۱۳۹۷ خرداد ۵, شنبه

کاخ سفید:‌ سپاه پاسداران ثروت مردم ایران را هزینه جنگهای منطقه می‌کند




کاخ سفید:‌ سپاه پاسداران ثروت مردم ایران را هزینه جنگهای منطقه می‌کند


کاخ سفید در جدیدترین موضعگیری خود اعلام کرد: رقت‌آور است که سپاه پاسداران ثروت مردم ایران را منحرف می‌کند تا جنگ در کشورهای دیگر را تشدید کند و تجارت بین‌المللی را تهدید کند.
در بیانیه کاخ سفید  آمده است:
حمله موشکی حوثیها علیه یک کشتی باری ترکیه در ۷۰مایلی ساحل یمن که تلاش می‌کرد ۵۰۰۰۰تن گندم را به بندر صلیف یمن در نزدیکی حدیده منتقل کند، بسیار خطرناک است.
این حمله بار دیگر اثبات کرد تکثیر موشک در یمن یک تهدید واقعی برای همه کشورها است و اجرای کامل قطعنامه ۲۲۱۶شورای امنیت ملل متحد امری ضروری است.

سپاه پاسداران پشت جنگ نیابتی در یمن

بیانیه کاخ سفید ادامه می‌دهد:‌ حوثی‌ها تلاش کردند دست به حمله دیگری علیه یک نفتکش در دریای سرخ بزنند. این اقدام ریسک ریختن میلیونها بشکه نفت در دریا و مختل کردن بازرگانی را دارد و ماهیگیری را از بین ببرد. بسیاری از یمنیها برای تأمین غذا و معیشت به ماهیگیری متکی هستند.
حملات شبه‌نظامیان حوثی بی‌توجهی به وضعیت مردم یمن است. برای ما رقت‌آور است که سپاه پاسداران ثروت مردم ایران را به تاراج می‌برد تا جنگها در کشورهای دیگر را تشدید کند و تجارت بین‌المللی را تهدید کند.
مردم مناطقی که تحت کنترل حوثی‌ها هستند در حال رنج کشیدن هستند.
حوثیها باید با فرستاده ویژه سازمان ملل به منظور فراهم کردن یک آینده بهتر برای همه یمنیها تعامل کنند.

ضرورت پایان دخالت رژیم ایران در یمن

روز ۲۹فروردین ۹۷ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد، نیکی هیلی نماینده آمریکا گفت صلح در یمن تا زمانیکه رژیم ایران به دخالتش در این کشور پایان ندهد و دست از رساندن سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی برندارد، محقق نخواهد شد.
نیکی هیلی تأکید کرد:‌ رژیم ایران و شبه‌نظامیان باید جدیت ما را درباره فعالیتهای بی‌ثبات کننده و ناامنکننده‌شان درک کنند. این‌که ما دنبال صلح هستیم به این معنی نیست که نسبت به رفتار آنها بی‌توجه هستیم زیرا که رفتارشان این جنگ را بدتر کرده است.
عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن نیز روز ۲۷اردیبهشت ۹۷ گفت:‌ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودیبه‌طور موفقیت‌آمیزی توطئه رژیم ایران برای تبدیل یمن به محلی برای باجگیری از همسایگانش، منطقه و تمامی جهان را با شکست مواجه ساخته است.
رئیس‌جمهور یمن طی سخنانی به‌مناسبت شروع ماه مبارک رمضان… از تلاشهای انجام شده توسط ائتلاف عربی در حمایت از دولت مشروع و قانونی یمن قدردانی کرد.
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد