۱۳۹۷ خرداد ۷, دوشنبه

هفتمین روز اعتصاب کامیونداران در ۲۵۷شهر و ۳۱ استان




هفتمین روز اعتصاب کامیونداران در ۲۵۷شهر و ۳۱ استان

  • 07

مروست یزد - هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷ خرداد ۹۷

شیراز-روستای بزم.هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷خرداد۹۷
امروز دوشنبه هفتم خرداد ۹۷ اعتصاب رانندگان کامیون، برای هفتمین روز متوالی در ۲۵۷شهر و ۳۱ استان ادامه یافته است. این اعتصاب قرار بود سه روزه باشد اما از آنجایی که رژیم آخوندی به خواسته‌های اعتصابیون تن نداد،‌ هم‌چنان ادامه یافته است.
کامیونداران در تهران، نیشابور، اصفهان، شیراز، سنندج، رودبار، مرودشت، دلیجان، شاهین دژ، جویبار، اردبیل، پیرانشهر، دهگلان، رستم آباد و بسیاری شهرهای میهن از صبح امروز اعتصاب خود را ادامه دادند.
در هفتمین روز این اعتصاب، پایانه تهران تعطیل شد.
رانندگان از جمله شعار می‌دادند: نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.
رستم آباد.پیوستن کامیونداران رستم آباد به اعتصاب سراسری - ۷خرداد۹۷
رستم آباد.پیوستن کامیونداران رستم آباد به اعتصاب سراسری - ۷خرداد۹۷

دلیجان.هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷خرداد۹۷
دلیجان.هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷خرداد۹۷
کفرود اصفهان.هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷خرداد۹۷
کفرود اصفهان.هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷خرداد۹۷
نیشابور.هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷خرداد۹۷
نیشابور.هفتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۷خرداد۹۷

خواسته‌های کامیونداران اعتصابی

رانندگان کامیون و خودروهای سنگین از صبح سه‌شنبه اول خرداد در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود، پایین بودن کرایه بار، بالا بودن هزینه‌های لجستیکی و... اعتصاب خود ر ا آغاز کردند. این اعتصاب تا روز ۶خرداد دست کم به ۲۴۲شهر در تمامی ۳۱استان کشور گسترش پیدا کرد.
رانندگان کامیون خواستار افزایش حقوق با در نظر گرفتن حق سختی کار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه هستند. آنان همچنین به اخاذی‌های رژیم چپاولگر به بهانه‌های مختلف مانند عوارض و نیز کمیسیون که کارگزاران رژیم در هر ترمینال بنا بر میل خود و بدون وجود چارچوبهایمشخص تعیین می‌کنند معترض می‌باشند. رانندگان همچنین خواستار توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان معترض می‌باشند.
نمایندگان مجلس ارتجاع طی روز یکشنبه ۶خرداد طی تذکری به وزیر راه و شهرسازی آخوند حسن روحانی برخی از خواسته‌های رانندگان اعتصابی را این‌گونه فهرست کردند:
-کافی نبودن سهیمه سوخت روزانه و ماهیانه کامیونها.
-نداشتن بیمه تکمیلی و قرار نگرفتن شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان آور و دریافت کارمزدهای نجومی و غیرقانونی توسط شرکتهای حمل‌‌ و نقل و فساد موجود در خرید و فروش بار در پایانه‌های بار علی الخصوص در بنادر و همین‌طور توزیع ناعادلانه بار و تضعیف سالنهای اعلام بار توسط مسئولان مربوطه.
-کرایه‌های حمل‌‌ و نقل پاسخگوی هزینه‌های لاستیک و قطعات که ۶۰٪ افزایش یافته نیست.
روز ۶خرداد ۷تن از نمایندگان مجلس آخوندی ضمن تذکری به وزیر راه و شهرسازی حسن روحانی از «۵۰۰هزار راننده ناراضی» خبر دادند.

شکست تلاشهای رژیم علیه اعتصاب رانندگان کامیون

روز چهارشنبه ۲خرداد ۹۷کارگزاران وزارت راه آخوند حسن روحانی پیشنهاد دادند که کرایه حمل بار تا ۲۰درصد افزایش یابد. در همین رابطه یک کارگزار حکومتی به نام داریوش امانی، معاون حمل‌‌ و نقل سازمان راهداری و حمل‌‌ و نقل جاده‌یی روز پنجشنبه ۳خرداد گفت افزایش میانگین ۱۵درصدی کرایه بار از روز شنبه در پایانه‌های سراسر کشور اعمال می‌شود. او همچنین از تصمیم دولت برای افزایش حداقل دستمزد رانندگان و نیز بیمه و حقوق بازنشستگی آنان خبر داد.
بعد از این خبر، خبرگزاریهای رژیم که به نهادهای سرکوبگر امنیتی وابسته هستند، فریبکارانه از پایان اعتصابکامیونداران خبر دادند. اما رانندگان و کامیون‌داران خشمگین این وعده‌های دولت را کافی ندانستند و دامنه اعتصاب به بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران رسید. گزارشات، عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی نیز نشان داد که اعتصاب کامیون‌داران با قدرت هر چه بیشتر در شهرهای مختلف ادامه دارد.
در یک اقدام زبونانه دیگر در روز جمعه ۴خرداد سپاه پاسداران به منظور مقابله با این اعتصاب، تانکرهای سوخت را با اسکورت به حرکت درآورد. مردم با مشاهده این حرکت ضد ملی بپاخاسته و رانندگان دلیر در شهرهای مختلف با جلوگیری از ادامه حرکت تانکرهای وابسته به سپاه توطئه رژیم را درهم شکستند.

سنندج - اعتصاب رانندگان کامیون - ۷ خرداد ۹۷

اعتصاب رانندگان کامیون حمل گوشت در گرجستان به حمایت از کامیونداران ایران - ۶خرداد ۹۷


هفتمین روز اعتصاب رانندگان کامیون سنندج

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد