۱۳۹۷ خرداد ۲۶, شنبه

موفقیتهایی که در گردهماییهای بزرگ مقاومت به ثبت رسیده‌اند




بهزاد نظیری:   موفقیتهایی که در گردهماییهای بزرگ مقاومت به ثبت رسیده‌اند
به گردهمایی بزرگ مقاومت از زوایای مختلف می‌توان نگریست. این گردهمایی‌ها محصول پیشرفتهایی است که سال‌به‌سال مقاومت ایران پشت سر گذاشته و هر بار در این گردهمایی به بار نشسته است.
امسال پانزدهمین گردهمایی بزرگ از این نوع را برگزار می‌کنیم. هر سال نسبت به سال قبل شاهد هستیم که موانعی از برابر این مقاومت یعنی از پیش پای خواسته‌های عادلانه مردم ایران، آزادی و دموکراسی برداشته شده است. فراموش نکنیم که در سال ۸۳مقاومت ایران و مجاهدین در خارج کشور و به‌خصوص فرانسه با چالشهای سیاسی و حقوقی بزرگی مواجه بودند؛ در صدر همه آنها پرونده ۱۷ژوئن که ناشی از سیاست مماشات دولتهای غربی با رژیم جنایتکار آخوندی بود.
در سالهای بعد هربار دیدیم که این گردهمایی صدای اعتراض مقاومت ایران را نسبت به بی‌عدالتیها و فشارهایی طنین‌انداز کرد که در اثر سیاست مماشات نسبت به مقاومت و جنبش مردم ایران اعمال می‌شد. مثلاًًً در سالهای متمادی این گردهمایی صدای بلند اعتراض به گذاشتن نام مجاهدین در لیستهای تروریستی اروپا و آمریکا بود و در آنها حامیان مقاومت ایران و شخصیت‌های بین‌المللی از حقانیت و مشروعیت مقاومت ایران در مقابل این بی‌عدالتی دفاع می‌کردند.
در سالهای بعد همین گردهمایی تبدیل به پژواک صدای اشرفیان قهرمان شد مجاهدینی که در عراق، در اشرف و لیبرتی در معرض بدترین کشتارها و جنایت‌های رژیم از طریق دولت دست‌نشانده آخوندها در عراق بودند و حماسه‌ها و قهرمانی‌های اشرفی‌ها بود که در گردهمایی سالانه مقاومت منعکس می‌شد. حامیان مقاومت از اقصی نقاط دنیا خودشان را اشرفی می‌نامیدند و پشتیبانی خودشان را اعلام می‌کردند تا این‌که در همین چند سال اخیر به مهاجرت پیروزمند و سرفرازانه مجاهدین به آلبانی منجر شد.
در طول این سالها، این پیشرفتها و موفقیتها که به آنها اشاره شد یک‌به‌یک در این گردهمایی‌های بزرگ به ثبت رسیده است و به این وسیله موانع زیادی از پیش پای تحقق خواسته‌های بزرگ مردم ایران یعنی آزادی و دموکراسی برداشته شده است.
در گردهمایی امسال شاهد ظهور مقاومت مردم ایران با قامت بلند و پایدار خودش به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک ایران فردا هستیم. این همه آن چیزی است که دنیا باید بداند: مردم ایران این رژیم را نمی‌خواهند ولی چه چیزی را می‌خواهند؟ آنچه را که می‌خواهند از چه طریق و در چه جنبشی و با کدام رهبری منعکس می‌شود؟ این همان چیزی است که درخشش خاصی به گردهمآیی امسال می‌دهد.
چه نام زیبایی برای کهکشان! همان‌طور که کهکشان، انبوه ستاره‌های درخشانی است که در آسمان می‌درخشند. تک‌تک هموطنان که در گردهمایی بزرگ امسال شرکت می‌کنند درست شبیه آن ستاره‌های درخشان، درخشش خاص خودشان را دارند و مژده بهار ایران این زیباترین وطن را می‌دهند و به روشنایی این گردهمایی بزرگ اضافه می‌کنند.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد