۱۳۹۷ فروردین ۳۰, پنجشنبه

ایران -مروری بر رسانه‌های حکومتی - پنجشنبه 30فروردین 97



مروری بر رسانه‌های حکومتی - پنجشنبه 30فروردین 97

در آخرین شماره روزنامه‌های حکومتی ماه فروردین در روز پنجشنبه 30فروردین، اظهارات خامنه‌ای در دیدار با کارکنان وزارت بدنام اطلاعات، مهمترین عنوانها را به خود اختصاص داده است. در این عنوانها شکاف بین خامنه‌ای و وزارت اطلاعات و جنگهای باندی و همچنین نگرانیهای خامنه‌ای انعکاس یافته است

آفتاب یزد: خامنه‌ای: وزارت اطلاعات باید صد در صد انقلابی بماند و انقلابی عمل کند
ابرار:  رهبر انقلاب در دیدار کارکنان وزارت اطلاعات: در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم
ابتکار: خامنه‌ای در دیدار کارکنان وزارت اطلاعات: کوچکترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود
اطلاعات: خامنه‌ای در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات: باید با شریانهای اصلی فساد مقابله شود
تجارت: رهبر انقلاب افشا کردند: ردپای دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه در بازا
جمهوری اسلامی: وزارت اطلاعات مبارزه با فساد و اشرافیت را جدی بگیرد
حمایت: تغییر باورهای مردم در دستور کار دشمن است
رسالت: راه مبارزه با دشمن، جدی گرفتن نفوذ است
صدای اصلاحات: خامنه‌ای:‌جناح بازی در وزارت اطلاعات گناه است
عصر ایرانیان: باید با روحیه اشرافی گری و شهوت به‌شدت مقابله شود
کیهان: هر گونه جناح بازی در وزارت اطلاعات گناه است، رد  پای دستگاههای اطلاعاتی بیگانه در مسائل اخیر بازار ارز مشهود است
وطن امروز:  مسأله نفوذ را جدی بگیرید

حرفهای روحانی در مراسم روز ارتش رژیم پا به پای حرفهای خامنه‌ای در تیترهای صفحات اول مطرح شده. این تیترها حاکی تلاش روحانی برای حفظ برجام از یک سو و راضی نگه‌داشتن دلواپسان از سوی دیگر و یا نیش و طعنه به سپاه با بزرگنمایی ارتش است:
ابرار: روحانی: به اقتدار و قدرتهای نظامی خود توأم با تنش زدایی ادامه می‌دهیم
جوان: روحانی: دولت در کنار ارتش و سپاه برای تولید و تهیه هر سلاحی است
رسالت:‌روحانی: هر سلاحی نیاز داشته باشیم تولید می‌کنیم
ابتکار: روحانی: ارتش با این‌که سیاست را خوب می فهمد هرگز وارد بازیهای سیاسی نشده است
اعتماد: در هیچ فسادی نام امیران ارتش نیست
ایران: اقتدار بازدارنده، تنش زدایی، حسن همجواری
دنیای اقتصاد: روحانی: رویکرد ایران در منطقه همسایگی خوب است
 فیلتر تلگرام و تناقض‌گویی حول آن بیشترین عنوانها را به خودش اختصاص داده:
آرمان: محبوبیت تلگرام از بی‌اعتمادی به صدا و سیماست
آرمان: به‌دنبال خروج مقامات از تلگرام مطالبه کاربران ایرانی برای جلوگیری از فیلتر آن به اوج می‌رسد – آقایان مسئول الوعده وفا – احتمال فیلتر این شبکه اجتماعی محبوب افزایش یافت
جهان صنعت: مشتری تراشی دولت برای پیام‌رسانهای داخلی؛ زمینه‌سازی فیلترینگ تلگرام ممنوع
جوان:  کوچ بزرگ دولتیها از تلگرام
روزان: پرده آخر فیلتر تلگرام
کیهان: آغاز کوچ از تلگرام به پیام رسانهای بومی

برجام رویکرد دولت روحانی در ضربالاجل آمریکا موضوع حمله روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای به باند حسن روحانی ست:
کیهان: شواهد و قرائن نشان می‌دهد یکی از مشکلات و موانع اصلی ما در این جنگ و بمباران اقتصادی آن است که نه تنها آحاد مردم بلکه درصد قابل توجهی از مسئولان و مدیران کشور نیز به ابعاد و ساز و کار این جنگ واقف نیستند. تازه‌ترین نشانه این عدم درک صحیح جایگزین کردن یورو با دلار از سوی دولت است!
ساز کردن زمزمه ادامه برجام بدون آمریکا، نشانه دیگری از این غفلت خسارت‌آفرین است. سکوت و تعلل خواص جامعه، در بیدار کردن به خواب رفته‌ها و معرفی ستون پنجم دشمن در این نبرد اقتصادی، گناهی نابخشودنی است. وقتی مردم هر روز زیر بمباران اقتصادی دشمن هستند، این‌که عده‌یی دغدغه‌های ملی را به سطح کنسرت و نشان‌دادن یا ندادن ساز تنزل می‌دهند، عجیب و دردآور است. این موج غفلت پراکنی را باید به حساب خواب گذاشت یا خیانت؟
رسالت: سخنگوی محترم وزارت‌خارجه دوشنبه گذشته خبر داد؛ «در هیأت نظارت بر برجام طرح‌های مختلف بررسی شده و احتمالات مختلفی مطرح بوده که یکی از آنها برجام بدون آمریکاست.L
برجام بدون آمریکا یعنی چه؟ چه فایده‌‌ای به این پیمان که یک طرف همه تعهدات خود را عمل کرده و طرف دیگر به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرده، مترتب است? اصلاً طرف اصلی ما در مذاکرات 1+5چه دولتی بود؟
غفلت دستگاه دیپلوماسی کشور از مقاصد شوم دولت آمریکا و ساده‌لوحی آنها از درک فلسفه دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران، ما را به کام معاهده‌ای برد که به اعتراف مقامات اقتصادی و نیز دیپلوماسی کشورمان دستاوردی جز هیچ  نداشت!
پذیرش برجام بدون آمریکا یعنی یک طرف به تعهدات خود عمل نکند و طرف ایرانی بدون هیچ دستاوردی هم‌چنان به اجرای تعهدات برجامی متعهد بماند و آنها را بدون چون و چرا اجرا  کند!
پذیرش برجام بدون آمریکا یعنی تحریم‌ها نه تنها باقی بماند بلکه تحریم‌های شکننده‌تری به بهانه‌های مختلف از جمله قدرت موشکی ایران و نفوذ منطقه‌یی وضع شود!
پذیرش برجام بدون آمریکا یعنی آمریکا به تجاوزات خود در منطقه تحت عنوان «حمله محدود» ادامه دهد. ایران و هم‌پیمانان او در منطقه اجازه مقابله به مثل و پاسخگویی نداشته باشند.
برجام بدون آمریکا یعنی باز گذاشتن دست آمریکا در جنگ اقتصادی و تک در منطقه ارزی  کشور، بدون گرفتن پاسخ و پاتک متقابل ایران!
برجام بدون آمریکا یعنی سراب چیدن چند گلابی از یک نهال خشک شده!
برخورد منفعلانه دولت، آمریکایی‌ها را در مسیری که تعیین کردند مصمم‌تر می‌کند. فشار ایمیلی، پیام توئیتری، نامه‌نگاریهای بی‌حاصل و انتقاد لفظی به رفتار آمریکا، وهن ملت ایران و تخطئه عزت ملی است.
آنها که مدعی بودند به زبان دیپلوماسی مسلط هستند و سخن گفتن با کدخدا را می‌دانند، امروز چگونه از «برجام بدون آمریکا» سخن می‌گویند؟ آنها که فکر می‌کردند رئیس‌جمهور آمریکا فردی مؤدب و باهوش است و رفتند برجام را بدون هیچ دستاوردی امضاء کردند، امروز چگونه می‌خواهند با رئیس‌جمهوری فاسد، فاسق و بی‌ادب که هیچ آداب و قوانین جهانی را رعایت نمی‌کند و از کمترین هوش سیاسی هم برخوردار نیست، برجام را مدیریت کنند؟...آمریکایی‌ها که با ضرب و زور پدر تحریم‌ها ما را بر سر میز مذاکره نشاندند، پس از برجام رفته‌اند مادر تحریم‌ها (کاتسا) را آوردهاند تا اقتصاد کشور را در زمین و هوا معلق نگه دارند. اگر مادر و پدر آمریکایی‌ها را در منطقه و جهان به عزا ننشانیم، دست بردار نیستند، پس چرا حرفی می‌زنند که انگشت میلیون‌ها رزمنده ایرانی را که دست به ماشه برای پاسخ هستند، می‌لرزانند؟
مشاطه‌کاران سیاسی در داخل و خارج آن‌قدر چهره آمریکا را بزک کردند که چیزی از آن باقی نمانده است.
چرا برخی حاضرند فهم و بینش حقیقی مردم را نادیده بگیرند و از چالش‌ و درگیری مستقیم با آمریکا بپرهیزند؟ تز برجام بدون آمریکا یعنی این‌که هنوز برخی انتظار معجزه از آن را دارند.  این تز یک فرصت‌ سوزی جدید است. این فرصت‌سوزی، اجرای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور را معطل گذاشته است و روز به روز هزینه برجام را افزایش می‌دهد و به ملت ایران تحمیل می‌کند.

یک روزنامه باند روحانی نسبت به پیامدهای «تسخیر دولت» به دست «صاحبان سرمایه» و گرانی ارز و فشار اقتصادی بر «فرودستان» در مورد« فروپاشی اجتماعی» هشدار داده است:
جهان صنعت: دود گران شدن ارز و قیمت‌های داخلی به چشم فقرا می‌رود‌. شکاف‌های طبقاتی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و زندگی برای این افراد هر ساعت سخت‌تر می‌شود‌.
حاشیه‌نشینی فزونی می‌یابد و خشونت ساختاری آهسته و ذره‌ذره، در طولانی‌مدت در زندگی فقرا نفوذ می‌کند و با سر رسیدن هر یک از خیزهای قیمتی در غذا، دارو و مسکن، خشونت ساختاری به تندی و در کوتاه‌مدت به یکباره بر سر فرودستان آوار می‌شود‌.
یکی از اساتید دانشگاه نوسانات ارزی را به منزله فرمی از خشونت ساختاری مفهوم‌بندی کرد که منطقش، ساختن یک نظم اجتماعی است که در آن توزیع قدرت، تعیین‌کننده ارزشمندی یا بی‌ارزشی زندگی گروه‌های مختلف اجتماعی است‌.
دکتر اصغر ایزدی‌جیران گفت‌: التهاب بازار ارز به هر علتی که رخ داده باشد، زندگی فرودست‌ترین افراد را تبدیل به منظره‌ای از ضایعات انسانی (یعنی انسانهایی که دیگر مفید یا قابل‌قبول نیستند) کرده و در واقع، بازی با سرنوشت و زندگی و مرگ گروه‌های آسیب‌پذیر شده است‌.
قربانیان اجتماعی کسانی هستند که به حد کافی توانمند نبودند که در برابر این فشارهای اقتصادی از خود دفاع کنند و با شتابی تند به زمین خوردند
نوسانات ارزی یعنی نوسانات جسمانی، نوسانات روانی و نوسانات خانوادگی؛ در پی هر یک از موج‌ها با خیزهای ارز و به تبع آن افزایش قیمت‌های زنده ماندن، شاهد سقوط آزاد در کیفیت همه‌ ابعاد زندگی فرودستان هستیم‌. قیمت کنونی زیستن با خیزش ارز بالا رفته و منجر به‌حالت ذهنی و روانی بیچاره‌تر شدن اقشار فرودست گشته که مفهوم آن گرسنه‌تر شدن، بیمارتر شدن، عصبانی‌تر شدن و در نهایت معتادتر شدن افراد است‌.
پیآمد نوسانات ارز در قالب گرانی را شامل دگرگونی‌هایی در دو سطح می‌دانم‌: ۱‌- دگرگونی شدید فردی‌: یعنی اوراق کردن جسم و مضطرب کردن روان؛ ۲‌- دگرگونی در سطح خانواده‌: حرکت به سمت خشونت بیشتر؛ که همگی می‌توانند به ترتیب به‌عنوان فرآیندهای فروپاشی جسمانی، روانی و اجتماعی تعبیر شوند‌.
تلاش‌های کنونی برای کنترل ارز اقدامی موقتی است که چنان‌چه به ریشه‌های شکل‌گیری آن پرداخته نشود راه به جایی نمی‌برد‌.
بعد از دوران دفاع مقدس با تغییر رویکرد کلی سیاستهای عمومی و تغییر گفتمان از عدالت اجتماعی به گفتمان حاکمیت سرمایه و حفظ امنیت برای سرمایه؛ به‌علاوه ریشه‌های تاریخی عقب‌افتادگی در اقتصاد کشور که مانع از شکل‌گیری یک جامعه صنعتی در ایران شده است؛ همچنین سلطه سرمایه‌های مالی در سال‌های اخیر به‌ویژه از دهه هشتاد به این طرف سبب شده شاهد آن باشیم که صاحبان سرمایه سیاستهای کلان کشور را تعیین کنند‌. در حقیقت این دولت است که به تسخیر صاحبان سرمایه در آمده است و محصول آن واگذاری قدرت به نهادهای مختلفی است که امروزه در جامعه ما به‌صورت مافیا فعالیت دارند‌. سیاستهای کنونی حافظ منافع مالی گروه‌های خاصی است که منافع‌شان با منافع اکثریت جامعه در تعارض است‌. این‌که منابع ارزی کجا توزیع شود و یا چه کسانی سیاستهای اقتصادی کلان جامعه را اتخاذ کنند یا تعیین نرخ بهره بانکی و این‌که منابع و تسهیلات بانکی به چه گروه‌هایی اعطا شود، متغیرهای کلان و موثری هستند که حوزه‌های اقتصاد و سیاست را رقم می‌زند و محصول آن شکاف طبقاتی بوده است‌.

یک روزنامه همسو با باند روحانی با یادآوری موقعیت لرزان منطقه‌یی و جهانی نظام، به مجلس ارتجاع هشدار داده که در راه دولت سنگ‌اندازی نکند:
اعتماد:‌ در این شرایط بسیار مهم که فزون‌خواهان جهانی می‌خواهند سیاستهای خود را بر ما دیکته کنند و از حربه جنگ روانی بهره‌می‌برند آیا روا و منطقی است که نیروهای داخلی اعم از مذهبی، ملی، اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و در مجموع تمامی آحاد ملت ایران دشمن مشترک را فراموش کرده و بر روی خودی‌ها چنگال بکشند؟ آیا کسی هست که بخواهد با درک درست از شرایط واقعی کشور جبهه خودی را در این وانفسا تضعیف کند؟ عجیب است که برخی خودی‌ها به جای این‌که یاور دولت باشند بر طبل تفرقه می‌کوبند و آدرس اشتباه می‌دهند.
عملا کشور درگیر یک نبرد است که دشمن جنگ روانی خود را شروع کرده و هم‌اینک در فاز جنگ اقتصادی برای تخریب اقتصاد کشور است. به صلاح ملک و مملکت نیست که هیچ نهادی نهاد دیگر را در این شرایط تضعیف کند. از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در این شرایط یاری‌رسان دولت باشند.

کشمکش باندهای موسوم به اصلاح‌طلب برای اشغال کرسی شهرداری تهران و سایر بحرانهای اقتصادی – اجتماعی  موضوعات دیگر روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه هستند:
آرمان:  موافقان و مخالفان شهردار شدن عارف و هاشمی
ابرار:‌صنعت عقب مانده خودرو «داعش آهنین» است
ابرار:‌یک نماینده: آماری که در خصوص اشتغال داده می‌شود نمود ملموسی ندارد
ابرار اقتصای: در تکالیف ارزی؛ یورو جایگزین دلار شد
ابرار اقتصادی: افزایش نرخ تورم ایران به 1/12درصد
ابرار اقتصادی: سکه 13هزار تومان گرانتر شد
اقتصاد ملی: حمله یک جوان به نماینده سبزوار در مجلس
حمایت:‌دادستان تهران خبر داد: صدور 350فقره کیفرخواست در پرونده آشوبهای خیابان پاسداران
شروع: دیوار کوتاه کولبران در برابر قاچاق سازمانیافته

#تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید