۱۳۹۷ اردیبهشت ۳, دوشنبه

عملیات تروریستی در کانادا : 10کشته و 15زخمی بر اثر عبور خودرو از روی عابران پیاده



عملیات تروریستی در کانادا : 10کشته و 15زخمی بر اثر عبور خودرو از روی عابران پیاده



خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ ساعت 13و 30دقیقه روز دوشنبه 3اردیبهشت 97، یک خودرو وارد پیاده رو خیابانی شلوغ در تورنتو شد 10نفر کشته و 15نفر زخمی شدند.
پلیس کانادا گفت: وضعیت دست‌کم پنج تن از مجروحان وخیم است. بنا‌به این گزارش راننده خودرو، آلک میناسیان، ۲۵ساله بازداشت شده است. وی ابتدا از محل حادثه فرار کرد، اما پلیس او را کمی دورتر بازداشت کرد.


رادیو فردا :
پلیس تورنتومی گوید، راننده خودرو ون که روز دوشنبه سوم اردیبهشت در تورنتو کانادا، عابران پیاده را زیر گرفت، آلک میناسیان نام دارد.
به گزارش رویترز، پلیس می گوید در این حمله دستکم ۱۰ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.
در همین حال پلیس تورنتو اعلام کرده است که راننده خودرو، آلک میناسیان، ۲۵ ساله بازداشت شده است.
گزارش ها حاکی است که راننده با خودروی ون خود در خیابان شلوغ «یانگ» در نزدیکی تقاطع با خیابان فینچ با ورود به پیاده رو عابران را زیر گرفت. طبق این گزارش، خودرو در مسیری نزدیک به یک کیلومتر و نیم در پیاده رو حرکت کرده است.
پلیس همچنین می گوید، وضعیت دستکم پنج تن از مجروحان این حادثه وخیم است.
این حادثه ساعت یک و ۲۶ دقیقه بعداز ظهر روی داده است و پلیس ۲۶ دقیقه پس آغاز این حمله راننده را دستگیر کرده است.
مقام های دولت کانادا می گویند، تحقیقات از عامل این حمله آغاز شده و هنوز نمی توان درباره انگیزه عامل این حمله صحبت کرد. بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا این حمله تروریستی بوده یا نه.
در همین زمینه، علی شاکر، یک شاهد عینی به «ان بی سی نیوز» گفته است، خودروی ون سفید همین طور در حالی که عابران پیاده را یکی پس از دیگریزیر می گرفت در پیادرو در حال حرکت بود. واقعا مثل یک کابوس بود.
در همین حال، مایک پنس، معاون اول رییس جمهوری آمریکا در توییتر خود گفته است به همراه رییس جمهوری ایالات متحده وضعیت حمله به عابران بی گناه در تورنتو را از نزدیک زیر نظر دارند.

.@POTUS & I are closely monitoring the attack on innocent people in Toronto this afternoon. We are with the Canadian people tonight as they grieve the loss of life & injured. The American people stand shoulder-to-shoulder with our neighbors in Canada.
تورنتو روز دوشنبه میزبان جلسه‌ هفت وزیر خارجه گروه جی هفت است. محل این جلسه در هتل اینترکنتیننتال است و نزدیک به ۳۰ کیلومتر با محل حادثه فاصله دارد.
وزارت خارجه کانادا اعلام کرده که هیچ تغییری در برنامه ایجاد نشده و جلسه دیدار وزیران خارجه برگزار خواهد شد.

دویچه وله آلمان :
پلیس کانادا از ورود یک ون به میان جمعیت در شهر تورنتو و کشته‌شدن ۲ نفر و مجروح‌شدن تعدادی دیگر خبر داده است. علت این حادثه هنوز روشن نیست. در یکی دو سال اخیر حمله با خودرو به میان جمعیت یکی از شیوه‌های تروریستی بوده است.
default
پلیس کانادا از ورود یک ون به میان جمعیت در شهر تورنتو و کشته‌شدن ۲ نفر و مجروح‌شدن تعدادی دیگر خبر داده است. علت این حادثه هنوز روشن نیست. در یکی دو سال اخیر حمله با خودرو به میان جمعیت یکی از شیوه‌های تروریستی بوده و در کشورهای مختلف جان عده‌ زیادی را گرفته است. 
ورود یک ون به محله‌ای در منطقه‌ای در تورنتو که رستوران‌ها و مغازه‌های زیادی در آن وجود دارند در رسانه‌های کانادا بازتاب گسترده‌ای یافته است. بنا بر خبر این رسانه‌ها مرد راننده پا به فرار گذاشته، ولی پلیس توانسته یک نفر را بازداشت کند.
پلیس از مردم خواسته است از ورود به محل حادثه خودداری کنند. عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی به این منظقه نیز متوقف شده است.
حادثه یادشده در همان روزی اتفاق افتاد که وزرای خارجه ۷ کشور صنعتی جهان در تورنتو برای تدارک اجلاس سران این کشورها جمع شده‌اند. جلسه سران قرار است در کبک تشکیل شود و بحران سوریه و اوکراین از موضوعات آن خواهند بود.

هران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.