۱۳۹۷ آذر ۳, شنبه

«ملی پوشان» معتاد؛ روایت نیما نکیسا از اعتیاد بازیکنان «تیم ملی» فوتبال



«ملی پوشان» معتاد؛ روایت نیما نکیسا از اعتیاد بازیکنان «تیم ملی» فوتبال


«ملی پوشان» معتاد، پدیده‌ای‌ست که در کنار سایر فعالیت‌های خلافت اسلامی! فروپاشی جامعه ایران را نشانه گرفته است. آنچنان که به نظر می‌رسد هدف این است که موجودیت یک جامعه در همه‌ی ابعاد آن مورد تعرض و نابودی قرار بگیرد.
«ملی پوشان» معتاد؛ اندکی از واقعیت
نیما نکیسا در مصاحبه‌ای، آماری درباره فوتبالیست‌های معتاد ارائه کرد که برای خواننده در ابتدا شوکه‌کننده و در قدم بعد بسیار اندوه‌آور بود.
دروازه‌بان سابق «تیم ملی» تصریح کرد که «۱۷ در صد بازیکنان ملی ۱۵ سال گذشته ما که در رده‌های نوجوانان، جوانان، امید به تیم ملی دعوت می‌شدند الان معتاد هستند!» [فرتاک نیوز ۲ آذر ۹۷]
نکیسا در حال حاضر «مسوول توسعه فوتبال پایه» در فدراسیون فوتبال است پس به‌طور طبیعی آنگونه که در آمار ارائه شده توسط او نیز واضح است این گزارش تنها در برگیرنده‌ی بازیکنان در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید است. و آنهم نه همه‌ی بازیکنان بلکه کسانی که به «تیم ملی» در آن رده‌های سنی دعوت می‌شدند.
به‌عبارت دیگر این آمار تنها گزارشی درباره نخبگان فوتبال ایران در همان سه رده سنی می‌باشد و نه همه بازیکنان و نه رده سنی بزرگسالان. پس می‌توان به طور منطقی این نتیجه را از اظهارات نیما نکیسا گرفت که درصد بازیکنان فوتبال که به دام اعتیاد افتاده‌اند بسیار بیشتر از ۱۷ درصد می‌باشد.
تعرض به سرمایه‌های اجتماعی
آمار ارائه شده وقتی بیشتر فاجعه را در خود بارز می‌کند که به این نکته تعیین کننده توجه کنیم که یکی از راه‌های مقابله با گسترش اعتیاد به مواد مخدر، توسعه ورزش است. فعالیت‌های سخت بدنی به‌خصوص در سنین نوجوانی و جوانی عاملی بسیار کمک کننده برای دور نگه‌داشتن افراد از مواد مخدر است.
افزون بر آن آموختن خصلت‌های جوانمردی در محیط ورزشی، در کنار رشد انگیزه‌های سالم، می‌تواند سمت دهنده‌ی زندگی نسل جوان کشور باشد. اما در ایران داستان یکسره شکل دیگری به خود می‌گیرد.
در همان حالی که سخن از فروپاشی خلافت اسلامی! در ایران، در درون و برون نظام به بحث جاری تبدیل شده است در آن روی سکه واقعیت شاهد فروپاشی جامعه ایرانی در تمامی ابعاد آن هستیم.
گزارش‌هایی که درباره فساد گسترده اقتصادی، اختلاس‌ها و … منتشر می‌شود قبل از هر جایی خود را بر سر سفره‌های مردم نشان می‌دهد.
گزارش‌هایی که درباره ویرانی محیط زیست، خشکی و بی‌آبی مناطق، طوفان ریزگردها و … منتشر می‌شود خود را در تخلیه روستاها، جابه‌جایی‌های جمعیتی، بیماری‌های ریوی و… نشان می‌دهد.
اما گزارش‌هایی که درباره نابودی سرمایه‌های اجتماعی از جمله جامعه ورزشی نشر می‌یابد، احساس امنیت اخلاقی و امید به زندگی‌یی سالم را در انسان‌ها به چالش می‌کشد.
بی‌دلیل نیست که شعارهایی چون «حسین حسین شعارشون دزدی‌ها افتخارشون»
«کشور ما دزدخونه است توی جهان نمونه است» و «دشمن ما همینجاست دروغ می‌گن آمریکاست» به شعارهایی با گستره‌ی ملی و مشترک در میان همه اقشار تبدیل شده است.
جامعه به پا خاسته‌ی ایران از یک سو به زیر کشیدن خلافت اسلامی! را نشانه گرفته است اما از سوی دیگر برای بقای موجودیت خودش مقاومت می‌کند.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange