۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

صدراعظم اتریش خواهان ترک نیروهای وابسته به رژیم ایران از خاک سوریه شد


صدراعظم اتریش خواهان ترک نیروهای وابسته به رژیم ایران از خاک سوریه شد


سباستین کورتز، صدراعظم اتریش روز چهارشنبه ۱۱مهر ۹۷خواستار خروج نیروهای خارجی به‌ویژه نیروهای وابسته به رژیم ایران از خاک سوریه شد.
کورتز که به فدراسیون روسیه سفر کرده است گفت: «من امیدوارم که همه نیروهای خارجی، به‌ویژه نیروهای ایرانی، از خاک سوریه خارج شوند تا به جنگ در این کشور پایان داده شود».
خبرگزاری اینترفاکس روسیه در این باره گزارش داد، صدراعظم اتریش این اظهارات را در یک نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در سنت‌پترزبورگ بیان کرده است.
خاطر نشان می‌شود که رژیم ایران و روسیه از حامیان اصلی رژیم بشار اسد در سوریه هستند و از سال ۲۰۱۵به این سو روند جنگ داخلی این کشور را با بمبارانهای شدید و وارد کردن شبه‌نظامیان وابسته، و درهم کوبیدن مناطق غیرنظامی به نفع نیروهای رژیم اسد تغییر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:
مریم رجوی در پیام خود به سمینار «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران- واکنش اروپا و آمریکا» از جمله گفت:
آنها با تروریسم می‌خواهند جهان را به‌ سکوت و تسلیم بکشانند. پاسخ آنها قاطعیت است. سیاست مسئولانه نسبت به‌صلح و امنیت جهان همین است.
آخوندها انگیزه‌های زیادی برای مبادرت به تروریسم دارند:
9ماه است قیام‌ها و جنبش اعتراضی در ایران ادامه دارد. آما آنها نمی‌توانند این جنبش را متوقف سازند. به ‌اعتراف بالاترین مقامهای رژیم مجاهدین نقش فزاینده در سازماندهی و هدایت قیامها ایفا کرده و می‌کنند.
در سطح بین‌المللی نیز دو تحول مهم رژیم ولایت فقیه را در منگنه گذاشته است: یکی پایان سیاست مماشات با استبداد دینی و دیگری تشدید تحریم‌ها.

باجگیری از جهان با تروریسم
 

در مقابل همه این‌ بحرانها، آخوند در داخل ایران به تشدید سرکوب و در خارج کشور به تشدید تروریسم رو آورده‌اند. آنها با تروریسم می‌خواهند از جامعه جهانی ‌باجگیری ‌کنند. به‌طوری که به‌ کاهش برنامه موشکی خود تن نمی‌دهند و به‌جای آن تروریسم را گسترش می‌دهند.
دیپلمات‌های رژیم به‌صورت سیستماتیک در تروریسم و جاسوسی مشارکت دارند. در واقع تروریسم بزرگترین اهرم پیشبرد سیاست خارجی رژیم است.

سکوت در برابر تروریسم، زیان‌بارترین نوع مماشات با استبداد دینی
 

در این خصوص، یک تقسیم کار بین نهادهای مختلف وجود دارد: وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس مجری طر‌ح‌های تروریستی هستند و وزارت‌خارجه دو وظیفه مهم را برعهده‌ دارد: یکی تأمین لجستیک عملیات و دیگری لاپوشانی اقدامات تروریستی.
آخوندها و لابی آنها تلاش می‌کنند این تئوری را جا بیندازند که اولاً، اقدام‌های تروریستی کار باندهای خودسر است؛ ثانیاً فقط توسط بخشی از حکومت انجام شده تا در کار روحانی و ظریف کارشکنی کند. اما این دروغ‌ها تنها کسانی را می‌فریبد که مایلند فریفته شوند تا به روابطشان با استبداد مذهبی ادامه دهند.
دیگر نمی‌توان ظریف و روحانی را که بمب و بمب‌گذاری را به قربانی نسبت می‌دادند، از جنس دیگری وانمود کرد که گویا در تروریسم دولتی مسئولیتی ندارند و از فاشیسم دینی‌ زاده نشده‌اند.
آخوندها بارها گفته‌اند که پیروزی در ارعاب است. در نتیجه، تحمیل ‌سکوت به‌ دولتهای غرب یک دستاورد مهم برای آن‌هاست
زیان‌بارترین نوع مماشات با استبداد دینی سکوت در برابر تروریسم آن است. متأسفانه این سیاست مشی غالب ارو پای امروز است.

مقالات مرتبط:

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange