۱۳۹۷ فروردین ۱۶, پنجشنبه

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز چهارشنبه 15فروردین 97




   مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز چهارشنبه 15فروردین 97

روزنامه‌های حکومتی در روز ۱۵فروردین بیشترین عنوانهای خود را به موضوع فیلتر کردن تلگرام اختصاص داده‌اند. عنوانهای روزنامه‌های باند خامنه‌ای حاکی از پشتیبانی روحانی از فیلترینگ است و روزنامه‌های همسو با او خلاف این موضوع تیتر زده‌اند:
آرمان: واکنش رئیس‌جمهور به فیلتر شدن تلگرام؛ تلگرام فیلتر نمی‌شود
آرمان: برخورد سلبی با پیام‌رسانها اشتباه است
ایران: روحانی در واکنش به زمزمه‌های محدود شدن دسترسی به تلگرام تأکید کرد: رفع انحصار به جای فیلترینگ
جوان: رئيس‌جمهور علیه انحصار تلگرام
خراسان: دستور رئيس‌جمهور برای خروج از انحصار پیام‌رسانهای خارجی
رسالت: دبیر شورای عالی فضای مجازی: خروج از انحصار پیام‌رسانها، دستور رئیس‌جمهور است
نوآوران: روحانی: هدف از ایجاد پیام‌رسانهای داخلی فیلترینگ نیست رفع انحصار است
وطن امروز: دستور روحانی برای محدودیت تلگرام؛ دبیرشورای عالی فضای مجازی، عضو فراکسیون امید مجلس: روحانی موافق فیلترینگ تلگرام است
روزنامه‌های باند همسو با حسن روحانی نسبت به واکنش مردم در مورد فیلترینگ تلگرام هشدار داده‌اند:
ابتکار: فیلترینگ چند روزه تلگرام در دی ماه، تجربه فیلترینگ چند ساله و جامعه شناسی مخاطب ایرانی نشان می‌دهد که اعمال فیلترینگ این بار هم شکستی بزرگ خواهد بود و نتیجه‌یی جز نارضایتی بیشتر، استفاده مردم از فیلتر شکنها، صدمه‌ای بزرگ به تعداد کثیری جوان و چند ده‌هزار کسب و کار آنلاین نخواهد داشت
ابتکار: فیلتر شدن تلگرام نه تنها به حذف این وسیله ارتباطی نمی‌انجآمد بلکه بر دامنه دسترسی‌ها به اطلاعات با شیوه‌های غيررسمی خواهد انجامید. آنگاه نه مدیریت، بلکه کنترل انبوه اطلاعات ریز و درشت با تفاسیر و تحلیل‌های سیاه و خاکستری، سخت‌تر از پیش خواهد شد... فراموش نکنیم حفظ افکار عمومی از قدرت نظامی و اقتصادی ارجح‌تر است.
ایران: حکومت در توسعه شبکه‌های اجتماعی خیلی موفق نخواهد بود. چون اینجا فضایی برای تبادل نظرات به‌صورت آزادانه و به دور از هراس‌های امنیتی است. این نکته هم البته قابل‌توجه است که حکومتها اتفاقاً باید از چنین فضاهایی استقبال هم بکنند که در حکم یک سوپاپ اطمینان عمل می‌کند و اگر بسته شود چه بسا برخی مسائل اصطلاحاً زیرزمینی و برای کشور هزینه زا شود.

حمایت از کالای ایرانی موضوع روزنامه‌های هر دو باند حاکم است. که در برخی مقالات کار به جنگ باندی کشیده شده است. باند روحانی موضوع واگذاری بنگاههای اقتصادی نیروهای مسلح و سپاه را پیش کشیده است:
افکار: سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در جهت حمایت از تولیدات داخلی عمل می‌کنند
آرمان: واگذاری بنگاههای اقتصادی سپاه و نیروهای مسلح؟... بنگاههای حاکمیتی، عمومی و غیردولتی با استفاده از امکانات ویژه، گوی رقابت را از بخش خصوصی و تعاونی ربوده‌اند و به همین دلیل است که اکثر بنگاههای بخش خصوصی از وضعیت ضعیف و شکننده‌ای رنج می‌برند و انگیزه‌ای برای رقابت ندارند. باید دید نیروهای مسلح در سال حمایت از کالای ایرانی در عمل به دستور و فرمان رهبری برای واگذاری بنگاههای اقتصادی خود چه گام‌هایی را خواهند برداشت.
 موضوع حمایت از کالای ایرانی در روزنامه‌های باند  خامنه‌ای بیش از هر چیز خالی بودن چنته نظام در این زمینه را نشان می‌دهد. به یک نمونه در سرمقاله ارگان بسیج وابسته به سپاه نگاه می‌کنیم:
جوان: خانم‌ها نقش کلیدی در مصرف کالاهای ایرانی دارند و مردان در این میان نقش حداقلی را ایفا می‌کنند.
کلید و رمز استفاده از کالای ایرانی در دست خانم‌هاست. نهضت و قیام آنان برای استفاده از کالای ایرانی می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.

در روزنامه‌های باند روحانی نسبت به آینده برجام و چشم‌انداز تیره برای نظام ابراز نگرانی شده و به‌صورت تلویحی توصیه به زهرخوران کرده‌اند.
ایران: ائتلاف خاموش علیه ایران
علی خرم
...جهان دریافت که ترامپ در حال علامت دادن است و می‌خواهد شرایط حاضر بین‌المللی را به هم ریزد. وجه غالب افراد جدید و افراد باقی مانده در کابینه و در میان مشاورانش، ضد جمهوری اسلامی بودن آنهاست.
اگر به منطقه برگردیم، نقش عربستان و اسراییل در مشتعل شدن هر گونه درگیری بین ایران و آمريکا در شرایط وجود یک کابینه تندرو در کاخ سفید بسیار محتمل است. البته قبلاً هم عربستان اعلام کرده بود برای سرنگونی حکومت تهران تمامی هزینه‌های سازمان مجاهدین خلق را می‌پردازد به شرط آن که علیه ایران فعال شود. ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی در همان مراسم کذایی سازمان مجاهدین با جان بولتون همنوایی نمود و وعده سرنگونی حکومت تهران را داد... محمد بن سلمان در همین سفر دو هفته‌یی به آمريکا گفت اگر ایران روش‌های سیاسی و اقتصادی خود را تصحیح نکرد، چاره‌ای جز برخورد باقی نمی‌ماند ولی مدت آن را 10تا 15سال آینده پیش‌بینی نمود که این بخش از پیش‌بینی او قطعاً یک طرح فریب باید باشد. در حقیقت مدت آن را تا قبل از پایان یافتن دوره اول دونالد ترامپ باید در نظر گرفت... اروپا تنها عاملی بود که در گروه 1+5می‌توانست بین ایران و آمريکا، متوازن‌کننده و آرام‌کننده ترامپ باشد. این نقش را نه روسیه و نه چین قادرند از نظر سیاسی ایفا نمایند...
اما این نقش و نفوذ اروپا در سیستم حکومتی آمريکا بدون هزینه هم برای ایران نیست. قطعاً اروپایی‌ها هم دارای نظرات و منافع خاص خود هستند که در صورت ملاحظه آنها توسط ایران، می‌توانستیم اطمینان حاصل کنیم اروپا هم به‌دلیل تعهدات حقوقی و بین‌المللی خود و هم به دلایل سیاسی، اقتصادی، از توافق هسته‌یی حمایت خواهند کرد. اروپا برای حمایت از ایران باید هزینه سیاسی، اقتصادی فراوانی می‌پرداخت...
این روزها تحریم ایران به‌خاطر توسعه موشکی و کمک به یمن در اتحادیه اروپا محل بحث است
بعید نیست در 22اردیبهشت هم در صورت خروج آمريکا از برجام، اروپا در کنار آمريکا قرار گیرد. اگر اوضاع به همین طریق پیش رود در عرض مدت کوتاهی ائتلافی جهانی علیه ایران شکل می‌گیرد که در آن آمريکا، کشورهای غربی و اروپایی، کشورهای عربی، اسراییل و بقیه کشورهای خاورمیانه و جهان یکی پس از دیگری در آن ائتلاف صف می‌کشند... بنابراین شاید بازنگری در سیاست‌های اتخاذ شده قبل از این‌که دیر شود لازم باشد.
شرق: کره‌شمالی؛ مقدمه فشار بر ایران:‌... این‌که آمریکای ترامپ، نهادها و اشخاصی مرتبط با آزمایش‌های سیستم موشکی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده و از سوی دیگر با همداستان‌شدن با اعراب منطقه، ایران را به ثبات‌زدایی از خاورمیانه و حمایت از تروریسم بین‌الملل متهم می‌کند، نشانه تغییر رویکرد آمریکا در قبال ایران است. حملات دامنه‌دار ترامپ به توافق برجام و قریب‌الوقوع‌بودن خروج این کشور از توافق هسته‌یی جهانی را نیز باید به فهرست تحولات اضافه کرد.
نکته بسیار مهم در این تحولات بین‌المللی این است که اگر این مدلی که ترامپ با استفاده از افزایش فشار و تهدید کره‌شمالی را وادار به مذاکره کرد، به نتیجه برسد، شیوه عملی برای او خواهد بود تا فشار خود را بر ایران متمرکز کند؛ چرا که نگاه امنیتی آمریکا بعد از کره‌شمالی متوجه ایران است. بدون تردید موفقیت ترامپ در فرایند این مذاکرات، موجب تمرکز فشارهای آمریکا بر ایران خواهد شد و سعی خواهد کرد با استفاده از دستاوردهای این پیروزی یک موضع سخت‌گیرانه‌تر در قبال ایران اتخاذ کند. با کادر جدید دستگاه سیاست خارجی آمریکا، ایران بیش از هر زمانی نیازمند هوشیاری و وحدت نظر استراتژیک در سیاست خارجی خواهد بود.

اذعان به بلوغ شکاف در نظام از میان حمله روزنامه ارگان خامنه‌ای به باندهای مغلوب دیده می‌شود:
کیهان: در چنین شرایطی آمریکا تنها به آشفتگی و فرسایش ایران از طریق برخی نیروهای داخلی امید بسته و به کج‌رفتاریهای سه گروه «طیف فتنه‌گر در جریان موسوم به اصلاح‌طلب»، «غرب‌گرایان مدعی میانه‌روی» و «حلقه انحرافی» چشم دوخته است. مهم‌ترین انتظار غرب از اینها، خدشه و تشکیک در هدایت و فرماندهی ولایت فقیه و ایجاد چنددستگی در کاروان انقلاب است. ویژگی مشترک عناصر میدان‌دار در این سه حلقه، کم فروشی مدیریتی در زمینه «عدالت و خدمت» و عبور قانون‌شکنانه از مرزهای آزادی مشروع است. آنها با ارتکاب رفتارهای قانون‌شکنانه، تبعیض آمیز، رانتی و ضدعدالت در دولتهای مدعی سازندگی، اصلاحات، عدالت و اعتدال، زبان بدخواهان انقلاب را دراز کردند و به ناراضی تراشی پرداختند... هم فتنه‌گران و مؤتلفان آنها و هم حلقه انحرافی، ابایی نداشته‌اند که با کم‌کاری و کم‌فروشی و گروگان گرفتن مسئولیت، بحران تولید کنند. پس از آن هم که دشمن روی موج ناراضی‌تراشی سوار شد، همین‌ها در قانون‌شکنی و معبرگشایی برای ساختارشکنان پیشقدم می‌شوند. وقتی بی‌چشم و رویی را به نهایت رساندند و دستگاه قضایی با مفاسد کلان اقتصادی یا یاغیگری آنها برخورد کرد، وارد فاز دشمن پسند دیگری می‌شوند
یک روزنامه همسو با دولت روحانی در دعوای باندی به شکست رژیم در لبنان و انزوای حزب‌الله در این کشور اذعان کرده است
جمهوری اسلامی: شرایط حزب‌الله به جایی رسیده که علناً مقابله با وی برنامه انتخاباتی اعلام شده از سوی تعداد بسیاری از لیست کاندیداها گردیده، و فضای جامعه لبنان که تا دیروز به‌طور شبه کامل در قبضه حزب‌الله بود به جایی رسیده که آقای سید حسن نصر‌الله صراحتاً اعلام می‌نماید خود شخصاً خطرات بسیار جدی جانی را تحمل کرده و به یک یک روستاهای منطقه بعلبک ـ هرمل رفته و درب تک‌تک خانه‌های مردم را می‌زند تا بتواند آرای آنان را برای لیست خود تأمین کند.
اکنون این پرسش به‌طور جدی باید مطرح شود که نتیجه هزینه دهها ملیارد دلار و بیش از آن هزینه‌های سیاسی و اعتباری از سوی جمهوری اسلامی در کشور لبنان در سالیان طولانی به اینجا رسیده و هنوز مسئولان حاضر نیستند بازنگری اساسی درباره سیاست‌های اعمال شده خود در گذشته نموده و تلاشی در جهت نقد و بررسی روش‌ها و ارتباطات با افراد و گروهها و میزان باز دهی هزینه‌های مادی و معنوی هنگفت پرداخت شده انجام دهند.

بحرانهای داخلی و جهانی رژیم موضوع عنوانهای دیگر روزنامه‌های حکومتی در روز چهارشنبه است:
آفتاب یزد:  8/19  درصد افزایش دستمزد، 35درصد کاهش درآمد
آفتاب یزد:  کارشناس بین‌الملل در خصوص پیشنهاد رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر تقویت نگاه به چین و روسیه پس ازتحولات اخیر:  وابستگی بد است حتی به شرق
رسالت: حشمت الله فلاحت پیشه: قاچاقچیان دانه درشت حاشیه امن سیاسی دارند
رسالت: اروپا: ترامپ می خواهد برجام را لغو کند
عصر ایرانیان: دیپلومات ارشد اروپایی: به ماندن آمریکا در برجام امیدی نداریم

ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید