۱۳۹۷ اردیبهشت ۸, شنبه

واحد شماره 190 سپاه تروریستی قدس رژیم كجا و چگونه؟« اطلاعاتی درباره واحد 190 سپاه تروریستی قدس »






واحد شماره 190 سپاه تروریستی  قدس رژیم  كجا و چگونه؟« اطلاعاتی درباره واحد 190 سپاه تروریستی قدس »


مجری: بنا به گفته منابع آگاه ما, بسیاری از كارمندان خط كشتیرانی, افسران واحد 190 سپاه قدس بودند یا هستند , این واحد اما كجاست و چه می كنه؟ فرماندهانش چه كسانی هستند, گزارش فیروزه را ببینید:

خامنه ای: تدابیری كه دشمنان ما در آنسوی مرزها بكار می برند.
وواحد شماره 190 بخشی است كه تحت نظر نیروی قدس سپاه پاسداران و همزمان با تاسیس این نهاد برای صادرات اسلحه و مهمات از ایران به دیگر كشورها فعالیت می كند. پشتیبانی نظامی تسلیحاتی هدفمند ایران در طی جنگهای نیابتی خاورمیانه از گروه و جبهه هایی كه نزدیك به حكومت تهرانند اما قدرت مانور بیشتری به این واحد داده. تا حدی كه با وجود محدویت های متعددی كه برای دولت ایران در زمینه نقل و انتقال مالی و تسلیحاتی ایجاد شده این گروه به تجهیز و پشتیبانی نظامی در مناقشات كشورهای همسایه ادامه میدهداین واحد از حفره های قانونی استفاده كرده و آن را به شیوه های مختلف به اصطلاح دور می زند.استتار محموله های  نظامی و تسلیحاتی با كالاهای مصرفی ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی تحت عنوان كمك های انسان دوستانه مورد نیاز مردمان جنگ زده استفاده از سیستم های حمل و نقل غیر نظامی برای اهداف نظامی و همچنین استفاده از بنادر و یا فرودگاههای كشورهای ثالث و ارسال تسلیحات نظامی ساخت كشورهای دیگر برای پنهان كردن مسئولیت مستقیم جمهوری اسلامی به منظور فرار از تحریم ها و كاهش حساسیت های بین المللی اما عمدتا چه كشورهایی مقصد این محموله هاست؟ و از چه طریق؟
سوریه , لبنان , یمن , فلسطین و برخی كشورهای آفریقا از طریق راههای هوایی , گذرگاههای دریایی و مسیرهای زمینی اما سوریه , تلاش ایران برای ماندگاری بشار اسد و تداوم نفوذ در منطقه , تامین تسلیحاتی نظامیان سوری را برای واحد شماره 190 قوت دیگری داد. این ماموریت از راه هوایی با استفاده از خطوط مسافربری چون ماهان ایر انجام میشه. مسیرهای زمینی باز هم از طریق قطارهای مسافربری و كامیون های بین شهری انجام میشه. شاهراه های دریایی و بنادری چون لاذقیه سوریه هم برای ایران بازه تا مسیر ارسال این محموله ها به دیگر متحد جمهوری اسلامی یعنی حزب الله لبنان را هموار كنه. بنابراین مقصد بعدی برای واحد شماره 190 لبنان و تجهیز نظامیان  حزب الله لبنان است, كه بستر دریاییش را سوریه فراهم می كنه و گذرگاه هواییش با همه مخاطرات از تركیه می گذرد. هرچند كه كانتینرهایی هم كه به لبنان از بنادری چون لاذقیه منتقل می شوند به دفعات شناسایی شدند در سال 2009 نیروی دریایی اسرائیل یكی از همین كشتی ها را كه تحت عنوان تجاری فرانكوپ(FRANCOP) با بار پلی اتلین كه 500تن اسلحه را جاسازی كرده بود, ضبط و توقیف كرد. ماموریت واحد شماره 190 در یمن پشتیبانی تمام و كمال از حوثی هاست كه این امر با ارسال كشتی مجهز به مهمات نظامی محقق می شه. تاكنون دو كشتی بنام های جهان و ماهان یك كه حامل مهمات و موشك های ضد تانك متعلق به جمهوری اسلامی بودند از سوی دولت یمن در طی سالهای 2009 تا 2013 توقیف شدند.سودان هم بدلیل موقعیت ژئوپلیتیكش گذرگاه مهمی برای ارسال مهماته, چرا كه دسترسی به فلسطین و نوار غزه را آسانتر می كنه. نیروی دریایی اسرائیل در سال 2014 یكی از همین كشتی ها را كه تسلیحاتی ساخت سوریه داشت را در این مسیر كشف و ضبط كرد.  نكته حائزاهمیت در توزیع دامنه عملیاتی واحد شماره 190 این است كه نیروی  قدس تا كشورهای آفریقایی هم حوزه فعالیت های خود  را گسترش داده. جمهوری زامبیا و نیجریه عمدتا برای ارسال مهمات دراین حوزه انتخاب می شن. كشف 13 كانتینر اسلحه متعلق به سپاه قدس در سال 2009 توسط نظامیان نیجریه نه تنها منجر به دستگیری افرادی وابسته به این نهاد شد, بلكه تنش هایی را هم میان ایران و كشورهای حوزه غربی آفریقا ایجاد كرد. این اهرم كمكی سپاه با وجود این پیشینه همچنان به فعالیت های خود ادامه می ده و در این  بین نباید از نقش مثمر ثمر نیروهای انسانی كه وظیفه تحقیق های میدانی و اجرایی شدن این عملیات را برعهده دارند غافل شد. ثبت شركت های تجاری برای پوشش هدف های نظامی و پولشویی تنها بخشی از فعالیت های نیروی انسانی این نهاده. اما سركرده واحد 190 كیست؟ اطلاعات دقیقی از كادر فرماندهی واحد 190 سپاه قدس وجود ندارد اما در بسیاری از گزارش ها و همچنین لیست تحریم های خزانه داری آمریكا از فردی با نام بهنام شهریاری یاد میشه كه از سركردگان این واحده. او ظاهرا متولد سال 1347 و زاده اردبیل است. با نام های دیگری هم شناخته میشه با پاسپورت های جعلی به كشورهای مختلف تردد داره. نقش بهنام شهریاری در انتقال محموله ها بالخص به صنعا در یمن و بیروت در لبنان بسیار كلیدی است. با آن كه گزارش هایی حاكی از دستگیری افرادی از این گروه موجوده, با اینحال جولان دهی واحد شماره 190 برای صدور انقلاب و تحقق آرمان هایی كه پایه های نظام بر مبنای آن بنا شده در دیگر كشورها به روالی نزدیك به 4دهه همچنان ادامه داره.
منبع :تلویزیون من وتو
درج این مقاله به معنی تائید آن نیست صرفا بعنوان یک مطلب منتشر شده


تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.