۱۳۹۷ آذر ۱۳, سه‌شنبه


سپیده قلیان فعال مدنی ورونامه نگار  در انفرادی و زیر بازجویی مکرر اطلاعات سپاه  خامنه ای به سر میبرد



بنا به گزارشات رسیده خانم سپیده قلیان فعال مدنی و روزنامه نگار در ۲۷آبان ماه بازداشت شد زیر بازجویی اطلاعات سپاه قرار دارد
این فعال مدنی که به همراه اسماعیل بخشی و  ۱۷ تن از کارگران هفت تپه شوش بازداشت شده است در وضعیت وخیمی در بازداشتگاه سپاه پاسداران در انفرادی نگهداری میشود.
سپیده قلیان در تمام طول مدت بازداشت در انفرادی بسر برده و تحت بازجویی‌های مکرر از سوی اطلاعات سپاه قرار گرفته است.
سپیده قلیان از زمان بازداشت  تاکنون از حق داشتن وکیل محروم بوده و کماکان ممنوع الملاقات و در انفرادی سپاه نگهداری میشود.
یک منبع مطلع در این رابطه گفته است: «نهادهای امنیتی، علی‌رغم تلاش فعالان حقوق بشر و خانواده‌اش، از آزادی وی، ممانعت می‌کنند و با گذشت دو هفته از بازداشت، همچنان در سلول انفرادی اطلاعات سپاه اهواز نگهداری می‌شود و بازجوهای سپاه به صورت دایم به سلول او مراجه و او را تحت بازجویی‌ قرار میدهند.
این منبع  نزدیک به خانواده خانم قلیان که خواست نامش فاش نشود، افزود: «وکیل انتخابی خانواده‌ وی، مورد قبول بازپرس پرونده قرار نگرفته و گفته شده که وکیل مورد انتخاب بایستی حتما از لیست وکلای مورد تایید قوه قضاییه باشد و بنابر گفته شاهدان، سپیده قلیان، هنگام دستگیری مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌بود و خانواده این فعال مدنی و خبرنگار با شنیدن اخبار شکنجه‌ی اسماعیل بخشی به شدت نگران وضع او شده‌اند.»
سپیده قلیان روز شنبه سوم آذر در تماسی به خانواده خود گفته است که در هنگام دستگیری ضرب و شتم شده است وی همچنین گفته: به او گفته شده است یک ماه در بازداشت خواهد بود و احتمالا قرار بازداشت یکماهه برای او صادر شده است.
اما هیچ منبع رسمی تا کنون نه علت بازداشت و نه زمان در زندان ماندن و محکومیت این فعال مدنی را به خانواده یا خود سپیده قلیان ابلاغ نکرده است.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange