۱۳۹۷ خرداد ۱۰, پنجشنبه

کنگره آمریکا، تصویب لایحه تحریم‌ علیه شبه‌‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران




کنگره آمریکا، تصویب لایحه تحریم‌ علیه شبه‌‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران

لایحه‌یی در مورد شبه‌‌نظامیان عراقی که توسط قاضی تد پورئیس زیرکمیته تروریسم کنگره آمریکا ارائه شده، به‌عنوان بخشی از بودجه دفاعی سالانه آمریکا معروف به «قانون اختیارات دفاع ملی» در مجلس نمایندگان، با اکثریت آرا به تصویب رسید.
لایحه مذکور به اعمال تحریم‌هایی علیه شبه‌‌نظامیان موسوم به عصائب و نجبا و هم‌چنین مهره‌های خارجی که «مقام‌ها، عوامل، وابستگان و یا تحت کنترل» آنها هستند فراخوان می‌دهد.

لایحه مصوب مجلس نمایندگان هم‌چنین از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد طی ۱۸۰روز، گزارشی را ارائه بدهد که شامل فهرستی از نهادهای بین‌المللی باشد که به میزان حداقل ۳۳درصد در اختیار سپاه پاسداران رژیم آخوندی قرار دارند.
قاضی تد پو در مصاحبه‌یی با کردستان ۲۴بر لزوم مقابله با دخالتهای رژیم آخوندی تأکید کرد و درباره شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، گفت:
آنها در همه‌جا... اعم از عراق، سوریه، آمریکای جنوبی و یمن حضور دارند و در همه‌جا مشکل ایجاد می‌کنند... فکر می‌کنم دولت کنونی (آمریکا) به همه این موضوعات خواهد پرداخت و اقدامات لازم را... به‌عمل خواهد آورد.
لایحه قاضی تد پو، برای تبدیل‌شدن به قانون، باید پس از تصویب در سنا، به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.


هاشم موسوی، سخنگوی شبه‌نظامیان موسوم به "نجبا" کهیکی از نیروهای وابسته به حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران در عراق است اعتراف کرد نیروهایشان در سوریه تحت نظارت ارتش عراق و با دستور فرماندهان روسی ورژیم ایران حرکت می‌کنند. وی افزود: "ما با فتوای مراجع، به سوریه نیرو اعزام کردیم."

هم‌چنین شبکه حکومتی العالم ۱۰خرداد ۹۷ نوشت: منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش داده‌اند اعضای کنگره آمریکا به‌دنبال تحریم بیش از ۱۲نماینده پارلمان عراق به بهانه نزدیکی آنها به (رژیم)ایران هستند.
مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته به‌اتفاق آرا به طرحی رأی‌ داد که رئیس‌جمهور این کشور را به اعمال تحریم‌هایی علیه «مقام‌ها، عاملان و وابستگان» گروه‌های عضو الحشدالشعبی ملزم می‌کند.
هدف از این طرح، «اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم و دیگر مقاصد» علیه «عصائب اهل الحق» و «جنبش النجباء» است.
اعضای این دو گروه در قالب یک ائتلاف انتخاباتی به نام «فتح» در انتخابات پارلمانی عراق شرکت کردند.
نگرانی رژیم ایران از نامگذاری تروریستی گروه نجبا
روزنامه حکومتی مشرق، سال گذشته به تحریم شبه‌‌نظامیان عراقی موسوم به نجبا اعتراف کرده و نوشته بود:
کنگره ایالات متحده آمریکا در گزارشی تفصیلی با بیان اتهاماتی... نسبت به... نُجَباء اعلام کرد: در دوره‌ای ۹۰روزه پس از تصویب، رئیس جمهور موظف است تحریم‌های معین شده نسبت به جنبش حزب‌الله نُجَباء و افراد خارجی که مسوول، مأمور و یا مرتبط با آن هستند را اعمال کند.
وبسایت رسمی کنگره ایالت متحده آمریکا روز دوشنبه 22آبان‌ماه در گزارشی جدید تحت عنوان "کنگره آمریکا طی لایحه‌یی در نظر دارد پراکسی‌های (نیروهای نیابتی) ایران در سال 2017 را تحریم کند" به جزئیات این اقدام پرداخت.
لایحه موسوم به «H. R. ۴۲۳۸» برای تحریم‌های مرتبط با تروریسم... واشینگتن علیه... از جمله مقاومت اسلامی نُجَباء است تا در سنا و مجلس نمایندگان به تصویب برسد.
در این گزارش آمده است: کنگره در نتیجه تحقیقات خود پی‌ برده است که آموزش، بودجه و تسلیحات نُجَباء از سوی نیروی قدس و سپاه پاسداران (رژیم) ایران تأمین می‌شود و حزب‌الله لبنان، مستشار و آموزش دهنده آنان است.
کنگره در مورد دبیرکل... نُجَباء نیز نوشته است:
نُجَباء به رهبری اکرم الکعبی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا طبق دستور اجرایی ۱۳۴۳۸، متهم به تهدید صلح و ثبات در عراق شده است. الکعبی بنا بر اعلام دولت ایالات متحده، در چندین حمله خمپاره‌ای و راکتی علیه منطقه بین‌المللی یا منطقه سبز (المنطقه الخضراء) بغداد در ابتدای سال ۲۰۰۸شرکت داشته است.
تحریم‌های توصیف شده در این بخش، تحریم‌های قابل اجرا برای یک فرد خارجی مطابق با دستور اجرایی شماره ۱۳۲۲۴(۵۰U.S.C ۱۷۰۱) مرتبط با بلوکه کردن دارایی‌ها و ممنوعیت تراکنش بین افرادی که مرتکب، تهدید به ارتکاب و یا حمایت از تروریسم هستند. بدین ترتیب، جنبش حزب‌الله نُجَباء از سوی ایالات متحده به‌عنوان گروه تروریستی خارجی شناخته می‌شود.


ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد