۱۳۹۷ تیر ۶, چهارشنبه

تظاهرات تهران، هراس رژیم ایران از فراخوانهای مریم رجوی



تظاهرات تهران، هراس رژیم ایران از فراخوانهای مریم رجوی



تظاهرات و اعتصاب در بازار و قیام مردم و جوانان شورشی در نقاط مختلف تهران بزرگ به‌ویژه در مناطق بازار و مرکز شهر، مقامات رژیم ایران را به‌شدت هراسان و سراسیمه کرد و فراخوانهای مریم رجوی که از صبح دوشنبه با درود به خیزش بازاریان و جوانان در تهران و شهرهای مختلف، مردم و جوانان در سراسر کشور را به حمایت از بازاریان معترض و تظاهر کنندگان فراخواند، واکنشهای ترس‌آلود مقامات رژیم ایران را به‌ویژه در خبرگزاریها و رسانه‌های زنجیره‌یی سپاه پاسداران خامنه‌ای و وزارت اطلاعات آخوندی به‌دنبال داشت.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس(تسنیم) مورخ ۴تیر تحت عنوان «حمایت مریم رجوی از آشوب‌های امروز در بازار تهران» نوشت: «صبح امروز(دوشنبه ۴تیر) برخی مغازه‌داران در بازار بزرگ تهران در اعتراض به گرانی و نوسان قیمت ارز، تجمع مسالمت‌آمیز داشتند که برخی اغتشاشگران قصد داشتند با نفوذ در بین معترضان دست به ناآرامی بزنند.
مریم رجوی با انتشار مطالبی در توئیتر نوشت عموم اصناف و کسبه را در سراسر کشور به حمایت از بازاریان معترض و به‌پاخاسته فرا می‌خوانم.
مریم رجوی در سال ۸۸نیز با صدور بیانیه‌یی از (تظاهرات) خیابانی حمایت کرده بود».

روزنامه رسالت آخوندی۴تیر ۹۷: «جمعی از بازاریان در بازار بزرگ تهران در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت تجمع کردند و تعدادی افراد ناشناس به خیابانهای اطراف آمده و به سوی میدان اصلی اطراف بازار حرکت کردند. در یک نمونه، تعدادی از این افراد در خیابان جمهوری و لاله‌زار اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی، کیوسک‌های انتظامی، موتورسیکلت‌های مردم و سطل‌های زباله نمودند. گفتنی است مریم رجوی با انتشار پیامی در توئیتر از اغتشاشگران بازار تهران حمایت کرد».

همچنین باشگاه خبرنگاران بسیجی رژیم ۴تیر۹۷ نوشت: «مریم رجوی پس از اعتراض برخی کسبه تهران به نابسامانی بازار ارز با چند پیام توئیتری مردم ایران را دعوت به شورش کرد.
این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که مردم از دولت خواهان ایجاد ثبات در بازار ارز و ممانعت از سوء‌استفاده سودجویان از نوسانات ارزی هستند».


تظاهرات سازمان‌یافته، شعارهای هنجارشکن

روزنامه رسالت آخوندی: ۵تیر ۹۷در مطلب دیگری نوشت:«رئیس اتاق اصناف نظام رخدادهای اخیر بازار تهران را «سازمان یافته» دانست و گفت: دستهای پیدا و پنهانی به‌دنبال بر هم زدن بازار هستند و سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است.
علی فاضلی اضافه کرد: حرکتی که دیروز در بازار ایجاد شده، فقط یک شعار اقتصادی دارد و آن مبنی بر این است که «دلار ۱۰تومانی نمی‌خواهیم» و بقیه شعارها سیاسی است.
دستگاه‌های امنیتی باید در این شرایط مراقب بازار باشند؛ باید قبل از این‌که حرکتی در درون بازار علیه بازار انجام شود، دستگاه‌های امنیتی پوشش لازم را بدهند؛ انتظار داریم عکس‌العمل مسئولان ذیربط را سریع‌تر مشاهده کنیم.
همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از این گردنه عبور کنیم.

روزنامه کیهان خامنه‌ای مورخ ۴تیر ۹۷در یاد‌داشت روز، نوشته پاسدار شکنجه‌گر حسین شریعتمداری نوشت:«برخی از شعارهای هنجار‌شکن نشان می‌داد که سردمداران ماجرا غائله را با اهدافی دیگر که بیرون از حوزه اقتصاد است آفریده‌اند. شعار علیه شهدای مدافع حرم به‌وضوح حاکی از آن بود که عوامل اصلی بیرون از دایره مردم و کسبه هستند».

بسیاری دیگر از رسانه‌های حکومتی به‌ویژه رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به سپاه و نیروی تروریستی قدس نیز هراسان از تظاهرات بازاریان و قیام مردم و جوانان شورشگر در تهران، وحشت مستولی شده بر بیت خامنه‌ای از اوجگیری قیام به‌ویژه در تهران را به نمایش گذاشتند.

از جمله رسانه حکومتی خبر آنلاین۴تیر۹۷نوشت: «مریم رجوی از (تظاهرات) امروز بازار تهران حمایت کرد، وی در دیماه سال گذشته نیز، با انتشار یک پیام نوشت"اکنون زمان گسترش و جهش کانونهای شورشی است".

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد