۱۳۹۷ آذر ۱۱, یکشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۱۱آذر ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۱۱آذر ۹۷



مهم‌ترین مطالب و عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز یکشنبه ۱۱آذرماه به دعوای استیضاح ظریف و سایر وزرای روحانی در مجلس ارتجاع و بسته اروپا اختصاص یافته است. در کنار این مطالب بحرانهای لاعلاج اقتصادی اجتماعی و خبر‌های مربوط به انزوای جهانی رژیم دیده می‌شود.
در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع طرح موضوع بستهٔ اروپا و حمله به باند روحانی بیشتر بن‌بست خود رژیم را برجسته کرده است:
رسالت به‌نقل از نقوی حسینی نوشته است« عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به خبری مبنی بر این‌که احتمال دارد که کانال ساز و کار مالی اتحادیه اروپا فروش نفت ایران را پوشش ندهد، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها موضع‌گیریهای شفاهی می‌کنند، اما سیاست عملی ندارند».
کیهان خامنه‌ای هم نوشته است «گفتنی است اکثر بانکهای آلمان در هامبورگ از هر گونه تراکنش مالی با شعبه‌های بانکهای ملی و بانک بازرگانی ایران و اروپا خودداری می‌کنند در حالی که بانک مرکزی آلمان به داد و ستد مالی با بانکهای ایران موظف است». کیهان خامنه‌ای در ادامه سوزوگداز کرده است که«کشورهای اروپایی مذکور به‌دلیل میزبانی و حمایت همه‌جانبه از (سازمان مجاهدین خلق ایران) اکنون در جایگاه متهم قرار دارند. اما در سایه انفعال و بی‌عملی وزارت‌خارجه، در جایگاه شاکی نشسته و روزبه‌روز بر گستاخی خود علیه کشورمان می‌افزایند. لازم به ذکر است که پس از گذشت ۷ماه اتلاف وقت و پشت‌هم‌اندازی اروپا، خبر رسیده که ساز و کار مالی ادعایی که حتی زمان آغاز به کار آن نیز مشخص نشده است، قرار نیست فروش نفت ایران را پوشش دهد».

در حالی که روزنامه‌های باند دلواپس بر ضرورت استیضاح ظریف تأکید می‌کنند در روزنامه‌های باند رقیب روی اساس دعوا یعنی مذاکره‌جویی دست گذاشته‌اند:
ایران ارگان دولت روحانی نوشته است« اکنون و به خیال خود توانسته‌اند محملی را برای حمله به وزارت‌خارجه و سیاست خارجی کشور پیدا کنند. ولی کیست که نداند همه این اقدامات ناشی از کینه آنان نسبت به برجام است».
ایران در مطلب دیگری نوشته است« هر گونه تلاش برای به زیر کشاندن ظریف از مسند وزارت‌خارجه گامی در جهت برنامه‌ها و استراتژی ترامپ است».
کیهان خامنه‌ای در دعوای باندی گوشه‌یی از یک چپاول نجومی دولت روحانی را برملا کرده و به‌نقل از پرویز داودی معاون اول احمدی‌نژاد نوشته‌ است:« تورم به‌خاطر افزایش نرخ ارز به وجود آمد، نه بر‌عکس. چطور وقتی نرخ ارز بالا می‌رود توزیع درآمد بدتر می‌شود ولی عده‌یی همواره می‌گویند اگر نرخ ارز بالا نرود برخی ضرر می‌کنند؟! با بالا رفتن نرخ ارز، ۱۶۰هزار میلیارد تومان از جیب ۸۰میلیون ایرانی برداشته شد و به جیب هزار تا دو هزار صادر کننده رفت».
کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری رو در روی ادعاهای دولت روحانی در مورد افزایش صادرات نوشته است« صادرات تقریباً هیچ از مناطق آزاد به گواهی آمارها».

اذعان به شکست سیاست‌های سرکوب‌گرانهٔ رژیم برای توسعهٔ حجاب آخوندساخته در روزنامه‌های همسو با روحانی دیده می‌شود.
جمهوری اسلامی نوشته است«در نشست «شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم» که با حضور دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب، امام جمعه قم و مسئولان استانی، روز پنجشنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، بر این نکته تأکید گردید که نابسامانی‌ها در زمینه حجاب و عفاف روزافزون است». جمهوری افزوده است:« همچنین اعلام شد «وضعیت حجاب در شهر قم با وجود حوزه‌های علمیه و مراکز امر به معروف مطلوب نیست». این روزنامه در ادامه نوشته است«به گزارش ایلنا در تهران نیز مناظره‌ای در دانشگاه بهشتی در مورد پوشش بانوان ایرانی برگزار شد که معاون امور زنان شورای انقلاب فرهنگی در این مناظره گفت در حال حاضر در زمینه حجاب با افول مواجه هستیم و اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند این افول، شتاب بیشتری خواهد یافت».
آرمان هم در مطلب خود با عنوان: «حجاب با گشت ارشاد درست نمی‌شود» به‌نقل از سلحشوری عضو مجلس ارتجاع نوشته است«. قطعاً نهادهای سیاست‌گذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم... باید بگویم ما نه تنها باعث اعتقاد جوانان‌مان به حجاب نشده‌ایم بلکه باعث گریزان شدن آنها از خیلی از آموزه‌ها شدیم».این روزنامه سپس به‌نقل از معاونت زنان در شورای آخوند‌ساخته موسوم به انقلاب فرهنگی به نفرت عمومی از ضوابط آخوند‌ساخته اشاره کرده و نوشته است« روح افزا با بیان این‌که در سال‌های گذشته حجاب افول داشته، اما شتابی در آن دیده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر حجاب با شتاب در حال افول است».

انزوای رژیم در مطالب روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود:
کیهان: به اتهام داشتن نفوذ در عراق! مجلس نمایندگان آمریکا طرح جدید تحریم ایران را تصویب کرد
سیاست روز: هرمیداس باوند: « روسیه هم هر چند از تعامل می‌گوید اما در سوریه نیز می‌بینیم که با فرانسه و آلمان و ترکیه می‌نشیند و حتی در زمانهایی که اسرائیلی‌ها می‌خواهند اقدامی در سوریه انجام دهند و موشک‌باران و بمباران کنند به روسها اطلاع می‌دهند اما ما ندیده‌ایم که روسها به ایرانی‌ها خبر دهند تا زمانی که پایگاهها هدف قرار می‌گیرد تلفات انسانی حداقل کاهش یابد. بنا بر این روسیه نیز تا کنون از روابط با ایران استفاده ابزاری کرده است. در گذشته نیز در شورای حکام همراه غرب بود درشورای امنیت همراه غرب بوده است اخیراً نیز با عربستان توافقاتی در حوزه نفت داشته‌اند تا بتوانند با همآهنگی عدم حضور احتمالی ایران در بازار، نفت را جبران کنند در حالی که افزایش بهای قیمت نفت مسأله‌ای بود که می‌توانست صدای غرب را درآورد اما روسها در این زمینه اقدامی صورت ندادند و به‌قول معروف ما ماندیم و حوزمان». این کار شناس حکومتی در ادامه با اشاره به بحرانهای اجتماعی و نارضایتی اقشار بر ضرورت «بازنگری در سیاست‌های داخلی و خارجی» تأکید کرده و نوشته است« باید در خط مشی سیاست داخلی و خارجی خود بازنگریهایی داشته باشیم. البته باید به این مسأله اشاره کرد که آمریکا برای توجیه تحریم مسائل حقوق‌بشری را نیز مطرح می‌کنند در حالی که آثار این تحریم‌ها بر توده مردم است حکومتها ممکن است بتوانند تحریم‌ها را دور بزنند اما این مردم هستند که آسیب می‌بینند به‌ویژه مردمی که در وضعیتی مطالباتی هستند که نمونه آن را در مسأله کامیون‌داران، معلمان و اقشار مختلفی که مدت‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند. به هر حال وقتی انسان با این زمینه‌ها مواجه می‌شود باید زمینه‌های ادعای طرح مقابل را خنثی سازد».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange