۱۳۹۷ شهریور ۳۰, جمعه

العربیه نت : گزارش منابع اطلاعاتی غربی از راه‌های جدید قاچاق اسلحه از ایران برای حزب‌الله لبنان




العربیه نت :  گزارش منابع اطلاعاتی غربی از راه‌های جدید قاچاق اسلحه از ایران برای حزب‌الله لبنان

شرکت «قشم فارس ایر»، یکی از هواپیمایی‌های مسافربری است که سپاه پاسداران ایران و سپاه قدس، از آن برای قاچاق اسلحه استفاده می‌کنند.این شرکت سال 2013 به دلیل سوء مدیریت، از فعالیت باز ایستاده بود، اما مارس 2017، پروازهای خود را از سر گرفت. شرکت «قشم فارس ایر» در ناوگان خود، دو هواپیمای بوئینگ 747 دارد. در هیئت مدیریه این شرکت، سه شخص، سپاه پاسداران را نمایندگی می‌کنندکه علی نقی گل پرست، حمید رضا پهلوانی وغلامرضا قاسمی هستند.


بوئینگ 757 شرکت قشم فارس ایر
منابع اطلاعاتی غربی می‌گویند راه‌هایی را کشف کردند که از طریق آن، ایران اقدام به قاچاق اسلحه برای شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان می‌کند.در این گزارش که آن را دوشنبه 3 سپتامبر شبکه آمریکایی فاکس نیوز به صورت اختصاصی منتشر کرده، آمده است که ایران با استفاده از هماپیماهای مسافربری، اقدام به قاچاق اسلحه به لبنان می‌کند.این گزارش به نقل از منابع اطلاعاتی، «دو پرواز استثنایی» متعلق به خطوط هوایی «قشم فارس ایر» از تهران به فرودگاه بین‌المللی بیروت در دو ماه گذشته را مشخص کرده است.پرواز اول، روز 9 ژوئیه رصد شد که در آن، هواپیمای مدل بوئینگ 747، از یک پایگاه ‌هوایی در تهران به پرواز درآمد و برای مدت زمان کوتاهی در فرودگاه دمشق پایتخت سوریه توقف کرد. این هواپیما پس از آن در مسیری غیر معمول، به سمت فرودگاه بیروت پرواز کرد و ساعت 4 عصر به وقت محلی در این فرودگاه نشست. بنا بر اطلاعات پرواز به دست آمده، این هواپیما خارج از مسیرهای معمول هواپیماها، بر فراز لبنان پرواز کرد.یک منبع اطلاعاتی لبنانی که خواسته نامش فاش نشود، در این باره گفت: «ایرانی‌ها تلاش می‌کنند راه‌هایی جدید برای قاچاق اسلحه به شرق دریای مدیترانه بیابند. آن‌ها می‌خواهند توانایی‌های غرب در تعقیب‌شان را به چالش بکشند».
کارگاه‌های ساخت اسلحه ایرانی
منابع اطلاعاتی غربی می‌گویند که هواپیما، حامل قطعات ساخت اسلحه بود که برای کارگاه‌های ساخت اسلحه در لبنان منتقل شد.پیشتر، ایالات متحده و آژانس‌های اطلاعاتی غربی، از اقدام ایران در راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت اسلحه در لبنان، سوریه و یمن، خبر داده بودند.
اما پرواز رصد شده دوم، 2 اوت صورت گرفت. هواپیمای ایرانی پرواز QFZ9960، پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران، ساعت 5:59 صبح به وقت محلی در فرودگاه بین‌المللی بیروت به زمین نشست. این هواپیما بر خلاف هواپیمای قبلی، در دمشق فرود نیامد، اما مسیری غیر منظم را در شمال سوریه پیش گرفت.
نظارت سپاه پاسداران
شرکت «قشم فارس ایر»، یکی از هواپیمایی‌های مسافربری است که سپاه پاسداران ایران و سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، از آن برای قاچاق اسلحه استفاده می‌کنند.

این شرکت سال 2013 به دلیل سوء مدیریت، از فعالیت باز ایستاده بود، اما مارس 2017، پروازهای خود را از سر گرفت.برخی گزارش‌ها می‌گوید که شرکت «قشم فارس ایر» در ناوگان خود، دو هواپیمای بوئینگ 747 دارد. در هیئت مدیریه این شرکت، سه شخص، سپاه پاسداران را نمایندگی می‌کنند که علی نقی گل پرست، حمید رضا پهلوانی و غلامرضا قاسمی هستند.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange