۱۳۹۷ مهر ۱۰, سه‌شنبه

افشاگری مقاومت ایران در مورد تروریسم رژیم ایران در فرانسه



افشاگری مقاومت ایران در مورد تروریسم رژیم ایران در فرانسه
به گزارش رسانه‌های غربی و عربی، فرانسه روز سه‌شنبه داراییهای اطلاعات رژیم ایران و دو مأمور ایران را توقیف کرد و اعلام کرد طرح تروریستی رژیم ایران که همایش اپوزیسیون در حومه پاریس را هدف قرار داده بود نمی‌تواند بی‌پاسخ باقی بماند.
به گزارش اسکای نیوز، یک مسؤل بلندپایه فرانسوی گفت شک ندارد که مسؤلان رژیم ایران در این طرح دست داشته‌اند.
یک منبع دیپلماتیک دیگر گفت اطلاعات فرانسه عقیده دارد یکی از مسئولان وزارت اطلاعات ایران به‌نام سعید هاشمی مقدم دستور به چنین تهاجمی را داده است.
وزارت‌خارجه فرانسه اعلام کرد دو ایرانی به‌نامهای اسداله اسدی وسعید هاشمی مقدم وابسته به اطلاعات ایران دستگیر شدند.



وزارت اطلاعات مسئول طرح تروریستی در اروپا

یک مقام مسؤل در وزارت خارجه فرانسه گفت در پی این رویداد تحقیقات و دقیق و مفصلی توسط دستگاههایمان انجام شد و توانستیم به چنین نتیجه‌ای دست پیدا کنیم و بی‌شک مسئولیت توطئه تروریستی به عهده وزارت اطلاعات رژیم ایران است.
تیرگی روابط میان فرانسه و ایران بازتابهای بزرگی بر روی ایران خواهد داشت و این در حالی است که حسن روحانی از کشورهای اروپایی انتظار دارد توافق اتمی امضا شده در سال ۲۰۱۵با کشورهای جهان و آمریکا را نجات دهند.

در بیانیه مشترک وزارت‌خارجه، کشور و اقتصاد فرانسه آمده است « تلاش برای تهاجم به همایش ویلپنت در تاریخ ۳۰ژوئن را خنثی کردیم و چنین رویدادی با این میزان خطر در خاک میهن ما نمی‌تواند بی‌پاسخ باقی بماند »
طرح انفجار هدفش همایشی بود که شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس برگزار کرده و در آن رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و تعدادی از وزرای سابق اروپایی و عرب شرکت داشتند.
این تصمیم فرانسه بعد از آن گرفته شد که آلمان یک دیپلمات رژیم ایران را دستگیر  و روز گذشته با تحویل او به بلژیک موافقت کرد.

توقیف داراییها

در بیانیه دولت فرانسه آمده است اموال اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم و یک گروه وابسته به اطلاعات ایران توقیف شده است.

دولت فرانسه جزئیاتی را در مورد داراییهای افراد یاد شده اعلام نکرده است ولی اضافه کرده  این اقدامات علیه طراحان، اجرا کنندگان و دست‌اندر کاران تهاجمی بوده که خنثی شده است.

فرانسه به رژیم ایران هشدار داده می‌بایست انتظار پاسخی قدرتمند برای خنثی کردن تهاجم را داشته باشد امری که باعث تیرگی روابط دیپلماتیک میان رژیم ایران و دیگر کشورها شده است.
در ارتباط با پاسخ در مورد نقش رژیم ایران در این تهاجم امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و ژان ایو لودریان به همراه همتایان ایرانی‌شان در حاشیه مجمع عمومی ملل ‌متحد گفتگو کردند.

رویترز فاش ساخت در ماه اوت گذشته وزارت‌خارجه فرانسه از دیپلماتها خواست تا به ایران مسافرت نکنند و یاد آور شد که دلایل آن طرح انفجار در ویلپنت و موضع شدید رژیم ایران علیه غرب بوده است.
مطالب مرتبط:

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChangeصور