۱۳۹۷ فروردین ۲۴, جمعه

«تقریبا فاتحه برجام در آمریکا خوانده شده است»!




مرحوم برجام

«تقریبا فاتحه برجام در آمریکا خوانده شده است»!

در موضعگیری‌های اخیر رسانه‌ها و مهر‌هایی از رژیم در مورد برجام اخیراً جملات و کلماتی از قبیل این‌که «تقریبا فاتحه برجام خوانده شده»، « از نظر فرانسوی‌ها این توافق دیگر وجاهتی در مباحث بین‌المللی ندارد»، «هر قراردادی از جمله برجام، تاریخ مصرفی دارد»، «سرانجام بی‌حاصل برجام» و...  بکار برده می‌شود که حاکی از بن‌بست و خسارت آن برای نظام آخوندی است.
با توجه به موضع آمریکا و اروپا در زمینه برنامه موشکی و منطقه‌‌یی، برجام برای این رسانه‌ها و مهره‌‌ها به‌مثابه یک پروژه پردردسر، ‌زیان‌آور و تاریخ دررفته شده است.
بر این اساس است که رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای فشار بر دولت آخوند حسن روحانی را زیاد کرده و در این رابطه نیز شکاف‌، هم در رأس و هم در بدنه نظام تشدید شده است.
روزنامه وطن امروز ۲۳فروردین ۹۷ با عنوان «ماکرون: برجام کافی نیست!» می‌نویسد: «در روزهایی که تقریباً فاتحه برجام در آمریکا خوانده شده، فرانسوی‌ها نیز با وجود آن‌که از این توافق دفاع می‌کنند اما در عمل به‌گونه‌یی حرف می‌زنند که این توافق دیگر وجاهتی در مباحث بین‌المللی نداشته باشد. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور جوان فرانسه در تازه‌ترین اظهارات خود درباره برجام که در نشست خبری با ولیعهد عربستان سعودی برگزار شد، در اظهاراتی عجیب و خلاف مفاد روشن توافق هسته‌‌یی، گفت با وجود برجام و تأیید اقدامات ایران از سوی آژانس اما باز هم تضمینی مبنی بر این‌که ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌یی نرود وجود ندارد.»
فواد ایزدی یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای ضمن اشاره به خسارتهایی که برجام بر برنامه هسته‌یی وارد آورده و از جمله بخشی از اورانیوم‌ها از کشور خارج شده، قلب رآکتور اتمی بتن‌ریزی شده و سانتریفوژها کم شدهاند و... اذعان  می‌کند که «تاریخ مصرف برجام گذشته» زیرا هر قراردادی تاریخ مصرفی دارد و «‌تاریخ مصرف برجام نیر از دید طرف مقابل در حال تمام شدن است،»
این مهره باند خامنه‌‌ای در ادامه، مخمصه و گرفتاریهای برجام را چنین توضیح می‌دهد: «آنها به‌دنبال گرفتن امتیازهای بیشتر از ما هستند. شاید دولت بگوید که ما به آنها امتیازی نمی‌دهیم، اما همان برجام ۲ و ۳ که آقای روحانی ۲سال پیش صحبت کردند، پیامی را برای طرف مقابل ارسال کرد که آنها گمان می‌کنند می‌توانند این کار را با ایران انجام دهند. این‌که آنها می‌خواهند برای مسائل موشکی پای میز مذاکره بنشینیم برگرفته از این اصل است که در مذاکره شما باید امتیازی بدهید تا امتیازی بگیرید». (خبرگزاری مهر ۲۲فروردین ۹۷)
در زمینه باخت تمام‌عیار حاکمیت آخوندی در زمینه برجام، مهدی محمدی دولت حسن روحانی را زیر ضرب برده و می‌نویسد: «اکنون آمریکا نیاز به کسانی دارد که خطر کنند و برنامه موشکی و منطقه‌یی ایران را زیر سؤال ببرند و از آن مهم‌تر در برنامه موشکی و منطقه‌یی به جای ایران حق را به ترامپ و نتانیاهو بدهند. با تأسف باید گفت کسانی در ایران پیدا شده‌اند که این نقش را بازی کنند و تا زمانی که به این خیانت آشکار پایان داده نشود، جلوی برنامه آمریکا در ایران را نمی‌توان گرفت. تحریم و فشار اکنون جاده صاف‌کن‌هایی در داخل ایران دارد که اگر لازم باشد حاضرند در تانک آمریکایی بنشینند و وارد تهران شوند». (روزنامه وطن امروز ۲۲فروردین ۹۷)
داعیه باند روحانی و به‌ویژه شخص حسن روحانی در روز‌های مذاکره بر سر برجام این بود که با این قرارد داد دسترسی به پول نفت سهل می‌شود، صادرات نفت بالا می‌رود، نقل و انتقال ارز حاصل از فروش نفت راحت‌تر می‌شود و...
واقعیت این بود که بیشتر این موارد در زمره خواب و خیال‌هایی بود که روحانی و مهره‌هایش می‌دیدند و آن را به‌عنوان مزیت، بار برجام می‌کردند.
اما اکنون که برجام در معرض خطر جدی است مشخص می‌شود نه تنها دست‌آوردهای نظام آن‌چنان که روحانی و شرکا گمان می‌کردند مشعشع نبوده، بلکه دست‌آورد آن خسارت‌های مختلف و از جمله نابود کردن صدها میلیارد دلار در این پروژه ضدملی است.
در چنین فضایی است که جنگ باندی هم به شرحی که به آن اشاره شد تشدید شده است.
این است نتیجه زهرخورانی که از سالها پیش از مذاکرات برجام مقاومت ایران به نتایج آن اشاره کرده بود.
در آن زمان مقاومت ایران به‌وضوح پیش‌بینی و تأکید کرده بود که در زمینه برنامه ضدملی اتمی، رژیم آخوندی هر راهی را ـ عقب‌نشینی و جام‌زهر یا مقابله‌جویی ـ انتخاب کند برای آن خسارت محض است و امروز این مهره‌ها و سرکردگان رژیم هستند که اعتراف می‌کنند در شرایط کنونی هر راهی را انتخاب کنند خطرناک است.
ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید