۱۳۹۷ مرداد ۲۰, شنبه

دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان، مسئول شبکه جاسوسی سراسر اروپا بود





بیشتر بخوانید :


دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان، مسئول شبکه جاسوسی سراسر اروپا بود



نشریه نشنال در گزارشی نوشت، اسدالله اسدی که ماه پیش در ارتباط با تلاش برای بمبگذاری در نشست مجاهدین خلق در پاریس، در آلمان بازداشت شد، مسئول شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی ایران در سراسر اروپا بود.

بنا بر گزارش های اطلاعاتی و گروه های اپوزیسیون، ایران برای دستیابی به فناوری لازم برای تقویت زرادخانه موشکی اش، متلاشی کردن گروه های مخالف رژیم و اقدام به آدمکشی های هدفمند شبکه ای جاسوسی را در سراسر اروپا اداره می کند.
منابع اپوزیسیون روز چهارشنبه فاش کردند که اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که برای هماهنگ کردن یک توطئه بمبگذاری در گردهمایی مخالفان در پاریس ماه ژوئن در آلمان بازداشت شده بود، مسئول شبکه گسترده تهران در سراسر اروپا است.

اسدی کماکان در آلمان در بازداشت است و در انتظار نتیجه درخواست استرداد از سوی بلژیک کشور محل کشف توطئه بمبگذاری است.
فعالین اپوزیسیون می گویند دستور حمله به گردهمایی پاریس توسط شورایعالی امنیت ملی ایران در دی ماه گذشته صادر شده و رضا امیری مقدم، مسئول اطلاعات و عملیات خارجی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، مسئولیت این نقشه را در ماه مارس به اسدی واگذار کرده بود.
نیم کیلو مواد منفجره و چاشنی انفجاری از خودروی یک زوج ساکن شهر آنتورپ در بلژیک کشف و ضبط شد. فرد دیگر تسهیل کننده این توطئه هم بازداشت شده و برای حضور در دادگاه از فرانسه بازگردانده شده است.
رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا، و استیون هارپر، نخست وزیر پیشین کانادا، از جمله افراد حاضر در گردهمایی اپوزیسیون در پاریس بودند. شماری از سیاستمداران حاضر در آن گردهمایی قصد دارند به عنوان شاکی به این دادرسی بپیوندند.
گزارش های اطلاعات داخلی آلمان نشان می دهد که عوامل ایران در سراسر آن کشور فعال هستند و دست کم چهار ایالت آلمان از تلاش ماموران رژیم برای دستیابی به فناوری های موشکی خبر داده اند.
بنا بر این گزارش ها، فعالیت های ایران پس از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ از تلاش برای دستیابی به تکنولوژی هسته ای به موشکی تغییر کرده است.

«شورای ملی مقاومت ایران» در گزارشی ادعا می کند، اسدالله اسدی که پس از سقوط دولت صدام حسین در سفارت ایران در بغداد مشغول به کار بود، به عنوان مسئول شبکه جاسوسی ایران در اروپا به سفارت ایران در وین در اتریش منتقل شده بود: «دفتر وزارت اطلاعات در وین، در طبقه سوم سفارت ایران، مقر و مرکز هماهنگی دفاتر اطلاعات و عوامل رژیم در اروپا است.»

محمد محدثین، رئیس کمیته امور خارجی «شورای ملی مقاومت ایران»، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت ایران عملیات فعال ترور در اروپا را از ۲۰۱۶ از سر گرفته است.
مرکز مبارزه با تروریسم «وست پوینت» در گزارش ماه اوت خود با عنوان «دیپلمات های مرگبار ایران» می گوید تهران به شکل فزاینده ای از پوشش دیپلماتیک برای آدمکشی و دیگر نقشه های ترور در اروپا استفاده می کند.
در این گزارش از اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند در ماه ژوئن پس از ترور یک فعال ایرانی عرب و بازداشت دو مقام ایرانی در ماه مارس هنگام تجسس در برنامه نوروزی اپوزیسیون در آلبانی خبر داده شده است.
در ماه ژانویه هم پلیس آلمان علیه عوامل ایران عملیاتی انجام داده بود
مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

قیام سراسری مرداد 97 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  سرنگونی #  اتحاد.