۱۳۹۷ آذر ۸, پنجشنبه

برایان هوک: اقدامات ایران سیاست خارجی نیست حمایت از تروریسم است



برایان هوک: اقدامات ایران سیاست خارجی نیست حمایت از تروریسم است


برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک نشست خبری روز پنجشنبه ۸ آذر رژیم ایران را به تجهیز شبه‌نظامیان حوثی با انواع سلاحها متهم کرد و این‌که گروه طالبان در افغانستان را حمایت نظامی می‌کند.

برایان هوک گفت ایران باید عنوان بزرگترین حامی تروریسم را ترک کند و اقدامات ایران سیاست خارجی نیست حمایت از تروریسم است.
وی افزود: ایران می‌خواهد در یمن بی‌ثباتی ایجاد کند و می‌خواهد یک جای پا در یمن برای خود ایجاد کند.
برایان هوک اضافه کرد: نمی‌توانیم شاهد یک حزب‌الله جدید در یمن باشیم و حزب‌الله الآن ۱۰۰هزار موشک در اختیار دارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان گفت: ایران میلیاردها دلار به حوثی‌ها داده است و باید جلوی گسترش نفوذ ایران در یمن گرفته شود.

در این نشست خبری یک موشک زمین به هوای متعلق به رژیم ایران به نمایش گذاشته شده که به‌گفته برایان هوک، آخوندها آن را در اختیار شورشیان حوثی در یمن گذاشته و به این ترتیب قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده‌اند.

لازم به ذکر است که وزارت‌خارجه آمریکا این نشست را در راستای تلاش‌های واشنگتن با آنچه «فعالیت‌های مخرب» رژیم ایران نامیده، برگزار کرده است.

این وزارتخانه یک روز قبل در اطلاعیه‌یی عنوان کرده بود که در نشست یاد شده مدارکی دال بر اقدام رژیم ایران در تجهیز گروه‌های خطرناک با سلاحهای پیشرفته و نیز نقش این کشور در گسترش بی‌ثباتی در منطقه ارائه خواهد شد.


بیشتر بخوانید

هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا:‌ رژیم ایران حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است، همین و بس

هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا نیتان سیلز طی یک سخنرانی در مؤسسهٔ واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک، گفت: «(رژیم) ایران حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است؛ همین و بس. سال‌هاست که این عنوان را... حفظ کرده و علامتی از رها کردن آن از خود نشان نمی‌دهد. به عکس رژیم تهران به ارائهٔ صدها میلیون دلار در سال به تروریستها در سراسر جهان ادامه می‌دهد و این کار را به‌رغم بحران اقتصادی جاری انجام می‌دهد که بسیاری از مردم (ایران) را در فقر فرو برده است... (رژیم) ایران در هر سال، فقط برای حزب‌الله حدود ۷۰۰میلیون فراهم می‌کند... با اضافه‌ کردن پولی که به سایر تروریستها می‌دهد، جمع آن نزدیک به یک میلیارد دلار می‌شود... منابعی که (رژیم) ایران برای تأمین مالی اقدامات تروریستی خود در جهان خرج می‌کند، مستقیماًً از جیب مردم ایران... بیرون می‌آید... اولویت (این رژیم)... به‌رغم مشکلات فزایندهٔ اقتصادی، خرید تسلیحات و بمب برای تروریست‌های خارجی است... هدر دادن دارایی‌های مردم ایران، به خونریزی و بی‌ثباتی در سراسر جهان منجر شده است».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange