۱۳۹۷ خرداد ۱۷, پنجشنبه

گاردین انگلیس: آخرین بررسی وتحقیق درباره حمله به اسكريپال: (حمله شيميايي به جاسوس سابق روسيه و دخترش در انگلستان)







گاردین انگلیس: آخرین بررسی وتحقیق درباره    حمله به اسكريپال: (حمله شيميايي به جاسوس سابق روسيه و دخترش در انگلستان)

سرگئي اسكريپال جاسوس سابق روس و دخترش يوليا در مارس 2018 در شهر سالزبري در جنوب بريتانيا با نوعي سم اعصاب مسموم شده بودند .روزنامه گاردين درتاريخ 6ژوئن 2018 در اين رابطه نوشته است :محققين بريتانيايي كه در مورد حمله شيميايي با ماده اعصاب در سيلزبوري تحقيق ميكنند معتقدند كه سم مورد نظر به دستگيره درب خانه قرباني در كمتر از 24 ساعت قبل از حادثه اعمال شده بود. فرماندهي  ضد تروريست اسكاتلند يارد و همچنين سرويس هاي امنيتي درحال بررسي حمله چهارم مارس به جاسوس سابق روس سرگئي اسكريپال و دخترش يوليا با ماده نظامي ضد اعصاب كه به مسكو مربوط ميشود هستند. گاردين مطلع شد كه تحقيقات آنها متمركز به زمان اعمال ماده (ماليدن ماده) به درب جلويي خانه اسكريپال در سيلزبوري شده است.

Vikram DoddPolice and crime correspondentمقاله اي از واكرام داد ، خبرنگار قيمت پليس و جرم       
محققين  باور دارند كه ماده استفاده شده سمي ”نويچوك” در كمتر از 24 ساعت قبل از حادثه به دستگيره درب خانه جاسوس سابق ماليده شده بود.

روزنامه گاردين 6 ژوئن: محققين بريتانيايي كه در مورد حمله شيميايي با ماده اعصاب در سيلزبوري تحقيق ميكنند معتقدند كه سم مورد نظر به دستگيره درب خانه قرباني در كمتر از 24 ساعت قبل از حادثه اعمال شده بود. فرماندهي  ضد تروريست اسكاتلند يارد و همچنين سرويس هاي امنيتي درحال بررسي حمله چهارم مارس به جاسوس سابق روس سرگئي اسكريپال و دخترش يوليا با ماده نظامي ضد اعصاب كه به مسكو مربوط ميشود هستند. گاردين مطلع شد كه تحقيقات آنها متمركز به زمان اعمال ماده (ماليدن ماده) به درب جلويي خانه اسكريپال در سيلزبوري شده است. پاسخ به حمله سيلزبوري براي پليس ويلشير بيش از 7 مليون پوند هزينه داشته است تحقيق كنندگان باور دارند كه حمله بعد از اينكه دختر وي با يك پرواز از روسيه به انگلستان در روز سوم مارس وارد شد انجام شده است. او خانه را تا قبل از ساعت 0915 يكشنبه ترك نكرده بود، وقتي كه وي با پدرش با خودروي خودشان به سمت محلي در سيلزبوري رفتند، در ساعت 4.15 بعد ازظهر همان روز هردوي آنها روي يك نيمكت در مركز شهر در حاليكه بشدت بيمار بودند يافته شدند.  اينكه ميتوان روي زمان زدن سم متمركز شد به محققين اجازه ميدهد كه بتوانند اشخاص و مسببين اين عمل  را كشف كنند. بر اساس اطلاعات داده شده از پليس ويلست شاير، افسر نيك بايلي نيز زماني كه در حال تحقيق ازخانه اسكريپال بود و تلاش ميكرد كه اثاري از نامه خود كشي يا مواد مخدر و يا دارو هاي احتمالي در خانه وي پيدا كند با همين ماده مسموم شده بود. 

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد