۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

دونالد ترامپ : گفتگوها با کره شمالی مثبت پیش می‌رود



دونالد ترامپ : گفتگوها با کره شمالی مثبت پیش می‌رود



دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت مذاکرات جاری ایالات متحده با کره شمالی در نیویورک «بسیار مثبت» بوده است و انتظار دارد هیات اعزامی پیونگ یانگ روز جمعه به واشنگتن سفر کند و نامه رهبر کره شمالی را به او بدهد.
پیش از این، روز پنجشنبه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با دیپلمات ارشد کره شمالی که به ایالات متحده سفر کرده، مذاکره در مورد عملی شدن گفتگو میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را آغاز کرد.
رئیس جمهوری آمریکا که روز پنجشنبه ۱۰ خرداد با خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کند توافقی در پی گفتگوهای جاری در نیویورک حاصل خواهد شد، گفت: «فکر می کنم که خیلی مثبت باشد …گفتگوها خیلی مثبت بوده است.»
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پمپئو و کیم یونگ چول مقام ارشد کره شمالی چهارشنبه شب نیز در نیویورک با یکدیگر شام خوردند. وی عالیرتبه ترین مقام کره شمالی است که طی ۱۸ سال گذشته به ایالات متحده سفر کرده است.
کیم یونگ چول رئیس سابق اطلاعات نیروهای مسلح کره شمالی، که یکی از نزدیک ترین دستیاران رهبر کره شمالی به شمار می رود، عصر چهارشنبه با یک هواپیما از شرکت هواپیمایی چین، وارد فرودگاه بین المللی جان اف کندی در نیویورک ترک کرد.
پیشتر ابراز امیدواری شده بود که رهبران آمریکا و کره شمالی در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) بتوانند در مورد برچیده شدن برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی گفتگو کنند.
کمتر از یک هفته پس از آن که دونالد ترامپ در نامه ای دیدار با رهبر کره شمالی را «لغو» کرد، فعالیت ها برای احیای چنین دیداری افزایش یافت.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد