۱۳۹۷ آذر ۱۴, چهارشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه ۱۴آذر ۹۷


مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه ۱۴آذر ۹۷



در روزنامه‌های حکومتی امروز چهارشنبه چهاردهم آذرماه، مهم‌ترین عنوانها و مطالب به صف‌بندی دو باند حاکم حول رد یا تصویب ‌CFT اختصاص یافته است. روزنامه‌های باند ولی‌فقیه به رد این لایحه و حمله به دولت روحانی برای شکستش در گرفتن تضمین عملی از اتحادیه اروپا پرداخته‌اند و روزنامه‌های همسو با روحانی با درج اظهارات دوگانه روحانی در نمایش سفر استانی‌اش بر ضرورت تمکین بهFATF تأکید کرده‌اند.
کیهان خامنه‌ای با تیتر« تصویب CFT یعنی تیر خلاص به امنیت ملی» نوشته است:« با وجود این‌که اروپا به تعهدات خود عمل نکرد، دولت روحانی به تعهدات خود در برجام به‌طور کامل عمل می‌کند و راضی به تعدیل تعهدات هسته‌یی ایران نیست و فراتر از آن، متأسفأنه به‌دنبال اعطای امتیازات جدید در قالب تصویب CFT است».
کیهان خامنه‌ای افزوده است«اروپا باقی ماندن خود در برجام را منوط به تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس کرده است. یعنی به جای این‌که ایران از اروپا ما به ازای «خروج آمریکا از برجام» را دریافت کند، اروپا می‌خواهد ما به ازای «باقی ماندن خود در برجام» را از ایران بگیرد».
آفتاب یزد هم در مقابل حرف روحانی را تیتر کرده که گفته است« FATF خوب باشد یا بد، لازمة ارتباط مالی با بانکهای جهانی است».
آرمان هم بر ضرورت قبول شرایط جامعهٔ جهانی تأکید کرده و نوشته است« هیچ جناح و گروهی به فکر منافع خود از شرایط تحریم نباشد و برای تداوم این منافع، در آتش مخاصمات خارجی ندمد و به ادامه و شدیدتر شدن تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی کمک نکند».

دعوای FATF با دولت روحانی در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، با موضوعات بستهٔ اروپا و محکومیت آزمایش موشکی رژیم یکی شده است و در پاره‌یی موارد به سوزوگداز از مقاومت ایران و مجاهدین هم راه یافته است. در این دعوا قبل از هر چیز انزوا و بی‌راه‌حلی نظام برجسته شده است.
وطن امروز با اشاره به همسویی وزارت‌خارجه فرانسه با آمریکا در محکومیت آزمایش موشکی نوشته است« فرانسه در مقابله با ایران هیچ ملاحظه برجامی ندارد و همواره به بهانه‌های مختلف از جمله اعتراضات دیماه ۹۶در امور داخلی ایران دخالت می‌کند یا امتیازات جدیدتری به (مجاهدین) ساکن در این کشور می‌دهد».
جوان هم از بن‌بست نظام در برجام خبر داده و از جمله نوشته است«، بر اساس ماده ۳۷یا همان مکانیسم ماشه طرف‌های غربی می‌توانند شش قطعنامه گذشته را احیا و حمله نظامی به ایران را سندسازی کنند.
بر اساس علم حقوق، ایران طبق متن برجام، غیرصلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی را تا قبل از ۲۳/۰۴/۹۴به‌صورت ضمنی و تلویحی پذیرفته، اما مهم‌تر از آن گستره ضعفهای موجود در متن برجام- قطعنامه ۲۲۳۱این امکان را برای طرف مقابل ایجاد کرده است».
جهان صنعت از باند روحانی هم در مورد پیآمد آزمایش موشکی رژیم نوشته است« با همه تلاشی که ایران در موازنه وحشت به کار گرفته است، اما راهبرد ایران نمی‌تواند موجب تغییر در نگرش منفی آمریکا و متحدانش در سلسله برنامه‌های موشکی شود. هم آمریکا و هم غرب بر سر این‌گونه برنامه‌ ایران نگرانی دارند و آنها در مواضعی مشترک این‌گونه اقدامات را رفتاری تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در هندسه ژئوپلیتیک غرب آسیا می‌دانند». این روزنامه در ادامه هشدار داده« حال و تحت این نگرش منفی مشترک آمریکا و اروپا، بعید نیست این اقدام ایران بخواهد انگیزه اروپا در حفظ برجام را کاهش و ماندنش در کنار ایران را مشکل کند. این وضعیت با توجه به خواسته جدید آمریکا از اروپا بابت تحریم برنامه موشکی ایران در حال کلید خوردن است که نشانه‌های آن هم اینک نمایان شده است».

ورشکستگی اقتصادی و اذعان به چپاولهای نهادینه دولتی در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
آرمان نوشته است«مواضع رئیس جمهور، عملاً اعلام ورشکستگی سیاست‌های نئولیبرال طی سه دهه گذشته است. البته این برای چندمین بار است که رئیس‌جمهور به این‌که دولت خودش قیمت‌های ارز را افزایش داده، اعتراف می‌کند و برای نخستین بار هم علت افزایش نرخ ارز را تأمین هزینه‌های صندوق‌های مالی اعتباری ورشکسته اعلام کرد که طی آن دولت تا کنون ۳۵هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش‌ عمومی یعنی متعلق به مردم را بابت سوءمدیریت صندوق‌های اعتباری پرداخت کرده که واقعاً ظلم بسیار بزرگی است».
کیهان خامنه‌ای هم در پاسخ به اظهارات روحانی که گفت«مجبور شدیم ۳۰هزار میلیارد تومان از خزانه به مالباختگان پرداخت کنیم» نوشته است« مؤسسات اعتباری قریب ۴سال تحت نظارت دولت و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آقای روحانی رشد کردند و گسترش یافتند. بنابراین در سوء‌استفاده برخی از آنها حتماً مسئولان دولتی، قاصر و مقصر هستند».
غلط کردم گویی نسبت به سیاست‌های مداخله‌جویانه در کشورهای منطقه را روزنامهٔ حکومتی ایران به‌نقل سخنگوی نیروهای مسلح رژیم درج کرده و از جمله نوشته است« سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این‌که هیچگونه دخالتی در عراق و سوریه نداریم، گفت: ایران هیچ نیازی به داشتن مواضع و پایگاهی درکشور سوریه ندارد که کسی بخواهد به آن حمله کند».



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange