۱۳۹۷ خرداد ۱۸, جمعه

دونالد ترامپ: تحریمهایی که علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم مشابه آن را کسی ندیده است





دونالد ترامپ: تحریمهایی که علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم مشابه آن را کسی ندیده است


الد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن در واشینگتن تحریمهای اعمال شده علیه رژیم ایران را بی‌سابقه خواند. وی روز پنجشنبه ۱۷خرداد ۹۷گفت: وقتی شما به تحریمها اشاره می‌کنید ما تحریم‌هایی را علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم که هیچ‌کس تا کنون مشابه آن را ندیده است. برای من اتمی همواره در اولویت اول بوده و قرار است.
دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد که سران رژیم ایران نیز همانند کره شمالی تن به خواسته‌های آمریکا داده و تسلیم شوند.

دونالد ترامپ: امتیاز دادن اوباما به رژیم کاملاًً ایران غیرقانونی بود

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تلاش مخفیانه دولت اوباما را برای فراهم‌کردن دسترسی رژیم آخوندی به سیستم مالی آمریکا که در تحقیقات سنا افشا ء شده، اقدامی «کاملاًً غیرقانونی» دانست و به تحقیقات درباره آن فراخوان داد.
ترامپ روز پنجشنبه ۱۶خرداد طی پیامی، نوشت: «دولت اوباما اکنون متهم است که تلاش کرده، به (رژیم) ایران دسترسی مخفیانه به سیستم مالی ایالات متحده را بدهد. این کاملاًً غیرقانونی است. (در این رابطه) تحقیق کنید!».

گزارش سنای آمریکا در مورد امتیاز دادن غیرقانونی اوباما به رژیم ایران

بر اساس گزارش کمیته تحقیقات سنای آمریکا، دولت اوباما در ۲۴فوریه ۲۰۱۶(پنجم اسفند۹۴) مجوز مشخصی برای بانک مسقط در عمان صادر کرد که اجازه می‌داد ریال ایران از طریق نهادهای مالی آمریکا به یورو تبدیل شود. اما با وجود صدور این مجوز برای تبدیل ۵میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار، هیچ بانک آمریکایی حاضر به همکاری نشد،. چرا که بانکهای آمریکا از تحریمهای دست اول محسوب می‌شوند که طبق آن نمی‌توانند هیچ ارزی را برای رژیم ایران تبدیل کنند و این ربطی به موضوع اتمی ندارد.
در گزارش سنای آمریکا هم‌چنین آمده است: وزارت خزانه‌داری حتی مدت کوتاهی شرایط صدور یک مجوز کلی برای تبدیل ریال ایران به دلار را بررسی کرد اما پس از ۲۰۰سفر و ملاقات با سیستم بانکداری در جهان، بانکها حاضر به ریسک نبودند و این ایده نیز کنار گذاشته شد.
رسانه‌های آمریکا درباره گمراه کردن کنگره و مردم آمریکا توسط دولت اوباما طبق گزارش سنا نوشته‌اند: در حالیکه دولت اوباما چنین امتیازاتی برای رژیم ایران قائل می‌شد، مقامهای ارشد این دولت از وزیر خزانه‌داری تا معاون در امور مبارزه با فساد مالی و مقامات وزارت‌خارجه، در جلسات مختلف به سؤال اعضای کنگره که آیا رژیم ایران به نظام مالی آمریکا دسترسی دارد یا خیر، پاسخ منفی می‌دادند.

سی.ان.ان: دولت ترامپ هیچ گشایشی در کاهش تحریم ایران نشان نمی‌دهد

سی.ان.ان. درباره گزارش کمیته تحقیقات سنای آمریکا پیرامون تلاش دولت اوباما برای فراهم‌کردن دسترسی رژیم به سیستم مالی آمریکا، می‌نویسد: «به گفته یک مقام که با محتوای این گزارش آشنایی دارد، یکی از اهداف انتشار آن این است که روشن شود، ایالات متحده احتمالاً نسبت به هیچ‌گونه معافیتی، روی گشاده نخواهد داشت.
وی گفت: «در حالی که ایالات متحده اعمال مجدد تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران و نهادهای (آن) را شروع می‌کند، متحدان اروپایی ما باید درک و قدردانی کنند که تجارت با (رژیم) ایران، دیگر مجاز نخواهد بود».

دونالد ترامپ ۱۸اردیبهشت ماه با بیان این‌که ایران با ادامه برنامه موشکی بالستیک و اقدامات بدخواهانه در خاورمیانه‌ روح برجام را نقض می‌کند، اعلام کرد واشینگتن از آن خارج می‌شود.
از این رو، تحریم‌هایی که پیش از حصول توافق علیه ایران اعمال شده بود، پس از خروج آمریکا از برجام بار دیگر طی ۹۰یا ۱۸۰روز باز خواهند گشت.



ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد