۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

ایران -لغوبرجام - اثرات تحریم ها :کاهش ۱۰۰ هزار شبکه‌ای صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته





ایران -لغوبرجام - اثرات تحریم ها :کاهش ۱۰۰ هزار شبکه‌ای صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته



آمار شرکت ردیابی تانکرها نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت خام ایران در ماه مه ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس ارزیابی شرکت ردیابی تانکرها میزان صادرات نفت خام ایران در در ماه جاری میلادی شاهد کاهش است.
این در حالی است که ارزیابی شرکت ترابری نفت واقع در ژنو هم نشان می‌دهد خریداران نفت ایران هنوز برای کاهش حجم واردات خود از ایران چندان عجله‌ای ندارند. تحریم‌های آمریکا طی ۱۸۰ روز آینده اجرایی خواهد شد و خریداران نفت ایران باید طی این مدت حجم خریدشان را کاهش دهند.
بنا بر این گزارش، دانیل گربر رئیس شرکت ترابری نفت واقع در ژنو اعلام کرد حجم صادرات ایران بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز از بیشترین سطح ماه آوریل کاهش یافته است، اما در حال حاضر نشانه‌ای از کاهش جدی دیده نمی‌شود. این شرکت اما به جزئیات دقیقی از صادرات ایران در ماه مه یا آوریل اشاره‌ای نکرد.
پیش از این ایران اعلام کرده بود حجم صادراتش در ماه آوریل ۲٫۶ میلیون بشکه در روز بوده که یک رکورد بی‌سابقه از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شد.
آمار رویترز هم حاکی از این است که صادرات نفت خام ایران از زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایران خروج کشورش از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را اعلام کرد، به ۲٫۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، یعنی حجم صادرات ایران در ماه آوریل ۱۰۰ هزار بشکه در روز افت کرده است.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران ۱۹ مه اعلام کرد میزان صادرات نفت خام ایران در صورتی که درباره مسئله هسته‌ای به توافق برسد، هیچ تغییری نخواهد کرد، اما منابع تجاری انتظار دارند مسائل مبادلات مالی و عدم حمایت‌های بانکی، صادرات نفت ایران را تحت‌تأثیر جدی قرار دهد.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد