۱۳۹۷ آذر ۲۱, چهارشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه ۲۱آذر ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه ۲۱آذر ۹۷


مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی امروز چهارشنبه ۲۱آذر به دعواهای باند حول برجام و بسته اروپایی یا همانSPV اختصاص یافته است. در کنار آن دعواهای باندی حول رانت ۱۸۰هزار میلیارد تومانی که دولت روحانی برای مهره‌ها و باندهای حاکم ایجاد کرده‌اند، این دعوا هم بین روزنامه‌های هر دو باند حاکم و هم در درون باند روحانی و روزنامه‌های این باند جریان دارد.
هشدارهای روزنامه‌های هر دو باند حاکم به باند موسوم به اصلاح‌طلب در مورد تهدید براندازان موضوع مشترک آنها است. همین‌طور روزنامه‌های هر دو باند تلاش کرده‌اند از قیاس آشوبهای خیابانی در کشورهای اروپایی برای رژیم نان ثبات گرم کنند.

زوزه از اعتلای مقاومت ایران هم ترجیع بند ثابت روزنامه‌های حکومتی است.
برای نمونه وطن امروز از باند خامنه‌ای نوشته است« گویا حمایت کشورهای اروپایی از گروهک‌های تروریستی معاند ایران تمامی ندارد. پس از میزبانی کشورهای فرانسه، دانمارک، نروژ، آلمان، هلند و بلژیک از اعضای مؤثر و بلندپایه... (مجاهدین)...و اعطای پناهندگی به آنها، این‌بار آلبانی که در تیرانا، پایتخت خود، میزبان اردوگاه (مجاهدین) موسوم به کمپ اشرف ۳شده است، پذیرای یک هیأت عالی‌رتبه شامل ۲عضو کمیته امور خارجه و معاون کمیته امنیت و دفاع پارلمان اروپا و همچنین ۱۵۰نفر از فعالان سیاسی حقوق‌بشر شده است. بنابراین بار دیگر رسماًً شاهد استقبال و همکاری دولتهای اروپایی با گروه‌های معاند جمهوری اسلامی... هستیم».

هشدار نسبت به خطر براندازان در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
ایران ارگان دولت روحانی نوشته است« ناامید کردن مردم از کارآمدی دولت مستقر و امکان اصلاح روند‌ها خواه ناخواه به‌معنای تقویت جریانهای برانداز و متخاصم بیرون از مرزها نیز هست».
ایران در مطلب دیگری نسبت ایجاد شکاف در درون نظام به باندهای حاکم هشدار داده و نوشته است« این‌که در کشور ما دیگر زمان و فرصتی برای از دست رفتن و آزمون و خطا نیست را باید یک واقعیت محتوم بدانیم. ما در شرایطی هستیم که تناسب بین خطاهای ما با هزینه‌های ناشی از آن به سرعت در حال تغییر است. به‌صورت روشنی خطاهای کوچک‌تر ما امروز به اندازه اشتباهاتی به مراتب بزرگتر در گذشته هزینه در پی خواهند داشت. کشور ما به‌شدت دچار معضل فرسایش سرمایه اجتماعی و همین طور کاهش اعتماد و افزایش تمایل به فاصله گرفتن از سیستم شده است».
جوان هم به باند مغلوب هشدار داده است« پس از اشتباهات بزرگی هم‌چون افراط‌گرایی دوره دوم خرداد، آشوبگری در فتنه ۸۸، سومین اشتباه استراتژیک جریان موسوم به چپ در حال وقوع است. بازی‌کردن در پازل آمریکا و ضد انقلاب همان خطای راهبردی است که در صورت وقوع می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای دوم خردادی‌ها به همراه داشته باشد».

روشدن پاره‌یی از مذاکرات پشت پرده با اتحادیه اروپا،بر آتش جنگ باندی دمیده است.
سیاست روز نوشته است« مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این‌که حمایت آنها از برجام باعث نمی‌شود از دیگر مسائل مرتبط با ایران چشم‌پوشی کنند، از جلسه امروز نمایندگان این قاره با ایران درباره موضوعات منطقه‌یی خبر داده است». سیاست روز در ادامه افزوده است: هر چند که اقدام و وقاحت‌های اروپا در بیان درخواستهایی هم‌چون مذاکره موشکی و سیاست‌های منطقه‌یی ایران زمانی روزبه‌روز بیشتر شده است که مسئولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بدون توجه کافی به گزافه‌گویی‌های وزرای خارجه اروپایی از آنها استقبال کرده و حتی در رسانه‌هایشان به سانسور اخبار آنها می‌پردازند تا این توهم خوش‌بینی به غرب دست نخورده باقی بماند».

سایر مخاصمات باندی و بحرانهای اقتصادی اجتماعی در تیترهای روزنامه‌ها دیده می‌شود:
آرمان: کرباسچی: آشنا دروغ می‌گوید
کیهان: بازی «من نبودم» با دلار ۴۲۰۰تومانی و رانت ۱۸۰هزار میلیاردی
ابرار: درخواست قانونگذاران کانادایی برای تحریم مقامات ایرانی به بهانه حقوق بشر
افکار: سیل زده‌هایی که هنوز خون دل می‌خورند
بهار: فرار ۶۰۰شرکت دولتی از حساب و کتاب؛ پدر خوانده‌هایی که حسابرسی نمی‌شوند
شرق: امیر محبیان: کلید دست اصلاح‌طلبان هم نیست


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange