۱۳۹۷ مهر ۹, دوشنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی دوشنبه 9 مهرماه 97






مروری بر روزنامه های حکومتی دوشنبه 9 مهرماه 97

روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه نهم مهرماه تیتر مشترک خود را به اعلام حکم اعدام سه نفر و محکومیت زندان برای ۳۲نفر توسط اژه‌ای اختصاص داده‌اند. در کنار آن دعواهای باند حول برجام، بسته اروپایی و اف.ای.تی.اف بیشترین مطالب را به خود اختصاص داده است. بحرانهای اقتصادی اجتماعی هم در یک اقدام مشترک حکومتی در کمترین میزان و با کوچک نمایی در روزنامه‌های امروز انعکاس پیدا کرده.
کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش با عنوان«جادو شدگان جنگ هوشمند» با حمله به باند روحانی به مثابه سخنگوی دلواپسان یا همان کاسبان تحریم نوشته است« از کجا ضربه می‌خوریم؟ چرا اجرای برجام و سپس بخش دیگری از انتظارات غرب نظیر سند ۲۰۳۰و اکشن‌پلی مفصل FATF، نه تنها حال اقتصاد ما را بهتر نکرد بلکه به چالشهای بی‌سابقه دچار نمود؟ قبلاً که شورای امنیت بارها قطعنامه‌های تحریمی صادر کرده بود، وضعیت اقتصادی ما به مراتب بهتر بود».
اف.ای.تی.اف موضوع حملات روزنامه‌های دلواپسان به باند روحانی است:
کیهان در گزارشی از لشکر کشی دلواپسان در مقابل مجلس ارتجاع در روز گذشته در مخالفت با تصویب لایحه CFT به‌نقل از کریمی قدوسی ابتدا مدعی شده است« مجلس به مدد خون شهدا نمی‌گذارد این لکه ننگ بر دامان انقلاب اسلامی قرار گیرد»، و بعد اذعان کرده علت مخالفتش چشم به راهی بسته اروپا است. کیهان نوشته است« در پاسخ به این سؤال که برخی از نمایندگان به جریان افتادن لایحه TFرا دارای‌اشکالات و ایرادهایی می‌دانند نظر شما چیست؟ گفت: لایحه منع مالی تروریسم به این دلیل مسکوت گذاشته شد تا ابتدا اروپا سند و تضمین محکمی در رابطه با برجام و تعهدات طرف‌های غربی به ایران ارائه دهد و پس از آن این لایحه تازه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید تضمینی نیامده اما این لایحه را به جریان انداخته‌اند».
آرمان از باند روحانی هم رو در روی دلواپسان نوشته است« حال که با اجرای برجام و حمایت اروپایی‌ها از تجارت با ایران سازوکاری فراهم شده تا ایران بتواند حتی در زمان تحریم نیز نفت خود را بفروشد و با اروپایی‌ها به تجارت بپردازد، نباید این فرصت را نادیده گرفت و از دست داد. البته لازمه این مسأله تصویب لوایح ۴گانه FATF مشتمل بر کنوانسیون پالرمو، اصلاح قانون پولشویی، اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم(CFT) است».
ابتکار از باند روحانی حرفهای ولایتی را که گفته بود ایستادگی را از یمنیها بیاموزید که لنگ می‌پوشند و نان خشک می‌خورند به سخره گرفته و تیتر زده:« عالیجنابان چند شغله و اشکنه خوران لنگ پوش، چرا توصیه به امساک از سوی چهره‌های سیاسی اثر گذاری لازم را ندارد؟».
تنگ‌تر شدن حلقه انزوای رژیم در تیترهای مختلف روزنامه‌ها دیده می‌شود
اقتصاد ملی: دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق: صادرات به عراق نصف شد
ابرار: مالزی از کاهش روابط تجاری خود با ایران خبر داد
اذعان به ناکارآمدی نظام هم در تیترهای مختلف برخی روزنامه‌ها دیده می‌شود
رسالت به‌نقل از قالیباف نوشته است« حلقه مفقوده سپره سیاست ایران کارآمدی است
آرمان هم به‌نقل از عبدالله ناصری مشاور سیاسی آخوند روحانی نوشته است« روحانی در فرایند امروز ناکارآمدی و کاهش اعتماد مردم نقش دارد».

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChangeصور