۱۳۹۷ خرداد ۲۳, چهارشنبه

ایران - مجلس ارتجاع ولایحه FATF: FATF طناب دار یا ریسمان نجات؟




ایران - مجلس ارتجاع ولایحه FATF:  FATF طناب دار یا ریسمان نجات؟
FATF کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم
طی هفته گذشته مهمترین خبری که در میان محافل و رسانه‌های هر دو باند حکومتی وجود داشت، موضوع تصویب یا عدم تصویب لایحه برای الحاق رژیم به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم بود.
بر رسی این لایحه در مجلس آخوندی جدال درونی دو باند و تضاد آنها را هم بیش‌ از‌ پیش تشدید کرد.
سرانجام در اثر پافشاری دلواپسان باند خامنه‌ای تعین تکلیف این لایحه به مدت دو ماه به تعویق افتاد و یکبار دیگر بن‌بست رژیم آخوندی در این رابطه را نشان داد.
اما با وجود به تعویق افتادن لایحه در مجلس ارتجاع دلواپسان ول کن معامله نیستند و باز هم با شدت و حدت بیشتر دولت روحانی و باند او را که موافق تصویب لایحه هستند با عناوینی نظیر «‌خائن»،«غیر انقلابی» و... مورد حمله قرار می‌دهند، اما در مقابل باند روحانی از تصویب لایحه دفاع می‌کنند.
آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه‌ای در تهران اف.ای.تی.اف را زمینه‌ساز «ورود خائن‌ها به کشور» می‌داند.(سایت حکومتی ایران آنلاین ۲۱خرداد ۹۷)
روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای۲۱خرداد ۹۷تعویق بررسی لایحه در مجلس را نتیجه «‌تلاش‌های جریانهای انقلابی و کمیته‌های مردم» یعنی دسته‌جات مختلف باند خامنه‌‌ای می‌داند که این تلاش‌ها منجر به این شد که«بررسی لایحه موسوم به FATF در مجلس به مدت ۲ماه مسکوت بماند».
ابوالفضل ابوترابی عضو مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای ضرورتی برای الحاق به FATF نمی‌بیند زیرا «در شرایط موجود که آمریکا از توافق هسته‌یی خارج شده و دیگر به تعهدات خود عمل نمی‌کند، پیوستن ایران بهFATF و قبول تعهدات و دستورالعمل‌های آن می‌تواند برای کشور بسیار خطرآفرین باشد».(باشگاه خبرنگاران جوان ۲۱خرداد ۹۷)
در مقابل دولت روحانی، رسانه‌ها و عناصر وابسته به باند او از تصویب لایحه دفاع می‌کنند و تصویب نشدن را باعث ضرر و زیان به نظام و فشارهای مضاعف به آن می‌دانند.
آخوند فاضل میبدی از باند روحانی آخوندهایی را که مخالف برجام و یا FATF هستند کسانی می‌داند که«نظرات اکثریت حوزه علمیه قم را نمایندگی نمی‌کنند» زیرا آنها کسانی هستند که «بیشتر به‌دنبال استفاده‌ سیاسی و حزبی از موقعیت روحانیت و جایگاه حوزه علمیه هستند».(خبرگزاری ایسنا ۲۱خرداد ۹۷)
علی مطهری نایب رئیس مجلس آخوندی هم این نظریه که «تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم خیانت به کشور است و این لایحه استعماری است» را زمینه‌ساز « مسکوت ماندن لایحه در مجلس» می‌داند که « چه زیانهایی برای ایران رقم خواهد زد».(روزنامه آفتاب یزد ۲۱خرداد ۹۷)
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی نیز تصویب لایحه را ضروری می‌داند زیرا « FATF مکانیزم های مالی دارد و بخش مهمی از آن قابل‌ اجراست و شاید به نفع کشور باشد.» (سایت اعتماد آنلاین ۲۱خرداد ۹۷)
علی خرم عدم تصویب لایحه را به مفهوم ‌«شانه خالی کردن از FATF » می‌داند که این کار«آثاری دارد که نتیجه عملی آن دامن ایران را می‌گیرد».(روزنامه آفتاب یزد ۲۱خرداد ۹۷)
و...
در ورای جنگ و جدال باندهای درونی بر سر تصویب شدن و یا تصویب نشدن این لایحه، اما واقعیت این است برخلاف باند روحانی که می‌پندارد الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم، به‌مثابه ریسمان نجات از بسیاری از فشارها و تحریم‌های بین‌المللی است، به‌طور واقعی الحاق به آن به‌مثابه طناب دار برگردن رژیم عمل می‌کند.
زیرا به‌محض این‌که به این کنوانسیون بپیوندد، باید تمامی ارتباطات مالی خود را با گروه‌های تروریستی دست‌نشانده در منطقه نظیر حزب‌الله لبنان و... را قطع کند.
قطع کمک مالی به این گروهها به‌مثابه قطع بند ناف حیات سیاسی و تشکیلاتی آنها و به‌مثابه رضایت دادن به نابودی آنها و کمک به جبهه جهانی علیه تروریسم است، که نه با ماهیت حکومت آخوندی سازگار و نه با سیاست حفظ عمق استراتژیک آن سازگار است.
بنابراین پیوستن حکومت آخوندی به این کنوانسیون به‌مثابه دست کشیدن از عمق استراتژیک است که با بقای حاکمیت پلید آخوندی عجین است.
بنابراین بی‌دلیل نیست که دلواپسان خامنه‌ای پیوستن به این کنوانسیون را به‌مثابه خود تحریمی و خودکشی از ترس مرگ می‌دانند 
.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد