۱۳۹۷ فروردین ۱۴, سه‌شنبه

آتش‌سوزی در یک قهوه‌خانه بازار کیان اهواز دستکم ۱۱ کشته برجای گذاشت



آتش‌سوزی در یک قهوه‌خانه بازار کیان اهواز دستکم ۱۱ کشته برجای گذاشت



گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که آتش‌سوزی در یک قهوه‌خانه کوی علوی در بازار کیان اهواز تاکنون دستکم ۱۱ کشته برجای گذاشته است. گزارش شده که «درهای قهوه‌خانه از بیرون قفل شده بود».
‌مقصود حق‌شناس، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا آتش‌سوزی در قهوه‌خانه «نوارس» را «گسترده و سنگین» توصیف کرده است.
به گفته وی، «آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با شعله‌های سرکش آتش روبرو شدند که تمام قهوه‌خانه را در کام خود فرو برده بود».
آقای مقصودی افزوده است: این آتش‌سوزی در ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین آغاز شد و ۱۴ مصدوم نیز برجای گذاشت. به گفته وی، عملیات اطفای حریق در ۱۰ دقیقه انجام شد اما سه تن از مأموران آتش‌نشانی نیز دچار مصدومیت شدند.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران نیز به خبرگزاری فارس گفت مصدومان به بیمارستان منتقل شدند اما به گفته او «وضعیت برخی از آنها وخیم است».
کانال تلگرامی روزنامه ایران به نقل از برخی «شاهدان عینی»، علت آتش‌سوزی را «اقدام جنون‌آمیز یک مرد» دانسته که در شرایط نامتعادل با پاشیدن بنزین، قهوه‌خانه را به آتش کشیده است.
در همین حال، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان گفته که متهم این حادثه دستگیر شده و افزوده است که وی «كارگر اخراجی» این قهوه‌خانه و «از اقوام نزدیک مالک» آن بوده است.
آن گونه که این مقام پلیس اظهار داشت، متهم با انگیزه «انتقام‌جویی» اقدام به این کار کرده است.
وی تلفات این آتش‌سوزی را دستکم ۱۱ نفر اعلام کرده است.
نبی‌الله خون میرزایی، سرپرست فرمانداری اهواز، هم گفته که ابعاد این حادثه هم‌اکنون توسط عوامل انتظامی در دست بررسی است و افزود: «به نظر می‌رسد آتش‌سوزی این قهوه‌خانه به طور عمدی رخ داده است. مظنون اصلی این حادثه توسط مأموران پلیس دستگیر شده است و هم‌اکنون تحت بازجویی قرار دارد».
ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید