۱۳۹۷ آذر ۱۳, سه‌شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه۱۳آذر ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه۱۳آذر ۹۷


مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه۱۳آذر به اظهارات پاسدار لاریجانی در مورد بحرانهای مختلف نظام اختصاص یافته است. اما همین روزنامه‌ها به جز یک مورد، کمتر خبری در مورد موج جدید جهانی علیه آزمایش موشکی انعکاس داده‌اند. دعواهای باندی بر سر FATF و سهم‌خواهی نیروهای سرکوبگر از بودجه ۹۸ از دیگر موضوعات امروز روزنامه هاست.
کیهان خامنه‌ای در مورد هشدار به رژیم نوشته: « ماریا ادیبار، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان در اظهارنظری گستاخانه اعلام کرد که برلین آزمایش موشکی میان‌برد تهران را محکوم می‌کند و خواهان دوری از چنین اقداماتی است. وی مدعی شد: این آزمایش‌ها با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت که در سال ۲۰۱۵تصویب شد در تضاد است».

هشدار، موضوع مشترک روزنامه‌های دو باند است که در عرصه‌های مختلف، در مورد وضعیت بحرانی نظام به یکدیگر داده‌اند:
آرمان به‌نقل از احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است«در وضعیت فعلی، از بیکاران و شاغلان بیکار شده سخن نمی­‌گوییم که وضع اسفناک و خطیری دارند. کثیری از نیروی کار شاغل و بازنشستگان و مستمری‌بگیران در بخش دولتی و بخش خصوصی حداقل حقوق را یعنی یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌گیرند،؛ شما می‌دانید آنها با یک و ۲۰۰چگونه زندگی می‌کنند؟ حالا با این مدیریت، قرار است قدرت خرید این دریافتی به‌اندازه ۶۰۰هزار تومان بشود، شما بزرگواران می‌توانید تصور بکنید که چگونه می‌شود با این قدرت خرید، دخل‌وخرج را برای یک خانواده مثلاًًً ۵نفره مدیریت کرد؟ » و سپس افزوده:«به‌طور جد هشدار می‌دهم که از نارضایتی مردم مستضعف بپرهیزید. این انقلاب آسان به دست نیامده که آسان از کف برود. فاعتبروا یا اولوا الالباب. ای خردمندان عبرت بگیرید».
ایران ارگان دولت روحانی هم با اشاره به ورشکستگی نمایش‌های حکومتی در دانشگاهها نوشته است« این‌که در عمل رخ داده کرسی آزاداندیشی نبود و نیست، بلکه چهارپایه‌ای است که برای تبلیغات گذاشته می‌شود. متأسفانه این نگرش جز به از دست رفتن فرصتها کمکی نمی‌کند. ظاهراً ما متخصص از دست دادن فرصتها هستیم. فرصتهایی که یک به یک از دست می‌روند».
رسالت ارگان باند مؤتلفه هم در دعوای آخوند‌ساخته بر سر «حجاب» باند رقیب را مسبب فقر ناشی از چپاول مقامات حکومتی دانسته و نوشته است« به مناطق محروم رفته اید؟ تا ببینید خانواده‌های محروم به‌علت فقر شدید مالی برای کم کردن یک نان خور از سفره خود به کودک-همسری دست می‌زنند؟ اگر پدر این کودکان هم حقوق نجومی داشتند، اگر یارانه‌شان عادلانه و کامل پرداخت می‌شد. اگر سهم خود را از انقلاب ولو در حد نیازشان می‌گرفتند، اگر ارز کشورشان برای واردات کالاهای لوکس و اشرافی و غذای سگ و گربه هزینه نمی‌شد. مجبور نبودند از فرط فلاکت کودک خود را همسری دهند».

سهم‌خواهی بیشتر نیروهای سرکوبگر از بودجه ۹۸موضوع مشترک روزنامه‌های باند خامنه‌ای است:
رسالت به‌نقل از فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس نوشته است« لایحه بودجه ۱۳۹۸در دولت در حالی تصویب شده است که به‌رغم توصیه‌ها و هشدارهای لازم اخبار خوشایند و مناسبی از وضعیت بودجه دفاعی شنیده نمی‌شود و این موضوع به یک نگرانی جدی برای ما تبدیل شده است».
سیاست روز هم نوشته است« آنچه این روزها در عرصه بودجه نویسی در محافل رسانه‌یی و سیاسی مطرح می‌شود موضوع بودجه دفاعی کشور است چنانکه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عدم اختصاص بودجه لازم برای بخش دفاعی انتقاد کرده‌اند».
آفتاب یزد هم به‌نقل معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نوشته است« مردم تحمل اخبار فساد مالی را ندارند».
کشمکشها بر سر FATF و بستهٔ اروپا در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود:
آفتاب یزد: لاریجانی: در حال مذاکره نهایی با اروپاییها هستیم
ابرار: کدخدایی مطرح کرد: شورای نگهبان از نظر مجمع تشخیص در بارهٔ CFT تبعیت می‌کند
سیاست روز: قاسمی: دستیابی به مکانیسم مالی به‌دلیل فشارهای آمریکا طولانی شد


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange