۱۳۹۷ تیر ۱۷, یکشنبه

شرکت استفان هارپر در همایش اپوزیسیون ایران در پاریس گامی درست بود




شرکت استفان هارپر در همایش اپوزیسیون ایران در پاریس گامی درست بود


دیوید کیلگور نماینده حزب لیبرال کانادا و عضو سابق کابینه این کشور در مطلبی که در اتاوا سیتی زن شنبه ۱۶تیر ۹۷منتشر شد به دفاع از حضور هیأت نمایندگی کانادا و سخنرانی استفان هارپر نخست‌وزیر پیشین این کشور درهمایش بزرگ مجاهدین و مقاومت ایران پرداخت ذیلا بخش‌هایی از این گزارش:

همایش مجاهدین - انتقاد به هارپر منصفانه نیست

انتقادی که به استفان هارپر نخست‌وزیر پیشین به‌خاطر سخنرانی در گردهمایی «ایران آزاد» هفته گذشته در پاریس شده است منصفانه نیست. در آن گردهمایی‌ هارپر از دهها هزار شرکت‌ کننده به‌خاطر« نبرد طولانی‌شان برای ایرانی آزاد و دموکراتیک » تشکر کرد. هارپر در آن گردهمایی تنها نبود. هیأت کانادا در آن جلسه شامل جودی اسگرو نماینده لیبرال پارلمان و جان برد وزیر خارجه سابق از (حزب) محافظه‌کار و ریموند فولکو نماینده لیبرال و پال فورست نماینده پیشین محافظه‌کار و دیوید متاس نماینده محافظه‌کار و کندیس برگن نماینده محافظه‌کار و خودم که عضو لیبرال کابینه بودم شرکت داشتیم. من شرکت در آن را کاملاًً درست می‌دانستم.

همایش مجاهدین  یک اپوزیسیون مشروع

اتحادیه اروپا مجاهدین خلق ایران (پی ام.او.آی) را از لیست سازمانهای تروریستی خود در سال ۲۰۰۹ خارج کرد و اشاره کرد که صرفاً به‌خاطر مماشات با ملاهای ایران لیست‌گذاری شده بود. در سال ۲۰۱۰پارلمان اروپا بیانیه‌یی را تصویب کرد و از آمریکا خواستار خارج کردن آن از لیست آمریکا شد. این بیانیه زمانی که بیش از نیمی از اعضای ۷۳۶ عضوی این مجلس آن را امضا کردند رسمی شد، در حالی که حمایت از آن تقریباً به‌اتفاق آرا بود. این قطعنامه همچنین از عراق خواستار برداشتن محاصره کمپ اشرف شده بود، محل بیش از ۳۰۰۰مخالف ایرانی که نزدیک مرز میان دو کشور بودند. پی‌ ام او آی از ۱۹۹۷ در لیست آمریکا بود زمانی که دولت بیل کلینتون آن را به لیست افزود که به‌دنبال جلب همکاری نزدیک با ملاهای تهران بود. آمریکا نهایتاً پی‌ ام او آی را در سال ۲۰۱۲ خارج کرد.... به‌دنبال پیشگامی آمریکا و اتحادیه اروپا دولت هارپر در دسامبر ۲۰۱۲ پی‌ام او آی را از لیست کانادا حذف کرد.

همایش مجاهدین صدای آزادی مردم ایران

استراون استیونسون که برای ۱۵سال اسکاتلند را در پارلمان اروپا نمایندگی می‌کند و اکنون هماهنگ‌کننده کارزار تغییر برای ایران است بعد از همایش هفته گذشته پاریس گفت:« تظاهراتهای سراسری (که اکنون نیز در جریان است) تمامی ۳۱استان و ۱۴۲شهر را تحت پوشش قرار داد.۸۰میلیون شهروند ایران که بیش از نیمی از آنها زیر ۳۰سال می‌باشند روشن ساخته‌اند که از حکومت بنیادگرا به جان آمده‌اند.آنها از زیستن در فقر در حالی که ملاهای فاسد سرمایه‌های کشور را برای پرکردن جیبشان بالا کشیده و برای تأمین مالی جنگ و تروریسم در سراسر خاورمیانه صرف کرده‌اند خسته شده‌اند».

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد