۱۳۹۷ خرداد ۱۸, جمعه

عراق - ائتلاف برای تشکیل دولت جدید :صدر، علاوی و حکیم برای تشکیل دولت با هم ائتلاف کردند




عراق - ائتلاف برای تشکیل دولت جدید :صدر، علاوی و حکیم برای تشکیل دولت با هم ائتلاف کردند


منابع العربیه روز جمعه ۸ ژوئن ۲۰۱۸ از تشکیل یک ائتلاف جدید از سه ائتلاف مهم از «سائرون» به رهبری صدر، «الحکمه» به رهبری حکیم و «الوطنیه» به رهبری ایاد علاوی خبر دادند.
این سه ائتلاف روی هم رفته بیش از ۱۰۰ نماینده در پارلمان جدید دارند با تشکیل ائتلافی بزرگ می‌توانند در اسرع وقت کابینه دولت جدید عراق و نخست وزیری عراق را تشکیل دهند.
به گفته منابع العربیه، عمار حکیم، ایاد علاوی و مقتدی صدر رهبرای ائتلاف‌های «الحکمه»، «الوطنیه» و«سائرون» با امضای توافقنامه‌ای خود را برای تشکیل دولت آینده عراق آماده می کنند.
طبق گزارش منابع العربیه این سه ائتلاف در نشستی در مقر ائتلاف الحکمه به رهبری عمار الحکیم در بغداد برای تشیکل ائتلافی بزرگ به توافق رسیدند.
از سوی دیگر روز چهارشنبه، سخنگوی رهبر گرایش صدری‌ها با انتقاد از اصلاح قانون انتخابات، که اخیراٌ در پارلمان این کشور تصویب شد، گفت، پارلمان و دولت العبادی مسئولیت پرداخت هزینه‌ای مالی که برای دستگاه الکترونیکی در نظر گرفته شد را باید به عهده بگیرند.
وی افزود:« قانونی که در پارلمان عراق تصویب شد، مخاتلف ماده ۱۹ بند ۹ قانون اساسی عراق است و متاسفانه این قانون رویکردی واپسگرایانه دارد.
وی تاکید کرد که ائتلاف ساظرون کرسی‌هایی را که به دست آورده هرگز تغییر نخواهند یافت.
سخنگوی صدر گفت، اگر تقلبی در برخی مناطق اتفاق افتاده باید قوه قضائیه به مسئله رسیدگی کند نه قوه مقننه یا قوه اجرائیه ولی متاسفانه این دوقوه تلاش می کنند بر قوه قضائیه مسلط شوند.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد