۱۳۹۷ دی ۱, شنبه

پاندولی مایکو: شما طی کمتر از یک سال یک کار معجزه‌ آسا انجام دادید، شما یک شهر ساختید



پاندولی مایکو: شما طی کمتر از یک سال یک کار معجزه‌ آسا انجام دادید، شما یک شهر ساختید


                                                اشرف سه شهر مجاهدین خلق ایران در آلبانی 

روز شنبه۲۴آذر در یک کنفرانس ویدئو سراسری با حضور جوامع ایرانی، همزمان در بیش از ۴۰نقطه در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا و با حضور خانم مریم رجوی برگزار گردید.
پاتریک کندی، نماینده اسبق کنگره آمریکا؛ پاندلی مایکو وزیر ارشد از آلبانی، خانم اینگرید بتانکورد سناتور سابق از کلمبیا؛ آقای فاطمیر مدیو نماینده پارلمان از آلبانی، سناتور جری هورکان از ایرلند، آقای آنتونیو تسو، از پارلمان ایتالیا و شمار دیگری از نمایندگان پارلمان، سنا و منتخبان اروپایی و شخصیت‌های سیاسی، حقوقی و دینی از دیگر شرکت‌ کنندگان و سخنرانان این کنفرانس بودند.
پاندلی مایکو وزیر دولت و نخست‌وزیر پیشین آلبانی طی سخنانی خطاب به مجاهدین مستقر در اشرف سه در آلبانی گفت: شما طی کمتر از یک سال یک کار معجزه‌ آسا انجام دادید، شما یک شهر ساختید، ما آلبانیایی‌ها یک اصطلاح داریم که «خانه من قلعه من است»، آلبانی قلعه و باروی شماست.

سخنرانی پاندلی مایکو وزیر دولت و نخست‌وزیر پیشین آلبانی:
متشکرم،
این افتخار بزرگی است مثل همیشه که در برابر شما برای سخنرانی روی سن می‌آیم،‌ نه به‌عنوان یک وزیر یا نخست‌وزیر سابق بلکه قبل از هر چیز به‌عنوان یک دوست شما.
من می‌دانم همان‌طور که آقای پاتریک کندی صحبت کرد، بله این به نوعی سؤال‌برانگیز است که آلبانی دارای سفارتخانه رسمی تهران در تیرانا است و ما در عین‌حال شما را [در اینجا] داریم. چرا هر دو؟ خب این سؤالی ساده و صادقانه است. جواب من این است که بله ما از سالیان گذشته سفارتخانه رسمی تهران را داشتیم و آنها به‌دلیل قوانین بین‌المللی اینجا هستند. اما شما، شما اینجا هستید به‌دلیل این‌که شما متفاوت هستید. سفارت حکومت امروز را نمایندگی می‌کند. مجاهدین خلق، ایران فردا را نمایندگی می‌کنند.
من بسیار مفتخرم که همراه با بسیاری از دوستانم از آلبانی،‌ در دستان خانم رجوی هستیم. یکی از معدود زنانی که با رهبری‌اش نه تنها می‌خواهد آینده ایران را تغییر دهد بلکه آینده خاورمیانه را.
من می‌دانم که اخبار زیادی وجود دارد از این‌که مجاهدین تروریست هستند، مجاهدین چنین و چنان کردند، من یک جواب کوتاه دارم، ما اهمیت نمی‌دهیم.‌ ما اهمیت نمی‌دهیم چرا که شما را می‌شناسیم. چون شما تحت چتر ملل ‌متحد و کمیساریا به اینجا آمدید. ملل متحد، کمیساریا و تروریسم دو مقوله متفاوتند. ملل ‌متحد دیپلماتی ندارد که از استاتوی دیپلمات برای عمل تروریستی استفاده کند. برخی از دیپلماتها و مقامات رسمی ایران چنین کاری کرده‌اند. سخن راندن علیه تروریسم اما در واقع هم‌چون تروریستها عمل کردن یک تناقض است. این برعهده من یا آلبانی نیست که جواب را پیدا کنند بلکه برعهده مقامات رسمی است که توضیح کامل بدهند.
خیلی چیزها تغییر کرده و زمان نیز به‌زودی تغییر خواهد کرد. به قطع و یقین در آینده‌ای نزدیک یک ملودی پیانو که اینجا در تیرانا نواخته می‌شود را می‌توان هم‌چون ترانه آزادی در همه‌ جای ایران نواخت.
باور کنید وقتی در برابر شما می‌ایستم یک احساس رسمی هم‌چون یک مقام یا نماینده دولت دارم اما در عین‌حال خیلی مشکل است چرا که الآن شما را خیلی خوب می‌شناسم. و مطمئن هستم که هر کدام از شما و خانواده‌هایتان هر کجا که هستند الآن به‌خوبی درک می‌کنید که شما صرفاً پناهندگانی هم‌چون سالهای گذشته نیستید شما در سرزمین خودتان هستید، اینجا شما یک سرزمین دارید. شما طی کمتر از یک سال یک کار معجزه‌ آسا انجام دادید،‌ شما یک شهر ساختید. و همان‌طور که ما آلبانیایی‌ها یک اصطلاح داریم که «خانه من قلعه من است»، آلبانی قلعه و باروی شماست.
بسیار متشکرم


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور