۱۳۹۷ تیر ۲۱, پنجشنبه

.سخن روز :موج محکومیت توطئه تروریستی رژیم علیه مقاومت ایران و پیامدهای آن




.سخن روز :موج محکومیت توطئه تروریستی رژیم علیه مقاومت ایران و پیامدهای آن

این روزها یک رشته تحرکات تازه بین‌المللی و منطقه‌یی شروع شده که به‌نظر می‌رسد نتیجه‌ آنها طرد و انزوای سیاسی بیش‌از‌پیش رژیم آخوندی است. بخش عمده این تحرکات به‌دنبال برملا شدن توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در پاریس شکل گرفت. در این رسوایی از جمله ۲تروریست رژیم در بلژیک و دبیر سفارت رژیم در اتریش به همراه یک بمب در آلمان دستگیر شدند.
برملا شدن این توطئه تروریستی که دامنه‌اش حداقل ۳کشور بلژیک، اتریش و آلمان را دربرمی‌گرفت موجی از موضع‌گیری‌های بین‌المللی را علیه رژیم آخوندی برانگیخت از جمله:
  • قبل از اجلاس ناتو تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند تهدیدهای تروریستی رژیم در خاک اروپا و نقش سفارتخانه‌ها و مراکز به‌اصطلاح فرهنگی رژیم در جاسوسی و تروریسم یکی از موضوعات مورد گفتگو در اجلاس سران کشورهای عضو پیمان ناتو خواهد بود.
  • پیش از اجلاس سران ناتو، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود از فرانسه، انگلستان و دیگر کشورهای عضو ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک دیدار داشت و مقامهای آمریکایی گفتند هدف از این دیدار بالا بردن فشارها بر رژیم ایران بوده است.
  • پومپئو در جریان سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به لزوم ایستادگی در مقابل فعالیتهای بی‌ثبات‌کننده رژیم در منطقه تأکید کرد.
  • خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۱ژوئیه ۲۰۱۸(۲۰تیر) گزارش کرد: «دادستانی آلمان رسماً یک دیپلومات رژیم اسدالله اسدی را متهم به کار برای عوامل خارجی و توطئه برای ارتکاب قتل متهم کرد». به این ترتیب بازداشت دیپلومات-تروریست رژیم در‌ آلمان، یک گام دیگر دیپلومات-تروریست مزبور را به سلب مصونیت دیپلوماتیک و تسلیم به مقامات قضایی بلژیک نزدیک‌تر می‌کند.
  • یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌ (در) توطئه‌یی که در بلژیک خنثی شد؛ ما دیپلومات ایرانی را داشتیم که خارج از سفارت اتریش به‌عنوان بخشی از توطئه بمب‌گذاری گردهمایی رهبران اپوزیسیون ایران در پاریس بود. آمریکا از تمامی کشورها می‌خواهد که به‌دقت در مورد دیپلومات‌ها در سفارتهای ایران تحقیق کنند تا از امنیت کشورهای خود مطمئن شوند.
  • یک مقام ارشد وزارت‌خارجه در واکنشی دیگر گفت: (رژیم)‌ ایران با استفاده از پوشش دیپلوماتیک برای تروریسم توطئه می‌کند... ما از نزدیک با بلژیک و اتریش و آلمانها برای رفتن تا ته خط این توطئه برای حمله بمب‌گذاری در پاریس که ۲سخنران آمریکایی در آن حضور داشتند خواهیم رفت. ما ادعای مسخره ایران را که این یک عملیات فریب بوده باور نداریم».

چه عواملی واکنشهای بین‌المللی علیه توطئه تروریستی رژیم را شدت بخشیده‌اند؟

این نخستین بار نیست که یک اقدام تروریستی رژیم در اروپا برملا می‌شود. اما این‌بار واکنشهایی که به‌دنبال کشف این توطئه تروریستی در سطح بین‌المللی برانگیخته شده بی‌سابقه است. به جز ابعاد و گستردگی این طرح تروریستی، چند عامل دیگر علت ‌عکس‌العمل شدید جامعه جهانی را توضیح می‌دهند. از جمله:

دستگیری یک دیپلومات‌تروریست رژیم حین ارتکاب جرم

این اولین بار است که یک دیپلومات-تروریست رژیم حین ارتکاب جرم دستگیر شده و این آغاز روندی است که آثارش را در آینده بیشتر خواهیم دید.
پارلمانترهای اروپایی این اقدام تروریستی را «سقف بی‌سابقه‌یی از تروریسم دولتی و جنایت سازمان‌یافته در قلب اروپا» توصیف کرده‌اند که هیچ جایی برای تعلل در بستن سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها و لانه‌های تروریسم و جاسوسی این رژیم در کشورهای اروپایی باقی نمی‌گذارد.

شکست سیاست مماشات 

عامل دیگری که باعث شده است محکومیت شدید تروریسم رژیم را شاهد باشیم، شکست سیاست مماشات است. اکنون در عرصه بین‌الملل مماشات سیاست غالب در رابطه با رژیم نیست. آن سیاست ننگین که میوه‌های تلخ خود را در همه جا به‌بار آورده از جمله در اروپا،‌ یا شکستش به اثبات رسیده و یا این‌که در بوتهٔ نقد قرار گرفته است. این باعث می‌شود رژیم آخوندی دیگر نتواند برخلاف گذشته در این گوشه و آن گوشه جهان یا اروپا دست به اقدامات تروریستی بزند و سپس با استفاده از مواهب سیاست مماشات کمترین بها را برای این ماجراجویی‌های تروریستی بپردازد.

سمت‌گیری سیاستهای جهانی به ایستادن در کنار قیام مردم ایران 

همچنین برملا شدن این توطئه تروریستی در حالی است که به‌دنبال ۶ماه خیزش و قیام وقفه‌ناپذیر مردم ایران، برای همگان در پهنه بین‌المللی روشن شده است که خواست اصلی مردم ایران، سرنگونی نظام غاصب و نامشروع آخوندی است. محکوم کردن بی‌سابقه اقدام تروریستی اخیر رژیم، نمادی از ایستادن جامعه جهانی در کنار خواست مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی است.

نقش مقاومت ایران در افشای تروریسم رژیم 

به‌عنوان چهارمین عامل باید به نقش مقاومت ایران در افشای تروریسم رژیم اشاره کرد. این بار، کشف توطئه بمب‌گذاری برای برهم‌زدن گردهمایی ایران آزاد در پاریس به همگان نشان داد دیکتاتوری به‌لرزه افتاده تا چه اندازه از آلترناتیو دموکراتیک خود وحشت دارد که اجتماع مردم گرداگرد این مقاومت را در فاصله چند هزار کیلومتری برنمی‌تابد. اعتبار و اعتلای این مقاومت باعث می‌شود جامعه جهانی بیش‌‌از‌پیش سیاستهای خود را با خواست این مقاومت منطبق کند که پیوسته خواستار جایگزین کردن قاطعیت با مماشات در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران بوده است. مقاومت ایران همواره تأکید کرده است اعمال قاطعیت علیه تروریسم رژیم نه تنها حق و خواسته مشروع مردم ایران، بلکه ضرورت و تضمین صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

پیامدهای موج جدید انزوای رژیم 

تشدید طرد و انزوای رژیم، از پیامدهای مهم موج جدید محکومیت تروریسم رژیم است. به‌خصوص که مقاومت ایران به جد تأکید کرده است اکنون که صحت تمام افشاگری‌ها و مواضع مقاومت به اثبات رسیده، دولتهای جهان اگر در برابر تروریسم و حفاظت از مردم خود مسئولند، بایستی سفارتخانه‌ها و تمام نمایندگی‌های رژیم را که در پوششهای مختلف فعالیت می‌کنند ببندند و دیپلومات-تروریستهای رژیم را محاکمه و مجازات کنند.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد