۱۳۹۷ آبان ۱۲, شنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی شنبه ۱۲ آبان





مروری بر روزنامه های حکومتی  شنبه ۱۲ آبان

روزنامه‌های حکومتی امروز شنبه ۱۲ آبان، عمده مطالب خود را به دود و دم در مورد بی‌اثری تحریمهای آمریکا که از پنجم نوامبر اجرایی می‌شود اختصاص داده‌اند. اسمی هم از سری جدید تحریمها نبرده‌اند. شکست توطئه تروریستی رژیم در دانمارک موضوع بعدی روزنامه‌های هر دو باند حاکم است. بسته اروپایی، اف.ای.تی.اف و رابطه با آمریکا و بحرانهای اقتصادی از دیگر موضوعات مهم روزنامه‌های امروز هستند.
روزنامه‌های هر دو باند حاکم اجازهٔ موقت آمریکا به هشت کشور برای خرید نفت از رژیم را در حد یک پیروزی استراتژیک بزرگ کرده و حول آن جشن گرفته‌اند. مثلاً کیهان خامنه‌ای نوشته است: «تیر تحریم نفتی به سنگ خورد – دیدید آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند!».
در سرمقاله حمایت علت این خوشحالی که روحیه دادن به نیروهای نظام است دیده می‌شود که نوشته است: «ترامپ از طریق تحریمها دنبال تحقق رویای... تغییر نظام است».
موضوع شکست توطئه تروریستی رژیم در دانمارک در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه اسباب حمله به باند رقیب و سوزوگداز از مقاومت ایران شده است:
وطن‌امروز نوشته است:« احضار سریالی سفرای ایران در دانمارک و نروژ... در حالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های اخیر رفتار مشابهی از سوی سایر کشورهای اروپایی مانند هلند، فرانسه و اتریش را در قبال دیپلمات‌های ایرانی شاهد بودیم. در نتیجه این اقدامات همآهنگ اروپایی‌ها، این کشورها که باید به واسطه پذیرش و اعطای پناهندگی به (مجاهدین) در مقام پاسخگویی برمی‌آمدند، در موضع طلبکار نشسته و ایران را در جایگاه متهم نشاندند(!)». این روزنامه با حمله به دولت روحانی نوشته است« سکوت و انفعال دستگاه دیپلماسی کشور مان در اتخاذ اقدام متقابل و مقابله به مثل با اروپایی‌ها، این کشورها را در برخورد تحقیرآمیز با ایران و دیپلمات‌های ایرانی جری‌تر کرده است» و سپس افزوده« رفتارهای اخیر اروپایی‌ها در حمایت از سران گروهایی مانند (مجاهدین) نشان می‌دهد این کشورها کاملا با سیاست جدید آمریکا برای ناامن‌سازی ایران همآهنگ بوده و پروژه ضدایرانی تقویت (مجاهدین)، با شدت و قدرت بیشتری در حال پیگیری است».
کیهان خامنه‌ای نوشته«سردمدار وقاحت دیپلماتیک در میان کشورهای اروپایی فرانسه با میزبانی از (سازمان مجاهدین) است».
در مورد توطئه‌های تروریستی رژیم در اروپا علیه مخالفان نظام، روزنامه‌ ایران ارگان دولت روحانی برای در بردن نظام نقش باندهای خودسر را مطرح کرده و نوشته است: «همه اینهایی که گفته شد مربوط به آن طرف ماجرا است. ولی در این طرف نیز باید دقت کرد...اگر چنین ارتباطاتی بوده که به‌طور قطع خارج از اطلاع مسئولان کشور است، در این صورت باید یک اقدام جدی و قاطع انجام داد تا ریشه این رفتارهای خودسرانه سوزانده شود. تجربه گذشته در قضیه قتل‌های زنجیره‌یی نشان داد که در مواردی نیروهای خودسر کارهایی می‌کنند که دود آنها به چشم حکومت و مسئولان می‌رود».
موضوع بسته اروپایی هم در روزنامه‌های باند خامنه‌ای اهرم حمله به باند رقیب و سوزوگداز از شکست توطئه‌ تروریستی رژیم علیه مقاومت ایران شده است.
کیهان در مورد بسته اروپایی نوشته است« کارشکنی‌ها فرانسه تنها منحصر به فضای اقتصادی نیست، بلکه در فضای سیاسی نیز فرانسه در قبال ایران کارشکنی کرده است. در تاریخ ۷شهریور دولت فرانسه به‌دلیل یک نقشه‌ ناکام در بمب‌گذاری در مراسم (مجاهدین) و رفتار خصمانه‌ تهران نسبت به فرانسه، به دیپلماتها و مقامات وزارت امور خارجه‌اش گفته است که تمام سفرهای غیرضروری خود به ایران را به عقب بیندازند».
بحرانهای اقتصادی و انزوای رژیم و مخاصمات باندهای حاکم مضمون سایر تیترهای روزنامه‌های امروز است که برخی آنها را مرور می‌کنیم:
آرمان: کدهای یک تندروی بی‌پروا، سعید قاسمی؛ تهدید دوباره رئیس‌جمهور به مرگ: بعید می‌دانم تا عید دوام بیاوری!
ابرار: ادعاهای دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس علیه ایران
ابرار اقتصادی: عرضه کالاهای اساسی ۷۰درصد بالاتر از قیمت مصوب!


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange