۱۳۹۷ آذر ۲, جمعه

بحران حاکمیت بر سر پولشویی‌های میلیاردی و فساد حکومتی



بحران حاکمیت بر سر پولشویی‌های میلیاردی و فساد حکومتی



آخوند محمد جعفر منتظری دادستان رژیم از طرف قوه قضاییه، نامه‌یی برای جواد ظریف وزیر خارجه رژیم در ارتباط با اعتراف او به پولشویی در رژیم ارسال کرد.
پیش از این آخوند لاریجانی رئیس قضاییه رژیم، سخنان ظریف را خنجری بر قلب نظام توصیف کرده خواسته بود که او ظرف ۱۰روز، اسنادش مبنی بر پولشویی در رژیم را تحویل بدهد.
ارسال نامه از طرف دادستانی رژیم برای ظریف به‌رغم این است که چهارشنبه ۳۰آبان روحانی از ظریف و اعتراف او به پولشویی در رژیم دفاع کرده بود.
خبرگزاری سپاه پاسداران به‌نقل از عباس عبدی طرح موضوع پولشویی از سوی جواد ظریف را شامل دو اشتباه توصیف کرد. عباس عبدی گفت:‌ ظریف در بیان مسأله ی پولشویی دو اشتباه کرده است: ‌اول این‌که به‌عنوان وزیر خارجه وارد مسائل داخله شده و دوم این‌که وارد موضوعی شده که نمی‌تواند تا پایان آن‌را ادامه دهد. زیرا منطقی نیست که وزیر خارجه این نکات را بشکافد. طرف مقابل هم متوجه ماجرا شده، لذا فشار می‌آورد که بگو والا استیضاح می‌شوی.


در همین حال روزنامه حکومتی رسالت نوشت: «اگر ظریف سند دارد، چرا در اختیار مقامات قضایی قرار نمی‌دهد و اگر ندارد، متهم کردن نهادهای کشور به پولشویی و آدرس غلط دادن به دشمن برای بهانه‌جویی جهت تشدید تحریم‌ها را چه نامی برای آن می‌توان نهاد؟...چه کسی به آمریکا بهانه می‌دهد برای فشار بیشتر؟ این را باید وزیر خارجه توضیح دهد و نمایندگان مردم در مجلس پای این سؤال، محکم بایستند ».

پزشکیان نایب رئیس مجلس آخوندی هم فساد و پولشویی در رژیم آخوندی را تأیید کرد و با اشاره به نهادینه شدن فساد در رژیم آخوندی نوشت:‌... از نظر نیروهای حاضر در قدرت در کشور ما که مجموعه‌ای از سیاسیون از جناح های مختلف هستند، این فساد بهترین اهرم برای رقابت سیاسی بوده. در چنین نوع مناسباتی که خطر این پدیده برای کل سیستم نادیده گرفته شده است و به‌رغم همه توصیه‌ها و شعار ها، روزبه‌روز شاهد بسط آن در شئون مختلف هستیم.
یک روزنامه باند خامنه‌ای، ظریف را به‌خاطر حرفهایش در مورد پولشویی در نظام آخوندی، مورد حمله قرار داد، و نوشت:
در حالی که اروپا هنوز هیچ اقدام عملی برای اجرای اس.پی.وی. انجام نداده، چنگ‌کشیدن وزیر خارجه به‌صورت منتقدانِ تصویب سی.اف.تی. کدام منافع ملی را تأمین می‌کند».

یک رسانه حکومتی نیز از شروع استیضاح یک وزیر دیگر دولت آخوند روحانی خبر داد و به‌نقل از یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس رژیم، نوشت: طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی، با ۱۵امضا به هیأت‌رئیسه مجلس ارجاع شده است.
بحران حاکمیت بر سر پولشویی‌های میلیاردی و فساد حکومتی، در حالی بالا می‌گیرد که تظاهرات مردم به جان آمده در شهرها و استانهای کشور ادامه دارد و مردم با شعارهایی مانند « دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست » سران رژیم را دشمن خود می‌دانند.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange