۱۳۹۷ آذر ۲, جمعه

دستگیری چند دلال به اتهام قاچاق قطعات تسلیحات به ایران



دستگیری چند دلال به اتهام قاچاق قطعات تسلیحات به ایران


به‌نوشته رسانه‌های انگلستان یک دلال آمریکایی به‌دلیل قاچاق قطعات جتهای جنگنده به ایران، و نقض تحریمهای آمریکا به خواسته اداره گمرکات این کشور بازداشت شد. الکساندر جرج ۷۷ساله اهل ”بریستول “ انگلستان پس از تحقیقاتی که توسط اداره مالیات و گمرک، به‌خاطر انتقال قطعات نظامی به ایران، که شامل قطعات میگ های روسی و جت جنگنده اف ۴ساخت آمریکا بوده است به دو سال و نیم زندان، محکوم شد.

دو فرد دیگر به‌نامهای «پل آتواتر» ۶۵ساله Paul Attwater و همسر ۶۶ساله‌اش «ایلیس »Iris، که هر دو ملیت انگلیسی دارند ماه گذشته به‌دلیل خرید قطعات هواپیما از آمریکا که استفاده دوگانه داشته و انتقال آنها به کمپانی ”الکساندر جرج“ در مالزی و دبی که نهایتاً به ایران فرستاده شد، به ۶ماه حبس تعلیقی محکوم شده بودند.
...
به گفته اداره گمرکات انگلستان ” این مورد و محکومیت آنها، یک اخطار روشن به افراد دیگر است که در صورت تلاش برای ارسال اقلام غیرقانونی به کشورهای تحریم شده با عدالت مواجه خواهند شد“.
بیشتر بخوانید:

برایان هوک، مسئول گروه ویژه اقدام ایران در تاریخ ۲۲مهر ۹۷در سفری که به لوگزامبورگ داشت گفت: هدف از تحریم‌های آمریکا، تحت‌الشعاع قرار دادن تجارت در زمینه‌های بشردوستانه، از جمله غذا و دارو نیست و رژیم ایران در این زمینه به مردم اطلاعات غلط می‌دهد.

مسئول گروه ویژه اقدام ایران روز دوشنبه ۲۳مهر در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های مختلف در لوکزامبورگ، موضع آمریکا را در مورد دور جدید تحریم‌های ایران که تا چند هفته دیگر از سر گرفته خواهد شد، تشریح کرد.

وی که برای دیدار با مقامهای اروپایی در لوکزامبورگ به‌سر می‌برد تصریح کرد در زمینه تحریم‌های جدید، استثناهایی که ایالات متحده در نظر گرفته، به نفع مردم ایران است، اما رژیم ایران که مسئول مشکلات اقتصادی، مشکلات مربوط به تأمین نیازهای اولیه و نیز کمبود آب (به‌دلیل سدسازیهای مفرط) است، در این باره به مردم ایران اطلاعاتی غلط می‌دهد.

برایان هوک با متهم کردن رژیم ایران در مورد ثبات بازار انرژی، ابراز اطمینان کرد که پس از بازگشت دور جدید تحریم‌های ایران در حوزه انرژی، ثبات بازار انرژی حفظ خواهد شد و دولت آمریکا در این زمینه از نزدیک و به‌طور روزانه با کنگره و متحدان تولیدکننده نفت در تماس است.
مطالب مرتبط



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange