۱۳۹۷ آبان ۲۰, یکشنبه

سمبه پرزور ملت- نگاهی به یک تجربه پیروزمند



 سمبه پرزور ملت- نگاهی به یک تجربه پیروزمند

نگاهی به یک تجربه پیروزمند 

طی یک ماه اخیر، آخوندها و پاسداران برای جلوگیری از گسترش قیام و حرکت‌های مردمی، اقدام به بازداشت، محاکمه و صدور احکام زندان و شلاق برای برخی دستگیرشدگان قیامهای اخیر کرد.
آخوندها ابتدا در اراک گروهی از جوانان این شهر را به زندان و محرومیت از تحصیل محکوم کردند.
در گام بعد در همان شهر اقدام به صدور حکم زندان و شلاق تعلیقی برای جمعی از کارگران معترض کارخانه هپکو کردند.
آخوندها احکام مشابهی برای معلمان کرد معترضی صادر کردند که در جریان اعتصاب‌های اخیر معلمان، با همکارانشان همراهی کرده بودند.
دستگاه قضایی فاسد آخوندها که همدست اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات آخوندها هستند در یک حرکت دیگر، اقدام به ربودن نماینده کانون صنفی معلمان در مشهد کرد ولی از آنجا که آن بازداشتها و این آدم‌ربایی با واکنش سریع مردم و بستگان بازداشت‌ شدگان روبه‌رو شد، به‌نحوی‌ که آخوندها ناگزیر از اعلام محل بازداشت نماینده کانون صنفی معلمان(که بیمارستان روانی مشهد بود) گردیدند!

واکنش‌های مردمی

حرکات ا خیر آخوندها طبعاً واکنش‌های مردمی متفاوتی در پی داشت که مهم‌ترین آنها، افشاگری در مورد ربودن نماینده کانون صنفی معلمان مشهد در سطح جهان و تجمع اعتراضی در مقابل بیمارستان روانی مشهد و ارگانهای حکومتی در آن شهر بود.
دهها تن از مردم مشهد همراه با اعضای خانواده مسئول کانون صنفی معلمان در مشهد، بعدازظهر روز دوشنبه ۱۴آبان ۹۷ در اعتراض به ربودن و زندانی کردن هاشم خواستار در مقابل بیمارستان ابن سینا تجمع کردند.
پسر وی نیز در دقایق اول شکل‌گیری تجمع اعتراضی، توسط مأموران سرکوبگر انتظامی و گارد ضدشورش که در محل حاضر شده بودند، دستگیر شد.
همسر وی نیز اعلام کرد من این قدر اینجا می‌مانم تا همسرم را آزاد کنید. اما مأموران سرکوبگر رژیم او را دستگیر کرده و با خود به محل نامعلومی بردند.
روز شنبه ۱۹آبان ۹۷ هم یک گردهمایی اعتراضی توسط خانواده‌های برخی زندانیان سیاسی در تهران مقابل اداره زندانها صورت گرفت.
اقدام مهم دیگری که در مقابله با این حرکات رژیم قابل‌ توجه و مفید بود، انتشار فراخوان معلمان به یک اعتصاب عمومی در روزهای آتی بود که اولین خواسته‌ اعلام شده‌اش آزادی معلمان دستگیرشده است.

عقب‌نشینی آخوندها 

نتیجه آن که سرانجام روز ۱۴ آبانماه، دادستانی سقز حکم منع تعقیب و تبرئه ۶تن از معلمان سقزی را که به اتهام “اخلال در نظم عمومی با شرکت در اعتصاب عمومی معلمان” بازداشت شده بودند،‌ صادر کرد. این ۶نفر از فعالان صنفی معلمان سقز هستند.
در یک مورد دیگر و با اوجگیری اعتراضها، اطلاعات سرکوبگر آخوندها ابتدا ناچار شد که همسر و خانواده هاشم خواستار را آزاد کند و روز بعد نیز خود وی را پس از ۱۸روز بازداشت آزاد کردند.
هاشم خواستار در مطلبی که بلافاصله پس از رهایی از زندان آخوندها منتشر کرد اعلام نمود:
«ملت قهرمان ایران، همت و آگاهی و بیداری شما باعث آزادیم شد. قسم به قلم که به جنبش آزادیخواهی شما خیانت نکنم و تا جان در بدن دارم از جنبش آزادیخواهی شما حمایت کنم، شرح مفصل داستان آدم‌ربایی‌ام را به‌زودی به شما ملت قهرمان ایران گزارش خواهم کرد.
سید هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده ایران - ۱۹آبان ۹۷».

نگاهی به یک تجربه مردمی

نگاهی به همین چند مورد به‌خوبی نشان می‌دهد که در شرایط حاضر چه‌ کارهایی می‌توان کرد و نتیجه مثبت گرفت:
افشای دستگیری و بازداشت با بیشترین گستردگی خبری اولین تضمین حفظ سلامت و زندگی بازداشت‌شدگان است.
حرکات اعتراضی مردم و تجمع در برابر نهادهای ذیربط و افشای بازداشت معترضان که تنها و تنها خواهان احقاق حقوق ضایع شده خود و همکارانشان و آزادی دوستان دستگیرشده‌اشان می‌باشد، مهمترین گام در مقابله با آخوندها و بازگرداندن دستگیرشدگان و تضمین سلامتی آنان است.
بی‌تردید اگر بازداشت‌شدگان و ربوده‌شدگان را با تمکین به تهدیدهای پاسداران، در تنهایی بازداشت رها کنیم، تهدید سربه‌نیست کردن آنها توسط آخوندها به‌سرعت افزایش می‌یابد.
آخوندها از «سربه‌نیست» کردن هر کس که «بی‌کس‌وکار» و یا «تنها و بی‌پناه» بیابند ابایی ندارند.
آخوندها از ترس و تمکین بستگان بازداشت‌شدگان نه برای کمک به بازداشتی‌ها بلکه برای نابودی بازداشتی‌ها استفاده می‌کنند. این اولین و مهم‌ترین قانون در برخورد با بازداشتها و آدم‌ربایی‌هایی است که توسط پاسداران و آخوندها صورت می‌گیرد.
در برابر بازداشت و حمله و هجوم پاسداران و عوامل اطلاعاتی آخوندها نباید سکوت کرد، از همان لحظه بازداشت باید با ایستادگی و پخش خبر و کمک طلبیدن مردم و نهادهای بین‌المللی، کاسه کوزه آدم‌ربایی آخوندی را بر هم زد.

تهاجم، واجب‌تر از نان شب! 
اکنون شرایط جامعه به شکلی است که با بلند شدن یک صدای معترض، بلافاصله چندین صدای معترض دیگر نیز به آن می‌پیوندد و این، همان چیزی است که آخوندها از آن وحشت دارند.
باید فضای جامعه را آن‌چنان به روی عملیات سرکوب، تروریستی و آدم‌ربایی‌هایی اطلاعاتی‌ها و پاسداران آخوندها بست که جرأت هر گونه تحرکی را از آنان گرفت.
اعتراض و ایستادگی و به یاری طلبیدن مردم، پاسداران و اطلاعاتی‌ها را فلج می‌کند!‌ آخوندها این روزها از هر حرکت مردمی یا هر تنشی در خیابانها و معابر عمومی به‌شدت وحشت دارند، از هر تجمع مردم ناراضی هر اندازه هم که کوچک باشد،‌ هراسناک‌اند
این درسی است که اینک تجربه شده و مردم و تمامی اقشار و گروه‌های معترض می‌توانند از آن به‌نحو احسن استفاده کنند. بی‌شک آزادی رانندگان کامیونی هم که دستگیر شده‌اند با همین مکانیسم، امری شدنی و ممکن است. کما این‌که خانواده‌ها و همکاران کارگران و دانش‌آموزان اراکی نیز با بهره‌گیری از همین تجربه می‌توانند دوستان خود را از زیر مهمیز تهدید به زندان و شلاق نجات دهند.
اینک فصل پیشروی و تهاجم است 
وضعیت بهم‌ریخته آخوندها را نباید فراموش کنیم. آخوندها و پاسدارانشان اینک به‌شدت ضعیف شده و در موضع ضعف و وحشت قرار دارند. اینک فصل پیشروی مردم است. در هنگامه پیشروی می‌توان و باید که با هر حرکت دشمن، تهاجمی برخورد کرد. زنده نگه‌داشتن این جو و فضای مثبتی که اینک نصیب جنبش مردم ایران شده، به دست خود ماست. اگر کوتاه بیاییم، شک نباید کرد که آخوندها پیشروی می‌کنند اما هر چه ما جلوتر برویم، آخوندها بیشتر عقب می‌نشینند. این قانون دوران اعتلای قیام است. کانونهای شورشی همین هدف را دنبال می‌کنند
هر چه محکمتر بایستیم، آخوندها و پاسدارانشان بیشتر متزلزل می‌شوند، جلو برویم آنها عقب می‌روند، دنبالشان کنیم می‌گریزند!


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange