۱۳۹۷ آبان ۲۰, یکشنبه

🌍 فیلم + 11 نوامبر2004 🌟 بیاد #یاسر_عرفات رهبر تاریخی مردم فلسطین و دبیر کل سازمان آزادیبخش فلسطین که به دیار اعلی رفت و ماندگارشد




🌍 - 11 نوامبر2004  🌟 بیاد  #یاسر_عرفات رهبر تاریخی مردم فلسطین و دبیر کل سازمان آزادیبخش فلسطین  که به دیار اعلی رفت و ماندگارشد+ فیلم 

                                                        فیلم زندگی ومبارزات عرفات 



✍️11 نوامبر 2004 - 20 آبان1383:  یاسر عرفات، رهبر تاریخی #مردم و انقلاب #فلسطین، در روز 11 نوامبر سال 2004 مصادف با 20 آبان 1383، در سن 75 سالگی در بیمارستان پرسی در پاریس دیده از جهان فرو بست.
پیکر یاسر عرفات که به‌یاد یکی از #نوجوانان یتیم فلسطینی لقب #ابوعمار را برای خود برگزیده بود، در میان موج احساسات و عواطف میلیونها فلسطینی در سراسر جهان و سرزمینهای فلسطین، به‌ رام الله منتقل و در همان‌جا دفن شد.
به‌مناسبت درگذشت رهبر فلسطین، در لبنان، اردن و سرزمینها و اردوگاههای فلسطینی، 40 روز عزای عمومی اعلام شد.
➖ خانم #مریم_رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده‌ی #مقاومت ایران، 3 روز اعلام عزای عمومی کرد و در پیامی ابوعمار را 'سمبل 50 سال مبارزه، آرمان و آلام فلسطینیان و یار بزرگ مجاهدان و مقاومت ایران' توصیف کرد.
از زمان روی کار آمدن حکومت آخوندی در ایران، یاسر عرفات پیوسته آماج کین‌توزیهای خمینی و بازمانده‌های او قرار داشت و یکبار عرفات افشا کرد که رژیم ایران قصد ترور وی را داشته است.
🌟 #یاسر_عرفات بعنوان #دبیرکل سازمان _آزادی_‌بخش #فلسطین با نام مخفف ساف (به عربی: منظمة التحرير الفلسطينية) کنفدراسیونی از احزاب فلسطینی است که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده و در بیشتر کشورهای جهان به عنوان نماینده رسمی مردم فلسطین شناخته می‌شود.
#سازمان_آزادی_‌بخش #فلسطین از سال ۱۹۷۴ در سازمان ملل نیز عضویت دارد. ساف و دولت اسرائیل در سال ۱۹۹۳ به طور متقابل یکدیگر را به رسمیت شناخته‌اند.
➖ در  21 ژانویه 1996 #یاسر_عرفات با به دست آوردن 1‌/‌88درصد آرای بیش از یک میلیون راٌی‌دهندهٌ فلسطینی بعنوان اولین رئیس دولت منتخب فلسطین اعلام شد.
به‌دنبال اعلام خبر #پیروزی #عرفات در انتخابات، #مردم #فلسطین به‌خیابان ها ریخته و با جشن و پایکوبی و شلیک تیر هوایی به‌ابراز شادمانی پرداختند.
در حالی‌که اکثر رهبران جهان، پیروزی عرفات در انتخابات فلسطین را تبریک گفتند, متقابلا رژیم آخوندی، این انتخابات را مردود دانست.
✔️ مسئولیتهای  #یاسر_عرفات:
رئیس اتحاده دانشجویان فلسطینی ، 1952 - - 1956 .
رهبر ساف و رئیس حکومت خودمختار فلسطین .
 رئیس کمیته اجرایی " نهضت آزادی بخش ملی فلسطین " ( الفتح ) و نیروهای رزمنده آن ( العاصفه ) ( 1968 ) .
رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین
( 1969 ) .رئیس کمیته مرکزی و نیز رئیس واحد سیاسی ساف ( 1973 ) .
 فرمانده کل نیروهای مسلح انقلابی فلسطین ( 1971 ) .
رئیس حکومت خودگردان فلسطین ( تحت نظر و کنترل اسرائیل ) از مه 1994 تاکنون .
 رئیس جمهور دولت خودگردان فلسطین در اولین انتخابات عمومی فلسطین ( باکسب 83% آرا )


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange