۱۳۹۷ اردیبهشت ۸, شنبه

برا یان هوک مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا رژیم ایران را تهدیدی برای صلح و ثبات در جهان نامید وخواستار تحریم برنامه موشکی ایران از سوی اروپا شد




برا یان هوک مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا رژیم ایران را تهدیدی برای صلح و ثبات در جهان نامید وخواستار تحریم برنامه موشکی ایران از سوی اروپا شد

برایان هوک مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در ریاض گفت که کشورش از متحدان اروپایی خود و دیگران می‌خواهد که با هدف متوقف ساختن برنامه موشکی ایران، تحریم‌هایی را علیه تهران وضع کنند.
آقای هوک که مایک پمپئو را در اولین سفر خاورمیانه‌ای وی در مقام وزیر خارجه جدید آمریکا همراهی می‌کند در جمع خبرنگاران، ایران را تهدیدی برای صلح و ثبات در جهان نامید.
مشاور وزیر خارجه آمریکا سپس گفت: «ما از همه ملت‌ها در سراسر جهان می‌خواهیم که افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کنند و این مسئله یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوهای ما با اروپایی‌ها بوده است».
ورود مایک پمپئو به ریاض تقریبا همزمان شد با اعلام این خبر که حوثی‌ها چند فروند موشک بالستیک به شهر جیزان در جنوب عربستان شلیک کرده‌اند. ریاض تعداد این موشک‌ها را چهار فروند اعلام کرده و می‌گوید که این موشک‌ها را سرنگون کرده است، اما حوثی‌ها می‌گویند که هشت موشک به عربستان شلیک کرده‌اند.
مقامات ارشد آمریکایی که همراه مایک پمپئو به عربستان سفر کرده‌اند پیش از این ایران را به قاچاق موشک به یمن متهم کرده بودند. به گفته آنها، شلیک این موشک‌ها به عربستان اهمیت اقدامات دولت دونالد ترامپ برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران در منطقه را ثابت می‌کند.
این گزارش همچنین به نقل از همراهان وزیر خارجه آمریکا عنوان می‌کند که وی در این سفر بر تعهدات واشینگتن نسبت به دفاع از عربستان، اسرائیل و دیگر دوستان و شرکای خود در منطقه تاکید خواهد کرد.
در این راستا هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار توییتی ضمن اعلام خبر ورود مایک پمپئو به ریاض نوشته که عربستان سعودی برای دستیابی به آینده‌ای صلح‌آمیز و پر رونق در منطقه نقش رهبری را ایفاء می‌کند.
وی سپس عنوان کرده که همکاری قدرتمندانه ایالات متحده و عربستان سعودی برای نیل به این هدف اهمیتی کلیدی دارد.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به تازگی با اشاره به رقابت‌ها در خاورمیانه گفته است که «در تلاش برای تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور منطقه و حذف دیگری، منطقه را ویران کرده‌ایم و اکنون زمان آن رسیده که به این جریان خاتمه دهیم».
آقای ظریف همچنین تاکید کرده که «نه ایران و نه عربستان نمی‌توانند به تنهایی تبدیل به قدرت مسلط منطقه شوند».

ران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.