۱۳۹۷ فروردین ۱۹, یکشنبه

شمار قربانیان بمباران شیمیایی رژیم اسد در دوما به 180تن رسید + فیلم




شمار قربانیان بمباران شیمیایی رژیم اسد در دوما به 180تن رسید + فیلم


رژیم جنایتکار اسد بار دیگر مرتکب جنایت جنگی شد و شهر دوما در حومه دمشق را با  بشکه‌های حاوی گاز شیمیایی بمباران کرد. اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه شمار قربانیان را تا 180نفر و 1000مجروح و مصدوم ذکر کرده است. سی.ان.ان به‌نقل از فعالان سوری گزارش داد:‌گاز سمی در داخل بمبهای بشکه‌یی که از هلیکوپترها پرتاب شدهاند باعث خفگی بسیاری از مردم شده است. گزارشها حاکی است تعدادی از کشته شدگان کودکان هستند.
اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه شمار قربانیان را تا 180نفر ذکر کرده است.
وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد گزارش حملهشیمیایی در سوریه هولناک و نگران‌کننده است. تاریخچه رژیم اسد در استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خود جای تردید نمی‌گذارد و حمله با گاز سارین در غوطه شرقی در ۲۱اوت ۲۰۱۳ شروع شد که بیش از ۱۰۰۰نفر از مردم سوریه را کشت.
هدر نائرت، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: گزارشهایی که از سوریه می‌رسد بسیار «وحشتناک» است و چنان‌چه وقوع حملات ثابت شود،  جامعه بین‌المللی باید فوراً به آن واکنش نشان دهد.
یک نماینده وزارت‌خارجه آمریکا  دولت سوریه را متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی کرد و  گفت استفاده بشار اسد در گذشته از چنین تسلیحاتی " غیرقابل انکار" بوده  است.
وی افزود:‌ ما شاهد چندین گزارش بسیار مضطرب کننده در مورد یک حمله محتمل شیمیایی در نزدیکی یک بیمارستان در دوما سوریه بوده‌ایم.خانواده‌های بسیاری از جمله کودکان در سرپناهها مخفی شدهاند که اعتقاد بر این است که کشته شده‌اند.
نماینده وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ما کماکان در حال دریافت گزارشات و ارزیابی اطلاعات در رابطه با این حملهگزارش‌شده هستیم، سابقه رژیم اسد در استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش غیرقابل انکار است.



ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید