۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

دونالد ترامپ پیام داد که سوریه آماده پرتاب موشک‌های "جدید و هوشمند" آمریکا باشد




دونالد ترامپ پیام داد که سوریه آماده پرتاب موشک‌های "جدید و هوشمند" آمریکا باشد
دونالد ترامپ در یک پیام توئیتری به روسیه هشدار داده که آماده پرتاب موشک‌های “جدید و هوشمند” آمریکا به سوریه باشد. رئیس جمهوری ایالات متحده گفته رژیم اسد برای حمله احتمالی شیمیایی به شهر دوما باید “بهای گزافی” بپردازد.
رئیس جمهوری ایالات متحده از حمله قریب‌الوقوع موشکی ارتش این کشور به اهدافی در سوریه خبر داد و به روسیه توصیه کرد خود را آماده این عملیات کند.
دونالد ترامپ بعد از ظهر چهارشنبه (۱۱ آوریل/ ۲۲ فروردین به وقت اروپای مرکزی) به هشدار مسکو مبنی بر مقابله با حمله‌های موشکی به سوریه واکنش نشان داد و در یک پیام توئیتری نوشت: «روسیه آماده باش. زیرا موشک‌های زیبا، جدید و هوشمند ما خواهند آمد.»
ترامپ در ادامه نوشته، روسیه نباید شریک “حیوان قاتلی” می‌شد که با سلاح شیمیایی مردم خود را می‌کشد و از این کار لذت می‌برد.
رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفته بود که طی ۴۸ ساعت آینده تصمیم نهایی درباره نحوه واکنش به حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی را اتخاذ و اعلام خواهد کرد.
شهر دوما، آخرین بخش تحت کنترل شورشیان سوری در غوطه شرقی، روز شنبه هدف حمله‌های شدید هوایی و زمینی ارتش سوریه با حمایت جنگنده‌های روسی قرار گرفت.
گروه امدادرسانی موسوم به “کلاه سفیدها” می‌گوید شامگاه شنبه یک هلیکوپتر ارتش سوریه یک بمب بشکه‌ای بر روی مناطق مسکونی شهر دوما پرتاب کرده که حاوی مواد شیمیایی بوده است.
بیشتر بخوانید: گزینه‌های احتمالی دونالد ترامپ علیه رژیم بشار اسد
سخنگوی کاخ سفید، سارا ساندرز به خبرنگاران گفته که ترامپ سفر برنامه‌ریزی شده خود به آمریکای لاتین، از جمله شرکت در هشتمین اجلاس کشورهای قاره آمریکا را لغو کرده تا با مشاوران و اعضای کابینه درباره عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم بشار اسد رایزنی کند.
لغو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری و وزیر دفاع آمریکا و اعزام ناو جنگی “یو‌ اس اس دونالد کوک” به منطقه از جدی بودن تهدیدهای کاخ سفید برای حمله نظامی به اهدافی در سوریه حکایت دارد.
حدود یک سال پیش (هفتم آوریل ۲۰۱۷) دونالد ترامپ در واکنش به حمله شیمیایی به خان شیخون، فرمان حمله موشکی به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را صادر کرد. این عملیات از ناو جنگی “یو‌ اس اس دونالد کوک” هدایت شده بود.
رژیم بشار اسد و ایران و روسیه به عنوان دو حامی اصلی آن استفاده از سلاح شیمایی در سوریه را تکذیب می‌کنند. آمریکا و متحدانش می‌گویند شواهد زیادی وجود دارد که کاربرد سلاح شیمایی به وسیله ارتش سوریه را تائید می‌کنند.


ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید