۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

نیشکر هفت تپه - اعتراض رانندگان و کارگران بازنشسته



نیشکر هفت تپه - اعتراض رانندگان و کارگران بازنشسته


حدود ۴۰۰تن از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه روز شنبه ۱۲خرداد ۹۷مقابل دفتر مدیریت این مجتمع تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند. این کارگران از آذر ماه تا اسفند ماه سال ۹۶به مرور بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدوداًً دو ماه نیم هنوز نتوانسته‌اند مطالبات عقب‌افتاده آنها پرداخت نشده است.

در شوش هم‌چنین رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز شنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست از کار کشید ند و اعتصاب کردند.



شروع اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در آستانه سال ۹۷

روز سه‌شنبه۲۹اسفند ۹۶کارگران تمام بخشهای شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به تحقق نیافتن وعده‌های داده شده در محوطه شرکت نیشکر هفت تپه تجمع کردند. کارگران به نشانه اعتراض کوره بخار را خاموش کردند.
در دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه کارگران ورودی کارخانه را بستند و مانع بارگیری کامیونهای متعلق به نیشکر شدند.
اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه رژیم آخوندی ناگزیر به سرکوب و دستگیری کارگران و نماینده کارگران شد. این اعتصاب تا نیمه فروردین ۹۷ ادامه داشت.

وضعیت فاجعه بار کارگران نیشکر هفت تپه

وضعیت فاجعه‌بار زندگی کارگران محروم این صنعت عظیم نتیجه بلافصل چنگ انداختن مقامات رژیم بر صنعت نیشکر است. آخوندهای حکومتی با هدف کسب درآمدهای نجومی به جای گسترش این صنعت که روزگاری از قطب‌های اقتصادی کشور بود، به واردات بی‌رویه شکر دست‌زده‌اند. در نتیجه اکنون کارگران صنعت نیشکر از جمله کارگران نیشکر هفت‌تپه برخلاف کار مشقت‌بار خودماههای متوالی دستمزدی دریافت نمی‌کنند و فشاری طاقت‌فرسا به‌خاطر ناتوانی در پرداخت بدهی‌های سنگین و گرسنگی و محرومیت شدید بر آنها تحمیل می‌شود.

در همین زمینه:
کارگران نیشکر هفت‌تپه روز شنبه ۵خرداد ۹۷در اعتراض به پرداخت نشدن۳ماه حقوق عقب‌افتاده خود، دست به اعتصابزدند و در محوطه کارخانه تجمع کردند. در اعتصاب و تجمع امروز، کارگران از بخشهای کارخانه و کشاورزی به همراه کارگران نی بر شرکت داشتند.

سندیکای نیشکر هفت‌تپه از تجمع بیش از هزار تن از کارگران نی‌بر خبر داد. این کارگران برای تعیین‌تکلیف کارهایشان روز ۲خرداد ۹۷در محل شرکت تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند. کارگران نی بر پس از پایان بهره‌برداری، طبق روال گذشته، در بخشهای دیگر شرکت مثل اداره کشاورزی مجدد مشغول به کار می‌شدند.

در شوش نیز روز دوشنبه ۲۴اردیبهشت ۹۷رانندگان وانتهای استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن ۷ماه مطالبات و حقوق خود دست به اعتصاب زدند.
هم‌چنین بیش از ۱۰۰تن از کارگران نی بر کارخانه نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

روز شنبه ۸اردیبهشت‌ ۹۷یک کارگر جویای کار مقابل شرکت نیشکر هفت تپه در (استان خوزستان) اقدام به آتش زدن خود کرد. اما خوشبختانه سایر کارگران خود را به وی رسانده و مانع خودسوزی وی شدند.

رژیم ضدکارگری آخوندی روز جمعه ۱۷فروردین از ورود اسماعیل بخشی نماینده کارگران و ۱۹تن دیگر از کارگران معترض هفت‌تپه به کارخانه جلوگیری کرد.
گفته می‌شود این دستور از سوی یک نهاد امنیتی رژیم خارج از شرکت نیشکر هفت تپه صادر شده است و موضوع امنیتی است!

کارگران بخش‌های مختلف مجتمع نیشکر هفتتپه در ادامه اعتراضات روزهای قبل خود، روز ۱۴و ۱۵فروردین دست از کار کشیدند. آنها اعلام کردهاند تا آزادی کارگران بازداشتی و لغو حکم‌های اخراج شماری از کارگران معترض، اعتصاب را ادامه خواهند داد. این تجمع مورد یورش مأموران نیروی انتظامی قرار گرفت و شمار دیگری از کارگران بازداشت شدند. در روزهای پیش از این نیز عوامل اطلاعاتی تعدادی از کارگران را در مسیر تظاهرات بازداشت کردند و تعدادی نیز به‌دنبال صدور احضاریه از طرف قضاییه آخوندی در یورش به خانه‌هایشان دستگیر شدند. قضاییه فاسد رژیم که در همدستی با اطلاعات آخوندی و کارفرمایان حکومتی است زیر عنوان وجود شاکی خصوصی کارگران را دادگاهی کرده و روانه زندان کردند.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار آزادی کارگران شدند

کارگران بخشهای مختلف شرکت نیشکر هفت تپه چهار شنبه ۱۵فروردین ۹۷، دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند. کارگران معترض گفتند تا همکارانشان آزاد نشوند و اخراجیهای اعلام شده لغو نشود دست به ادامه تولید نخواهند زد.
خاطرنشان می‌شود کارگران نیشکر هفت‌ تپه در روز پنجشنبه ۹فروردین‌ماه مقابل فرمانداری رژیم در اعتراض به عدم پاسخگویی کارگزاران رژیم در کارخانه و شانه خالی کردن از زیر بار رفتن تعهدات و وعده‌های داده شده تجمع کرده بودند. این تجمع مورد حمله مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی قرار گرفت و تعدادی از کارگران دستگیر شدند. تعدادی دیگر نیز توسط دادستان رژیم در شوش احضار شدند.

ممنوع الورود شدن نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه به کارخانه

دادستانی جنایتکار رژیم در شوش روز دوشنبه ۱۳فروردین۹۷در یک اقدام ضدکارگری اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه را تا اطلاع ثانوی به شرکت ممنوع الورود کرد.
دادسرای رژیم در شوش نیز او را برای امروز سه‌شنبه احضار کرده است.

بازداشت حدود ۲۰تن از کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه

رژیم ضدکارگری آخوندی امروز یکشنبه ۱۲فروردین ۹۷کارگران احضار شده نیشکر هفت تپه را بازداشت کرد.
صبح امروز، کارگران احضار شده نیشکر هفت تپه به بیدادگاه رژیم مستقر در دادگستری رژیم در شوش مراجعه کردند. افسر نگهبان اعلام کرد که دادگاه تعطیل است، اما نیروی انتظامی حکم بازداشت را به کارگران ابلاغ و آنها را بازداشت کرد.
اسامی تعدادی از کارگران معترض و محروم بازداشت شده عبارتند از: سید حسن فاضلی، فواد بدوی، ساجد الکثیر، حسن الکثیر، محمد خنیفر، سعید منصوری، حبیب چنانی، جاسم حمدانی، مهدی ثاعمی و چاسب حمدانی است.


ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد