۱۳۹۷ آذر ۳۰, جمعه

سریال اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم



سریال اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم






در ادامهٔ دستگیری و اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم از کشورهای اروپایی در فرانسه، دانمارک و هلند روز ۲۸آذر ۹۷ دولت آلبانی هم اعلام کرد که ۲تن از دیپلماتهای رژیم در این کشور را به‌خاطر دست داشتن آنها در توطئه‌های امنیتی از این کشور اخراج کرده است.
اخراج ۲دیپلمات تروریست رژیم از آلبانی که یکی از آنها سفیر رژیم در این کشور است، انعکاس گسترده‌ای در جهان داشت.
خبرگزاری رویترز گزارش داد آلبانی سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر را به‌خاطر «صدمه به امنیت ملی آن» کشور اخراج کرده است.
رویتر در ادامه گزارش می‌افزاید: «تماسها با سفارت رژیم ایران در تیرانا بدون جواب ماند».
خبرگزاری فرانسه ضمن گزارش این رویداد، یادآوری کرد آلبانی در سال ۲۰۱۳ با پذیرش ۳۰۰۰عضو سازمان مجاهدین خلق موافقت کرد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای از اقدام دولت آلبانی استقبال کرد و در توئیتر خود نوشت: «من نخست‌وزیر ادی راما را به‌خاطر اخراج دو عامل ایرانی مورد ستایش قرار می‌دهم آنها حملات تروریستی در آلبانی را برنامه‌ریزی می‌کردند. کشورهای اروپایی تنها امسال، ۳توطئه (رژیم) ایران را خنثی کرده‌اند. کشورهای جهان برای تحریم رژیم ایران باید در کنار همدیگر قرار گیرند تا این‌که (رژیم) رفتار نابودکننده‌اش را تغییر دهد».
خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری نوشت: «بولتون در توئیتر خود نوشت نخست‌وزیر ادی راما هم‌اینک سفیر ایران را اخراج کرد و این علامتی بود به سران ایران که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد»‌.
بهجت پاسولی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه جمهوری کوزوو و رئیس‌جمهور سابق این کشور نیز اعلام کرد: «ما از تصمیم دیپلوماسی آلبانی مبنی بر اخراج دیپلماتهای رژیم ایران به‌خاطر فعالیتهایی که امنیت ملی آلبانی را مورد تهدید قرار می‌دادند حمایت می‌کنیم.
ما همچنین از سیاست وزارت‌خارجه آمریکا و کاخ سفید حول ایران حمایت می‌کنم. ما علیه رفتار خودسرانه ایران در منطقه و فراتر از آن می‌ایستیم».
خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از انعکاس تصمیم دولت آلبانی گزارشی از سابقهٔ اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم در کشورهای مختلف داده و در ادامه می‌نویسد: «در ماه‌های گذشته چندین دیپلمات ایرانی در کشورهای اروپایی به ظن فعالیت‌های مشکوک بازداشت یا اخراج شده‌اند. تیرماه امسال آلمان اعلام کرد یک دیپلمات ایرانی در ایالت بایرن دستگیر شده است. این دیپلمات دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود که به‌ درخواست مقامات قضایی بلژیک به این کشور مسترد شد. پس از آن فرانسه نیز اعلام کرد یک دیپلمات ایرانی را به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به این نشست اخراج کرده است. هلند نیز د۲کارمند سفارت ایران را از خاک خود اخراج کرد».
آسوشیتدپرس سپس می‌افزاید:‌ «وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا آبانماه امسال توافق کردند شهروندان ایرانی را که در برنامه‌ریزی برای انجام ترور در دانمارک و فرانسه نقش داشته‌اند، مورد تحریم‌ اقتصادی قرار دهند. گفته می‌شود کشورهای اتحادیه اروپا مشغول تهیه فهرستی از افراد احتمالی هستند.
رژیم نیز که به‌نظر می‌رسد از این ضربه سیاسی به خود می‌پیچد، هم در رسانه‌های خود و هم به‌طور رسمی در قبال تصمیم دولت آلبانی به‌طور بسیار زبونانه‌ای واکنش نشان داد. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم گفت: «هم اکنون در حال بررسی آخرین اخبار مربوط به این اقدام دولت آلبانی هستیم».
وی در حالی که از بردن نام مجاهدین وحشت داشت افزود: «برخی گروه‌های معاند نیز در ایجاد چنین فضایی در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی را به‌عمل آورده‌اند».
قاسمی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفارت ایران در آلبانی با دقت تمام و رعایت تمامی قوانین این کشور به انجام وظایف دیپلماتیک خود در چارچوب روابط دولتها فعالیت داشته است و هر گونه اتهام و ادعا علیه دیپلماتهای ایرانی در این کشور کاملا مردود و غیرقابل قبول و اقدامی محکوم تلقی می‌شود».
خبرگزاری صدا و سیمای رژیم که اظهارات قاسمی را منعکس کرده در پایان می‌افزاید: «بر اساس اخبار منتشر شده یک دیپلمات و سفیر ایران در آلبانی با فشار آمریکا و دستور دولت آلبانی این کشور را ترک خواهند کرد».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور