۱۳۹۷ اردیبهشت ۹, یکشنبه

مایک پمپئو در ریاض: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است



مایک پمپئو در ریاض: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است


مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه 9 اردیبهشت 97 در یک کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: 
ما با شرکای عربستان سعودی‌مان برای مقابله با تهدیداتعلیه امنیت این کشور همکاری می‌کنیم. این امر البته با رژیم ایران شروع می‌شود.
رژیم ایران کل این منطقه را بی‌ثبات می‌کند. از شبه‌نظامیان نیابتی و گروههای تروریستی حمایت می‌کند. شبه‌نظامیان حوثی در یمن را مسلح می‌کند و فعالیتهای هک کردن اینترنتی را پیش می‌برد. از رژیم جنایتکار اسد نیز حمایت می‌کند. برخلاف دولت پیشین، ما از تروریسم گسترده رژیم ایران چشم‌پوشی نخواهیم کرد.
رژیم ایران در واقع بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و ما مصمم هستیم که مطمئن شویم هرگز به سلاح اتمی  دسترسی پیدا نکند.
توافق رژیم ایران در شکل کنونی‌اش این تضمین را نمی‌دهد ما به کار با متحدان اروپایی‌مان ادامه می‌دهیم تا آن توافق را اصلاح کنیم ولی اگر به توافقی نرسیم دونالد گفته است که او از این توافق بیرون می‌کشد.
من همچنین برای وزیر خارجه تأکید کردم که  اتحادخلیج فارس نیز ضروریست. ما باید به آن دستیابیم.
در یمن رژیم ایران  به حمایت از خشونت و شبه‌نظامیان حوثی با تأمین تجهیزات نظامی و حمایت مالی و آموزش آنها ادامه می‌دهد.این در نقض قطعنامه‌های شورای امنیتاست.
شبه‌نظامیان حوثی هم‌چنان به شلیک موشک به عربستان سعودی به‌طور مرتب ادامه داده و کشتیرانی در دریای سرخ را هدف قرار داده و مردم عربستان سعودی را تهدید می‌کنند.
در حالی که ما به کمک به عربستان سعودی در نیازهای دفاعی آن و به حمایت از حفاظت آن از مرزهایش ادامه می‌دهیم، یک راه  حل سیاسی تنها راه ثبات درازمدت در یمن و پایان دادن به درد و رنج می‌باشد و  می‌دانم که بر سر آن توافق داریم.
عادلالجبیر و من کاملاً از تلاشهای نماینده سازمان ملل برای پیشبرد راه‌حل سیاسی که به این جنگ داخلی پایان دهد و از یک راه‌حل پایدار برای این جنگ و وضعیت وخیم انسانی متعاقب آن، حمایت می‌کنیم.
شبه‌نظامیان القاعده و داعش در شبه جزیره عربی از خلأ طولانی‌مدت سیاسی امنیتی ایجاد شده در اثر جنگ و وخیمتر شدن وضعیت انسانی در یمن، سوء‌استفاده کرده‌اند.
زمانی که به این گروه‌ها مکان امنی داده می‌شود کشور آمریکا در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

تهران  #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.