۱۳۹۷ مرداد ۳, چهارشنبه

دویچه وله بازداشت همسر مردی که می‌خواست در آلمان بمب‌ بیولوژیکی بسازد



دویچه وله بازداشت همسر مردی که می‌خواست در آلمان بمب‌ بیولوژیکی بسازد


پس از دستگیری یک مرد تونسی‌تبار به اتهام تلاش برای ساخت یک بمب بیولوژیکی در آلمان، دادستان کل آلمان دستور بازداشت همسر او را صادر کرده است. این زوج قصد داشتند به شبکه تروریستی "دولت اسلامی" در سوریه بپیوندند.فتر دادستان کل آلمان به دلیل "سه مورد همکاری برای انجام مقدمات یک جرم خطرناک برای امنیت کشور" دستور بازداشت یاسمین ه. را صادر کرده است.
یاسمین ه. همسر سیف‌الله ه‌. است که ماه گذشته توسط پلیس آلمان به دلیل تلاش برای ساخت یک بمب بیولوژیکی بازداشت شد. به نقل از دفتر دادستانی آلمان، سیف‌الله ه. ۲۹ ساله‌ و اهل تونس ۳/ ۸۴ میلیگرم ماده بسیار سمی رایسین تهیه کرده بود. این ماده که از دانه‌های کرچک به دست می‌آید، هزار برابر بیشتر از سیانور سمی است و می‌تواند از راه استشمام، خوردن یا تزریق به مرگ انسان بینجامد.
پلیس در بازجویی از محل سکونت این مرد در حاشیه شهر کلن ۳۱۵۰ دانه گیاه کرچک پیدا کرده که او از یک مرکز فروش اینترنتی همراه یک دستگاه قهوه خردکن خریده بود.
حال پلیس می‌گوید که او با همکاری همسرش در پی خرید مواد محترقه از یک کارخانه ساخت وسایل آتش‌بازی در لهستان بوده است. او برای خرید این مواد به لهستان سفر کرده و از قرار این سفر، توسط همسر او، یاسمین برنامه‌ریزی شده است.
علاوه بر آن گفته می‌شود که همسر سیف‌الله ه. برای ثبت سفارش با کارخانه مزبور تماس داشته است. او برای این کار از حساب کاربری خود در یک سایت ارسال خرید‌های اینترنتی استفاده کرده است.
یاسمین همچنین از قرار برای تهیه هزاران دانه کرچک هم از این راه به همسرش کمک کرده است. همسر او پایان ماه مه (خرداد ماه) از این دانه‌ها، ماده سمی رایسین تهیه کرده است.
پلیس در بازجویی از محل سیف‌الله ه. در حاشیه شهر کلن ۳۱۵۰ دانه گیاه کرچک پیدا کرده بود
پلیس در بازجویی از محل سیف‌الله ه. در حاشیه شهر کلن ۳۱۵۰ دانه گیاه کرچک پیدا کرده بود
این زوج برای آزمایش میزان تأثیرگذاری ماد‌ه‌ای که تهیه کرده بودند از یکی از فروشگاه‌های باغ‌وحش کلن یک همستر کوچک خریدند تا سم را روی آن آزمایش کند.
سیف‌الله ه. که با اعضای شبکه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) در سوریه از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بوده، ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) دستگیر شد.
تلاش ناکام برای پیوستن به داعش
به نقل از دفتر دادستان کل آلمان یاسمین و سیف‌الله ه. تصمیم داشتند به سوریه سفر کنند و به اعضای "دولت اسلامی" بپیوندند. بر اساس این اطلاعات یاسمین ه. تلاش کرده با فردی که هویت او مشخص نشده، ارتباط برقرار کند تا برای پیوستن آنها به داعش کمک کند. به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید
اما یاسمین ه. سپس متوجه شده که به دلیل داشتن فرزند از ازدواج پیشین خود امکان ترک خاک آلمان را ندارد، اوت سال ۲۰۱۷ برای همسرش بلیط هواپیمایی از کلن به مقصد استانبول خریده است. اما همسر او موفق نشده از خاک ترکیه وارد سوریه شود و به آلمان بازگشته است.
یاسمین ه. بار دیگر در اواسط سپتامبر برای همسرش بلیط هواپیما به مقصد استانبول خریده است اما این‌بار هم تلاش سیف‌الله برای خروج از ترکیه و پیوستن به داعش در خاک سوریه شکست خورده است. 

اطلاعات کاملتر درلینک زیر
تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری #اتحاد #آزادی#ما براندازیم #آ#ايران

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد