۱۳۹۷ خرداد ۷, دوشنبه

اطلاعیه قیام شماره 169ادامه اعتصاب سراسری رانندگان خودروهای سنگین در ششمین روز



اطلاعیه قیام شماره 169ادامه اعتصاب سراسری رانندگان خودروهای سنگین در ششمین روز



احضار و تهدید رانندگان فعال برای شکستن اعتصاب
روز یکشنبه ۶خرداد اعتصاب گسترده رانندگان خودروهای سنگین و کامیونداران به‌رغم تهدیدها و فشارها و اقدامات سرکوبگرانه رژیم برای ششمین روز ادامه یافت.
در روز پیش از آن دژخیمان وزارت اطلاعات رانندگان فعال از صنفهای مختلف را احضار و برای پایان دادن به اعتصاب و اعلام آن در فضای مجازی تحت فشار قرار دادند. در سبزوار سرکرده نیروی انتظامی تهدید کرد رانندگانی که به اعتصاب ادامه دهند از حرکت در کلیه جاده‌های کشور محروم خواهند شد. در برخی شهرها مانند همدان و تهران نیروی انتظامی رانندگان را مورد توهین قرار داده و به بهانه‌های واهی جریمه می‌کنند.
به‌رغم این اقدامات سرکوبگرانه پایانه‌های اعلام بار در بسیاری از شهرهای تعطیل است و رانندگان از بار زدن سر می‌زنند و با ستونهای کامیونهای پارک شده در کنار جاده‌ها خواستار رسیدگی به مشکلاتشان هستند. در اکبرآباد کوار (استان فارس) ۴۰۰کامیون در حمایت از اعتصاب با بوق زدن به سوی شیراز حرکت کردند. در اردبیل کامیونداران از عبور خودروهای با بار جلوگیری می‌کنند. در ایلام سپاه پاسداران، سوخت را با استفاده از خودروهای شهرداری و با اسکورت جا به جا می‌کنند.
روز یکشنبه تاکسی‌داران و رانندگان تاکسی در تهران در همبستگی با اعتصاب کامیونداران و در اعتراض به نرخ کرایه و گرانی لوازم یدکی دست به اعتصاب زدند. در یزد نیز مینی‌بوس‌داران در اعتراض به گرانی و در همبستگی باکامیونداران اعتصابی در مقابل شهرداری دست به تجمع زدند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶خرداد ۱۳۹۷(۲۷مه ۲۰۱۸)

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد