۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی چهارشنبه 11مهرماه 97


مروری بر روزنامه های حکومتی چهارشنبه 11مهرماه 97

در صدر تیترهای مشترک روزنامه‌های حکومتی در روز چهارشنبه یازدهم مهرماه باید اشاره کنیم به سوزوگداز از مجاهدین و حمله دولت فرانسه به یک مرکز وابسته به رژیم و مسدود کردن حسابهای وزارت بدنام اطلاعات و اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم. اف.ای.تی.اف و نوسانات قیمت ارز هم از جمله موضوعات مشترک روزنامه هاست. دعواهای باندی حول مذاکره با آمریکا و وضعیت اقتصادی از دیگر موضوعات مهم روزنامه‌های حکومتی است.
مسدود شدن حسابهای بانکی وزارت بدنام اطلاعات در فرانسه موضوع خبر اغلب روزنامه‌های حکومتی است که در متنی کم و بیش مشابه و دیکته شده سوزوگداز درون نظام را انعکاس داده‌اند.

جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته است:« وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد و خارجه فرانسه در بیانیه‌یی که خبرگزاری فرانسه آن را کم‌سابقه توصیف کرده، اتهام علیه ایران را ثابت شده فرض کرده و ضمن مسدود کردن دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران و دو شهروند ایرانی در ارتباط با طرح ادعایی حمله به گرد‌همایی تیرماه (مجاهدین) در پاریس، اعلام کرده‌اند که با این تصمیم‌گیری، «فرانسه بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم به هر شکلی، به‌ویژه در خاک خودش تأکید می‌کند».
وطن امروز هم بازتابهای این ضربه در درون رژیم را انعکاس داده و از جمله نوشته است« به‌نظر می‌رسد در صورتی که وزارت امور خارجه به‌صورت فعالانه به موضوع بازداشت دیپلمات ایرانی ورود نکند، اروپایی‌ها با بهانه‌های جدید به تداوم نقض آشکار حقوق اسدی و البته دولت ایران ادامه خواهند داد».
ابتکار هم از باند روحانی سوز و گدازهای سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم را منعکس کرده که در بخشی از سخنانش « تمام ماجرا را سناریو و توطئه‌یی برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست که در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه‌گردانی یک گروهک مقیم فرانسه انجام می‌پذیرد».

در مورد کاهش نرخ ارز روزنامه‌های حکومتی به تبلیغ و دود و دم پرداخته‌اند اما یک روزنامه همسو با باند روحانی ناگزیر به واقعیت اذعان کرده است.
اعتماد در این مورد نوشته است:« «کاهش قیمت ارز» یک عبارت غلط است و عبارت درست این است که هنوز قیمت ارز، پنج برابر قیمت ارز سال گذشته است و این افزایش قیمت ظرف ۶، ۷ماه اصلاً به هیچ‌وجه منطقی نیست. در واقع این یک نوع مهندسی افکار عمومی است که ارز کاهش پیدا کرده است».

اعترافها به وضعیت بحرانی رژیم و فضای انفجاری جامعه در مطالب مختلف روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
آرمان به‌نقل از جمالی عضو مجلس ارتجاع نوشته است« مردم از بی‌عدالتی و تبعیض عصبانی هستند».
وطن امروز در مورد تبلیغات باند روحانی برای بازگرداندن مجسمه سرباز هخامنشی از آمریکا نوشته است««آیا مجسمه سرباز هخامنشی برای این مردم و در این اوضاع سرشار از رکود و بیکاری، نان هم می‌شود؟!».

اذعان به روحیه باختگی مزدوران برون مرزی نظام در وسط ادعاهای اقتدار نظام خبر از عمق ریزش نیروها می‌دهد.
جوان ارگان بسیج ناخواسته به نیت رژیم از نمایش بسیجیان در خیابانها اذعان کرده و از جمله نوشته است:« فرآیند یک عملیات روانی طراحی شده که نقش (مجاهدین) در آن کاملاً آشکار است، و بدیهی است این جریان‌سازی برای دوستان انقلاب که چندان در جریان مسائل داخلی کشور نیستند محل نگرانی باشد، اما به‌رغم آن حضور (بسیج)، پیام روشنی برای دوستان انقلاب خواهد بود و باید آنها نظام محاسباتی خود را در مواجهه با ایران تغییر دهند».

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange