۱۳۹۷ آذر ۲۱, چهارشنبه

«بانگ پیروزی برای توافق خاکستری اوپک!»



«بانگ پیروزی برای توافق خاکستری اوپک!»


روز پنجشنبه ۱۵آذر ۹۷ وزیران نفت کشورهای عضو اوپک در وین جمع شدند تا موضوع کاهش میزان تولید نفت خام را بررسی کنند.
سرانجام پس از مشورت اوپک با سایر تولیدکنندگان نفت غیراوپک اعلام شد سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک و کشورهای غیراوپک ۱۶آذر ۹۷ توافق کردند تا ۶ماه در مجموع تولید نفت خود را حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه در روز کاهش دهند.
در پی این تصمیم کشورهای عضو اوپک آخوند حسن روحانی روز ۱۸آذر به صحنه آمد و مدعی پیروزی رژیم در اوپک شد.
به گزارش رسانه‌های حکومتی آخوند روحانی در جلسه هیأت دولت پس از استماع گزارش وزیر نفت از اجلاس اخیر اوپک اظهارداشت: «با وجود تلاش آمریکایی‌ها برای دخالت در امور اوپک و سعی در ممانعت در ایجاد تعادل در عرضه نفت، خوشبختانه با مقاومت کشورهای عضو و اهتمام جمهوری اسلامی و زنگنه، برنامه آنها خنثی شد و شکستی دیگر را برای سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا رقم زد».
ادعای پیروزی توسط روحانی در حالی است که زنگنه وزیر نفت رژیم قبل از حصول این توافق اعلام کرده بود: «تا زمان رفع کامل تحریم‌ها به هیچ توافقی برای کاهش تولید نفت ملحق نمی‌شویم».(خبرگزاری ایلنا ۱۵آذر ۹۷)
اما حکومت آخوندی در نهایت با کاهش تولید نفت اوپکموافقت کرد و در این رابطه خبرگزاری رویترز به‌نقل از یک مقام خبر داد ایران موافقت کرده است که از سال ۲۰۱۹ روزی ۸۰۰هزار بشکه از میزان تولید نفت اعضا کاسته شود.
دود و دم آخوند روحانی در مورد پیروزی در اوپک در حالی است که زنگنه وزیر نفت روحانی در مورد فشارهای جامعهٔ جهانی به اوپک به رسانه‌های حکومتی گفت: «آنها سیاست‎های خود را تحمیل می‎کنند و به اوپک دستور می‎دهند که چطور عمل کند. متأسفانه برخی از اعضای اوپک با سیاست‎های آمریکا همراهی می‎کنند».(خبرگزاری ایلنا ۱۵آذر ۹۷)
یک رسانهٔ همسو با باند روحانی ادعای پیروزی در اوپک را به چالش کشید و زیر عنوان «بانگ پیروزی برای توافق خاکستری اوپک!» از جمله نوشت: «رسانه‌های دولتی در یکی دو روز اخیر توافق اوپک را موفقیتی برای دیپلماسی نفتی ایران می‌دانند، اما همه واقعیت این نیست! ایران پس از خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای و بازگشت مجدد تحریم‌ها بخش بزرگی از امکان صادرات نفت خود را از دست داده است و با توافق اوپک و یا بدون آن هم مشمول کاهش تولید نفت و از دست رفتن بخش بزرگی از درآمدهای نفتی خود بوده است». این رسانه در ادامه افزوده است: «رخدادهایی چون آنچه در اجلاس اخیر اوپک رخ داد نه آنقدرها برای مردم حائز اهمیت است و نه می‌توان نام پیروزی بر آن نهاد».(سایت بهار ۱۸آذر ۹۷)
بخش دیگری از موضوع را که شامل دود و دمها و ادعاهای بی‌اساس روحانی و واقعیت آنچه در اوپک گذشته را در تلویزیون شبکه ۲ رژیم مجری و یک کارشناس حکومتی اذعان کردند: «مجری: یک اقراری بکنیم غلط می‌گویم لطفاً شما بلند بفرمایید من گاهی اوقات دلم برای دولتیها می‌سوزد، برای دکتر روحانی که به‌طور مشخص دلم می‌سوزد. نمی‌فهمیم چه جوری سخت می‌گذرد به بنده خدا، بعد ایشان می‌آید سخنرانی می‌کند. رئیس‌جمهور است باید پزیشین چی می‌گویند فیگور به جایش چی بگوییم؟ هیأت ملی را حفظ بکند حرفهای امیدبخش بزند والا ایشان بهتر از هر کسی می‌داند اوضاع اقتصادی چه وضعیتی دارد.
مهمان برنامه: نه برای تأیید فرمایشتان اتفاقاً ما اگر وضعیت درآمد ملی کشور را نگاه بکنیم الآن در سال ۹۷ که من پیش‌بینی‌ام این هست که به هر حال امسال هم رشد اقتصادی ما ممکن است منفی بشود و در سال آینده قطعاً این اتفاق می‌افتد. نگاه می‌کنیم درآمد ملی کشور را به قیمتهای ثابت یعنی درآمدهای ملی واقعی مردم را بر حسب قدرت خرید مقایسه می‌کنیم با سال ۹۰ خودمان. الآن هنوز درآمد ملی کشور به سال ۹۰ نرسیده و الآن در آمد ملی در سال ۹۷ از سال ۱۳۹۰ پایین‌تر است، این آثار منفی هست که ناشی از تحریمها بر اقتصاد کشور ما تحمیل شده. خب پس چند تا فاکتور را بگذاریم کنار هم.
فشار ناشی از تحریمها که واقعاً بسیار هوشمندانه طراحی کردند شما نگاه بکنید که صادرات نفت ایران را حذف می‌کنند.
یعنی مدلی که طراحی کردند که صادرات نفت ایران را حذف کنند و جالب اینجاست که قیمت نفت پایین بیاید به جای این‌که به هر حال یک میلیون و ۸۰۰هزار تا بشکه نفت با میعانات بیش از دو میلیون ما صادرات داشتیم.
مجری: این در شرایطی است که سابقه ندارد برایان هوک بلند بشود برود آنجا و برود دیدار بکند و اعمال نفوذ بکند در مناسبات اوپک یعنی آمریکاییها کاملا از رو بستند هیچ تعارفی هم ندارند».(تلویزیون شبکه دو ۱۸آذر ۹۷)
ملاحظه می‌شود که رسانه‌های هر دو باند حکومتی چگونه پنبه اظهارات پوشالی آخوند روحانی در زمینه پیروزی حاکمیت آخوندی را در جریان کنفرانس اوپک را می‌زنند.
واقعیت این است که اظهارات آخوند روحانی در زمینه پیروزی در جریان کنفرانس اخیر اوپک از فرط پیسی رژیم و دولت در گل مانده خودش می‌باشد.
شیخ شیاد آن‌چنان گزافه‌گویی می‌کند که حتی توجهی هم به خبر مربوط به عقب‌نشینی وزیر نفت دولتش در جریان مذاکرات وین و تن‌دادن به کاهش تولید نفت اوپک نمی‌کند و این چنین بی‌گدار به آب می‌زند.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange