۱۳۹۷ شهریور ۲۶, دوشنبه

تهدید دبیر شورای عالی فضای مجازی برای فیلترینگ اینستاگرام در ایران



تهدید دبیر شورای عالی فضای مجازی برای فیلترینگ اینستاگرام در ایران


ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی رژیم به عدم همکاری اینستاگرام با رژیم آخوندی اعتراف کرد و گفت: «در صورتی که این رسانه اینترنتی نیز با خواسته‌های ایران همکاری نکند به سرنوشت تلگرام دچار خواهد شد.
او روز دوشنبه ۲۶شهریور۹۷گفت: "فیلترینگ اینستاگرام قابل بررسی است."
ابوالحسن فیروز آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع فیلترینگ اینستاگرام در جلسات شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است، گفت: این موضوع به‌عنوان یک تقاضا مطرح شده و پا به پای تلگرام‌، گروهی در کشور هستند که تقاضای فیلترینگ‌ آن‌را دارند.

فیروزآبادی: اگر اینستاگرام همکاری نکند به سرنوشت تلگرام دچار می‌شود

فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران در گفتگو با سایت حکومتی خبرنگاران جوان تهدید کرد: «در صورت عدم همکاری، اینستاگرام هم به سرنوشت تلگرام دچار خواهد شد.»
ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به این‌که اینستاگرام برخلاف تلگرام "قسمت مخفی شهروندی یعنی چت خصوصی و گروه‌های کوچک مخفی" ندارد، افزود « با این حال "فیلترینگ اینستاگرام هم قابل بررسی است.»
او در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع فیلترینگ اینستاگرام در جلسات شورای عالی فضای مجازی طرح شده یا نه گفت: این موضوع «به‌عنوان یک تقاضا مطرح شده و پا به پای تلگرام‌، گروهی در کشور هستند که تقاضای فیلترینگ‌ اینستاگرام‌ را دارند.»
او درباره همکاری این شبکه اجتماعی با رژیم ایران از تلاشهای رژیم برای جلب همکاریهای مطلوب اینستاگرام با خواسته‌های رژیم پرده برداشت و گفت‌: « اینستاگرام تا الآن همکاری‌ ای با ما نداشته است.
تلاشی شکست خورده
گفتنی است در پی اعتراضات سراسری ایران در دیماه ۹۶سرکردگان امنیتی رژیم تصمیم گرفتند تا شبکه‌های اجتماعی، از جمله تلگرام و اینستاگرام را فیلتر کنند.
در ۳۱دسامبر۲۰۱۷، پس از این‌که شرکت تلگرام از بستن کانال‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز خودداری کرد، رژیم ایران اعلام کرد که آن‌را مسدود خواهد کرد. در پی مسدود شدن تلگرام، میلیونها ایرانی به‌دنبال استفاده از فیلترشکن یا استفاده از پیام رسانهای جایگزین رفتند.. تنها چند ساعت پس از مسدود شدن تلگرام مدیر تلگرام توئیت کرد که نسخه بعدی تلگرام مجهز به یک فیلترشکن قوی درون برنامه‌‌یی خواهد بود که در این صورت فیلتر کردن و حتی محدودسازی تلگرام برای مدت کم دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.بدین ترتیب طرح رژیم برای قطع ارتباطات میان جوانان قیام‌کننده با شکست روبه‌رو شد.
امروز نیز پس از بسته شدن صدها حساب رژیم در شبکه‌های اجتماعی و محروم شدن عوامل رژیم از فضایی که سیاست مماشات برایش ایجاد کرده بود، ناچار است تا تجربه شکست خورده تلگرام را در پیش گیرد، تلاشی که پیشاپیش باید گفت شکست خورده است.

طالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات





 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange