۱۳۹۷ شهریور ۲۶, دوشنبه

مروری برروزنامه های رژیم دوشنبه 26شهریور 97


 مروری برروزنامه های رژیم  دوشنبه 26شهریور 97

روزنامه‌های حکومتی امروز دوشنبه ۲۶شهریور عنوان مشترک خود را به اف.ای.تی.اف، برجام و بسته اروپایی اختصاص داده‌اند. رفتن روحانی به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل هم موضع مشترک روزنامه‌های امروز هر دو باند است. در مورد رفتنش به جلسه شورای امنیت اما اختلاف‌نظر دارند. برخی توصیه کرده‌اند بهتر است ظریف برود.
آرمان نوشته است:« حتی اگر در شورای امنیت سازمان ملل هم موضوع ایران مطرح شود، ایران می‌تواند شرکت کند، اما بهتر و به صلاح این است که ظریف، شرکت داشته باشد».
اف.ای.تی.اف موضوع مواضع متناقض روزنامه‌های حکومتی است.
رسالت از باند مؤتلفه به‌نقل از حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت مجلس نوشته است« تصویب اف.ای.تی.اف، چراغ سبز عناصر داخلی برای تسلط آمریکا بر ایران است».
و در نقطه مقابلش ایران ارگان دولت روحانی با رد حرفهای دلواپسان نوشته است: « برخی مدعی شده‌اند که تصویب این لوایح امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد. از این عده باید پرسید آیا اطلاعات بانکی و حسابرسی از بانکها و برخی حساب‌ها، به‌معنای امنیت ملی است؟ مشخص نیست واقعاً منظور از این‌که اطلاعات برخی از حساب‌ها می‌تواند به امنیت ملی ما آسیب بزند، چه می‌تواند باشد؟ به‌ویژه‌ این‌که تجربه همه کشورهای دنیا، البته به غیر از ایران و کره شمالی، نشان داده است که این تصویر، واقعی نیست» و سپس نتیجه گرفته: « با رد لوایح مربوط به «اف.ای.تی.اف» ارتباط ایران با بانکهای جهان قطع خواهد شد و در این صورت، نه تنها از سرمایه‌گذاری خارجی خبری نخواهد بود، بلکه در مبادلات عادی تجاری و بازرگانی با دنیا نیز دچار مشکل خواهیم شد».
روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، اظهارات ظریف در مصاحبه با اشپیگل در مورد بسته اروپایی را به چالش کشیده‌اند.
سیاست روز با عنوان « تذکری منفعلانه برای اجرای کدام تعهدات» از جمله نوشته است« ناظران سیاسی با تأکید بر تعلل اروپایی‌ها در قبال ارائه ضمانت‌های برجام پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌یی بر این باورند؛ دستگاه دیپلوماسی و شخص آقای ظریف باید موضوع را جدی‌ و فراتر از یک مصاحبه مطبوعاتی پیگیری و موارد روشنی از اقدامات احتمالی ایران در ابعاد تکنیکی، امنیتی و مشابه آن را به‌صورت شفاف و با قاطعیت برای طرف‌های اروپایی مشخص کند» و سپس به‌نقل از کارشناسان حکومتی آورده «محمدصادق کوشکی پیرامون اظهارات رئیس دستگاه دیپلوماسی و هشدار وی به اروپایی‌ها گفت: متأسفأنه اروپا روی حرف و هشدارهای آقای ظریف هیچ حسابی باز نمی‌کند. اروپا حرف‌های ظریف را جدی نخواهد گرفت و این هم به‌دلیل نداشتن برنامه از سوی دولت و دستگاه دیپلوماسی در مواجهه با اروپا است».
کیهان خامنه‌ای هم برجام را دستاویز حمله به دولت روحانی کرده و نوشته است« در شرایطی که مردم چشم انتظار تدابیر اقتصادی دولتمردان هستند، دولت تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد وزارت‌خارجه چیده و وزارت‌ خارجه نیز تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام چیده است». کیهان در ادامه به اوضاع اقتصادی و وعده‌های روحانی اشاره کرده و نوشته است« در دوران پسابرجام از دلار حدود ۳۳۰۰تومانی رسیدیم به دلار ۱۴هزار تومانی و به‌دنبال آن، سبد میوه‌های برجام با پراید ۴۰میلیونی و سکه ۴میلیونی و افزایش ۳۵درصدی قیمت مسکن در یک‌سال و افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره بهای مسکن تکمیل شد».
حمله به باند روحانی بابت وضعیت اقتصادی در روزنامه‌های همسو با باند روحانی هم دیده می‌شود.
جهان صنعت دولت روحانی را عامل نوسانات ارز دانسته و نوشته« در پساپرده این بازار پرآب و تاب ارز تنها یک موضوع روشن است؛ دولت در حال تأمین منافع ارزی‌اش از بازار است»‌. در ادامه به مکانیزم چپاول دولتی از قبال نرخ ارز پرداخته و نوشته است« در خلال همه سیاست‌های ارزی، یک موضوع هم‌چنان مبهم مانده است؛ دولت در بازار ارزی به‌دنبال چه می‌گردد؟ در کنار آنچه ورای بازار ارز به‌وقوع می‌پیوندد، روشن است که تغییرات قیمتی در این بازار منافع ارزی دولت را تأمین می‌کند آن هم با بهره‌کشی از مابه‌التفاوت‌های ارزی در بازارهای متفاوت آن که ساخته و پرداخته همین سیاست‌های دولتی است»‌. این روزنامه حکومتی در پایان پیش‌بینی کرده است« آنچه روشن است چشم بستن دولت بر واقعیت‌های ارزی بازار است و تنها به‌دنبال یافتن راه‌هایی است تا منافع ارزی را از جست و خیزهای قیمتی در بازار ارز تأمین کند بنابراین باید در آینده‌ای نه‌چندان دور دلارهای بالاتر از ۱۵هزار تومانی را نیز به چشم ببینیم و مواجه شدن با قیمت‌های نجومی در این بازار چندان دور از ذهن نخواهد بود!».

طالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange