۱۳۹۷ مهر ۹, دوشنبه

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز :اوجگیری جنگ باندها بر سر لوایح FATF



سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز :اوجگیری جنگ باندها بر سر لوایح FATF


روز یکشنبه ۸مهر ۹۷ مجلس ارتجاع یکی از جلسات پرتنش و توفانی خود را پشت سر گذاشت. موضوعی که مورد جنگ و دعوا در مجلس شد، لایحه CFT یا کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (از لوایح ۴گانه پیوستن به کنوانسیون FATF) مدتهاست که مورد مناقشه دو باند است. ابتدا این لایحه در روز ۲۰خرداد گذشته در مجلس ارتجاع مطرح شد، اما دلواپسان با پهن کردن بساط طومار و تظاهرات در صحن مجلس، جلوی تصویب آن را گرفتند و بررسی آن به مدت ۲ماه عقب افتاد. این بار اما لاریجانی کوشید با تشکیل جلسات توجیهی، دلواپسان را قانع و راضی کند؛ اما جلسه متشنج یکشنبه ۸مهر نشان داد این تمهیدات هم چندان سودی نداشته است.

لشکرکشی باندی بر سر FATF

همزمان با مطرح شدن لایحه CFT در مجلس باند دلواپسان دست به لشکرکشی زدند تا جلوی تصویب آن را بگیرند. صبح روز یکشنبه ۸مهر ۹۷ تعدادی از مزدوران این باند تحت عنوان دانشجویان دانشگاههای تهران در اعتراض به بررسی لوایح مورد نظر FATF، در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند. خبرگزاری ایسنا وابسته به باند روحانی تعداد آنها را ۶۰، ۷۰نفر ذکر کرد.

ترفند باند دلواپسان برای جبران کمبود نفر
ترفند باند دلواپسان برای جبران کمبود نفر

البته ناگفته نماند در عکسی که رسانه‌های باند خامنه‌ای درج کردند۳تن از سرکرده‌های باند دلواپسان در مجلس ارتجاع، کریمی قدوسی، سالک و پژمان‌فر در جمع این به‌اصطلاح دانشجویان دیده می‌شوند که نشان‌دهنده این است که لشکرکشی از درون مجلس نشات گرفته و باند دلواپسان برای جبران کمبود نفر خود، به این ترفند دست‌زده است!
در همین حال نیروهای دلواپسان اقدام به تظاهرات و شعار دادن کردند و تصویب FATF را خیانت توصیف کردند.

روز تاریخ‌ساز آخوندها!

خبرگزاری حکومتی ایسنا در گزارشی تحت عنوان « توپ CFT در زمین مجلس - زورآزمایی موافقان و مخالفان FATF در بهارستان» نوشت:
«احتمالا امروز یکی از روزهای تاریخ‌ساز مجلس است... اگر این لوایح تصویب نشود و ایران نتواند نظر FATF را جلب کند، سازوکار اروپا و کشورهایی هم‌چون چین و روسیه برای تعامل بانکی و مالی با ایران دچار مشکل شده و عملاً بانکهای خارجی نمی‌توانند با ایران ارتباط برقرار کنند، این نظر اکثر کارشناسان پولی و بانکی است».
این گزارش با بیان این‌که «به‌نظر می‌رسد بخش اعظمی از نمایندگان مجلس، موافق تصویب این لایحه باشند» می‌افزاید:
«ابتدای هفته گذشته جلسه‌یی با حضور رئیس مجلس، رؤسای ۳فراکسیون سیاسی مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و وزیر خارجه تشکیل شد تا اجماعی حاصل شود که فراکسیون ولایی آن جلسه را تحریم کرد».
خبرگزاری حکومتی ایسنا در عین‌حال، اظهارنظرهای برخی اعضای ذی‌نفوذ مجلس را نقل کرده است. در همین رابطه نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در توضیح دلایل این فراکسیون برای مخالفت با CFT گفت:
«این فراکسیون با عضویت در CFT مخالف است چون این کنوانسیون نه تنها کمکی به رونق اقتصادی نمی‌کند که دست و پای کشور را می‌بندد».

یک بام و دو هوای عضویت در کنوانسیونهای بین‌المللی!

در جلسه امروز مجلس ارتجاع یک نکته دیگر نیز مطرح شد، به این ترتیب که یکی از اعضای باند روحانی روی یک تناقض کلی‌تر رویکرد نظام با کنوانسیون‌ها و تعهدات بین‌المللی دست گذاشت.
عباس عبدی، از مهره‌های اصلاح‌طلبان، طی مقاله‌یی در روزنامه حکومتی اعتماد یکشنبه ۸مهر ۹۷ تحت عنوان «FATF بدتره یا NPT؟» روی تناقض ماهوی این رژیم قرون‌وسطایی با ساز و کارهای دنیای معاصر انگشت گذاشته و نوشت:
«ما با بدترین بخش این توافقات بین‌المللی که حضور در سازمان ملل و پذیرش شورای امنیت باشد همراه شده‌ایم و حتی حق عضویت می‌دهیم! چگونه است که نسبت به سایر بخش‌های آن معترضیم و تا این حد لجاجت بیهوده می‌کنیم»؟

موضع کیهان خامنه‌ای

از سوی دیگر کیهان خامنه‌ای نیز در شماره یکشنبه ۸مهر ۹۷ خود نوشت: «بزک‌کنندگان FATF بارها مدعی شده‌اند که در شرایط فعلی چاره‌ای نداریم و باید هر طور شده به FATF بپیوندیم. این ادعا در حقیقت توجیه مدیریت فشل و ناکارآمد دولت در رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضع موجود است».
کیهان می‌افزاید: « حالا همین جماعت بدون توجه به نتیجه عبرت‌آموز و پرهزینه برجام مدعی است که با FATF قیمت دلار ۱۸هزار تومانی کاهش پیدا می‌کند.
لابد می‌خواهند با FATF این نرخ را به ۴۰هزار تومان برسانند و بعد بگویند یک برجام و FATF سومی درباره واگذاری مولفه‌های قدرت و امنیت ملی باید منعقد شود»!

پاسدار محسن رضایی و FATF!

پاسدار محسن رضایی نیز طی اظهاراتی که روز یکشنبه ۸مهر ۹۷ منتشر شد، گفت: «با تصویب FATF نه تنها ایران از لیست سیاه این مجموعه بیرون نمی‌آید بلکه تازه بحث قدم بعدی مطرح می‌شود؛ یعنی تازه گروه FATF بررسی خواهد کرد که آیا ایران از لیست سیاه بیرون بیاید یا نه! و ممکن است این مرحله چندین سال طول بکشد و عملاً کشور با وجود تصویب لوایح FATF، چند سال معطل بماند».
نکته دوم که محسن رضایی در اظهاراتش در دیدار با تعدادی از نیروهای رژیم در دانشگاهها مطرح کرده «دورزدن قانونیِ قانون، توسط رئیس قوه قانون‌گذار» است. به گفته او علی لاریجانی پس از مواجهه با مخالفت قاطع هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص که وظیفه‌اش تطبیق کلیه قوانین مجلس با سیاست‌های کلی نظام است به‌جای اصلاح، آن را مستقیماً با برچسب مصلحت، روانه صحن مجمع تشخیص کرد که به تعبیر محسن رضایی، شورای عالی نظارت را دور زده است».

بحث FATF، نماد متلاطم بودن وضعیت درونی نظام

مجموعه آنچه که روزنامه‌ها و نفرات دو باند در همین یکی دو روز اخیر مطرح کرده‌اند نشان می‌دهد که درون رژیم به‌شدت متلاطم و به‌هم‌ریخته است تا حدی که در مورد تصویب همین یک لایحه، به چه سازوکارهایی برای یارگیری و یا دور زدن خاکریز‌های باند مقابل متوسل شده‌اند. این میزان از به‌هم‌ریختگی آن هم پیش از آغاز تحریم‌های نهایی در ۱۳آبان ۹۷ نشان‌دهنده شکننده بودن وضعیت نظام در کلیت آن است.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChangeصور